pakketreis

Ondernemer heeft terecht annuleringskosten in rekening gebracht

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de annulering van een door de consument geboekte reis. De consument heeft in november 2023 een 11-daagse reis naar Japan geboekt voor twee personen en was in de veronderstelling dat zij daarbij rechtstreekse vluchten had geboekt. Later kwam zij erachter dat de vluchten waren gewijzigd. In plaats […]

Lees verder

Een reisje Dubai voor een fractie van de prijs

Waar gaat deze uitspraak over? Deze uitspraak betreft een koopovereenkomst van een pakketreis naar Dubai tussen ondernemer en consument. Bij het boeken vond de consument de prijs per persoon erg laag. Hierop heeft de consument bij de ondernemer navraag gedaan. Deze heeft toen gemeld dat de prijs op de site leidend is, en dat deze […]

Lees verder

Reisorganisatie mag kiezen voor ‘ruimere’ term voor locatie

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil vloeit voort uit een tussen de ondernemer en de consument tot stand gekomen overeenkomst tot het leveren van en busreis naar Ronta/Borgo San Lorenzo, Italië. De consument heeft de reis geboekt vanwege het verblijf in Borgo San Lorenz, echter bleek de accommodatie te zijn gelegen in de nabijgelegen […]

Lees verder

Ondernemer dient consument de nodige hulp en bijstand te verlenen bij het aanspreken van de luchtvaartmaatschappij tot schadevergoeding

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een instapweigering voor een vlucht. De consument heeft bij de ondernemer een pakketreis geboekt naar Spanje voor acht personen, waaronder een baby. Bij de incheckbalie op Schiphol kreeg de consument te horen dat de baby niet in het systeem van de luchtvaartmaatschappij stond en dus niet mee […]

Lees verder

De verwachtingen van hetgeen wat mag worden verwacht op basis van een reisovereenkomst zijn persoonlijk en soms te hoog

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil vloeit voort uit een tussen de consument en ondernemer ontstane overeenkomst tot het leveren van een vliegvakantie naar Kos, Griekenland op all-inclusive basis. De consument heeft verschillende klachten over het hotel, waaronder slechte hygiëne, achterstallig onderhoud en koud voedsel bij het buffet, waardoor zij de gehele vakantie buiten […]

Lees verder

Nieuwsberichten in kranten en tijdschriften zijn niet richtinggevend bij het annuleren van een reis vanwege veiligheidsredenen

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil vloeit voort uit een tussen de consument en de ondernemer tot stand gekomen overeenkomst tot het leveren van een rondreis door Egypte en Jordanië voor één persoon van 3 november 2024 t/m 17 november 2024. De consument heeft deze reis geannuleerd vanwege oplopende spanningen in het Midden-Oosten. Op […]

Lees verder

“De consument had voorafgaand aan de boeking kunnen zien dat zij een pakketreis zou boeken met een overstap in de Verenigde Staten.”

Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak van de commissie volgt op een eerder tussenadvies. Het geschil vloeit voort uit een tussen de ondernemer en de consument tot stand gekomen overeenkomst tot levering van een vliegvakantie naar Punta Cana, Dominicaanse Republiek. Na het boeken van de reis kwam de consument erachter dat de vlucht van […]

Lees verder

Het scannen of printen van privacy gevoelige documenten valt niet onder de uitvoering van een butlerovereenkomst

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil vloeit voort uit een op 13 februari 2023 tot stand gekomen overeenkomst waarin de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een vliegreis naar Cancun, Mexico met verblijf op all-inclusive basis met butlerservice, voor een bedrag van € 5.998,-. Bij aankomst in het hotel heeft de consument […]

Lees verder