pakketreis

Ondernemer heeft terecht annuleringskosten in rekening gebracht

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de annulering van een door de consument geboekte reis. De consument heeft in november 2023 een 11-daagse reis naar Japan geboekt voor twee personen en was in de veronderstelling dat zij daarbij rechtstreekse vluchten had geboekt. Later kwam zij erachter dat de vluchten waren gewijzigd. In plaats […]

Lees verder

Een reisje Dubai voor een fractie van de prijs

Waar gaat deze uitspraak over? Deze uitspraak betreft een koopovereenkomst van een pakketreis naar Dubai tussen ondernemer en consument. Bij het boeken vond de consument de prijs per persoon erg laag. Hierop heeft de consument bij de ondernemer navraag gedaan. Deze heeft toen gemeld dat de prijs op de site leidend is, en dat deze […]

Lees verder

Reisorganisatie mag kiezen voor ‘ruimere’ term voor locatie

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een klacht over een busreis naar Italië. De consument heeft de reis bij de ondernemer geboekt in de veronderstelling dat zij zou verblijven in het Italiaanse Borgo San Lorenzo. Echter bleek de accommodatie te zijn gelegen in de nabijgelegen plaats Ronta op 7 kilometer afstand van Borgo […]

Lees verder

Ondernemer dient consument de nodige hulp en bijstand te verlenen bij het aanspreken van de luchtvaartmaatschappij tot schadevergoeding

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een instapweigering voor een vlucht. De consument heeft bij de ondernemer een pakketreis geboekt voor haar gezin, waaronder een baby. Bij de incheckbalie op Schiphol bleek de baby niet in het systeem van de luchtvaartmaatschappij te staan en mocht daarom niet mee op de vlucht. De medewerker […]

Lees verder

“De verwachtingen van hetgeen wat mag worden verwacht op basis van een reisovereenkomst zijn persoonlijk en soms te hoog”

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft verschillende klachten over een hotel. De consument heeft bij de ondernemer een pakketreis geboekt en heeft klachten over onder andere slechte hygiëne, achterstallig onderhoud en koud voedsel bij het buffet, waardoor zij gedurende de hele vakantie buiten het hotel heeft moeten eten. De consument verlangt een vergoeding […]

Lees verder

Nieuwsberichten in kranten en tijdschriften zijn niet richtinggevend bij het annuleren van een reis vanwege veiligheidsredenen

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de annulering van een reis. De consument heeft bij de ondernemer een rondreis door Egypte en Jordanië geboekt. Uiteindelijk heeft zij deze reis geannuleerd vanwege oplopende spanningen in het Midden-Oosten. Voor vertrek heeft de Nederlandse Overheid het reisadvies voor Egypte aangepast. Een deel van de kaart werd […]

Lees verder

“De consument had voorafgaand aan de boeking kunnen zien dat zij een pakketreis zou boeken met een overstap in de Verenigde Staten.”

Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak van de commissie volgt op een eerder tussenadvies. Het geschil vloeit voort uit een tussen de ondernemer en de consument tot stand gekomen overeenkomst tot levering van een vliegvakantie naar Punta Cana, Dominicaanse Republiek. Na het boeken van de reis kwam de consument erachter dat de vlucht van […]

Lees verder

Het scannen of printen van privacy gevoelige documenten valt niet onder de uitvoering van een butlerovereenkomst

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft verschillende klachten over een pakketreis. De consument heeft bij de ondernemer een pakketreis geboekt met butlerservice in het hotel. De klachten gaan onder andere over het feit dat de consument niet direct de geboekte hotelkamer kreeg toegewezen, schending van zijn privacy door het hotel en het feit […]

Lees verder