Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 4661-4670 van de 7584 uitspraken

Ondernemer had consument zorgvuldiger moeten informeren over fout in studiehandleiding.

Commissie: Particuliere Onderwijsinstellingen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 80811

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een medio 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst waarbij de consument zich bij de ondernemer heeft ingeschreven voor de opleiding HBO Rechten Open Bestel. De consument is in september 2010 met de opleiding gestart. De consument heeft op 12 augustus 2013 haar klacht voorgelegd aan […]

Ondernemer had de behandeling aan de handnagels moeten staken

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Voetverzorging    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 120717

Waar gaat de uitspraak over De likdoornbehandelingen zijn volgens consument slecht uitgevoerd, met schade tot gevolg. De behandeling heeft volgens de ondernemer niet het beoogde resultaat en daarom heeft deze een passende oplossing aangeboden. Naar het oordeel van de commissie is de behandeling niet vakkundig uitgevoerd. De overige behandelingen zijn wel goed uitgevoerd naar haar […]

Ondernemer had de consument moeten informeren oftewel aanwijzingen moeten geven over het gebruik van de bruidsjapon van stijve stof met een zware, afneembare sleep.

Commissie: Bruidsmode en Maatwerk    Categorie: Informatie ondernemer    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 52840

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 februari 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en vermaken van bruidskleding en bruidsaccessoires tegen een daarvoor door de consument te betalen totaalprijs van uiteindelijk € 3.220,65. Het geschil betreft de bruidsjapon met sleep (verder ook te […]

Ondernemer had duidelijker moeten communiceren dat verhuizing op nacalculatie zou worden uitgevoerd. Klacht gegrond

Commissie: Verhuizen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 119801

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een omstreeks november 2015 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het uitvoeren van een verhuizing tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.000, –. Het uitvoeren van de verhuizing vond plaats op 18 mei 2016. De consument […]

Ondernemer had eerder moeten onderkennen dat de multifocale bril geen goede optie was, gezien de zeer geringe bijziendheid had consument niet meer dan een leesbril geadviseerd moeten worden.

Commissie: Optiek    Categorie: Aansprakelijkheid ondernemer    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT99-0002

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een in maart 1996 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot levering van montuur en glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 1266,–. Deze overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 21 maart 1996.   […]

Ondernemer had ervoor moeten waarschuwen dat Home Cinema Set geen tegen kopiëren beveiligde cd’s kan afspelen.

Commissie: Elektro    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ELE03-0081

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 november 2002 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van [een home cinema set] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 530,–. De levering vond plaats op of omstreeks 22 november 2001.   De consument heeft in januari […]

Ondernemer had expertiserapport niet naar een derde partij mogen sturen

Commissie: Waterrecreatie    Categorie: Algemene voorwaarden    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 138984/152104

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft in opdracht van de consument een expertiserapport opgemaakt over een motorjacht. Op basis van de voorwaarden mocht de ondernemer dit rapport niet delen met de verkopende partij. De ondernemer deelde dit rapport alsnog. Hiervoor heeft de ondernemer excuses aangeboden, maar hij weigert de reeds betaalde factuur terug […]

Ondernemer had geen kosten voor reparatie in rekening mogen brengen.

Commissie: Installerende bedrijven    Categorie: Ondeugdelijke levering / (non-)conformiteit    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: INS09-0145

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 tot en met 3 maart 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het doen van reparatiewerkzaamheden aan de CV-ketel. Daarvoor is de consument op regiebasis respectievelijk in rekening gebracht € 199,91 (factuur van 11 augustus 2009, no. 058367) en € 418,29 (factuur van 11 augustus 2009, […]

Ondernemer had geen reden om consument naar oogarts te verwijzen

Commissie: Optiek    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 124513/133689

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een oogmeting laten doen en op advies van de ondernemer een bril gekocht. Later bleek dat de oogdruk van de consument veel te hoog was en hier heeft zij veel schade door geleden. Volgens de consument had de ondernemer haar oogdruk moeten meten, ook […]

Ondernemer had geen reden om te twijfelen dat de transacties tot stand zijn gekomen onder bedreiging van derden, danwel dat de wil tot het sluiten van de overeenkomst ontbrak. De verkoper mocht redelijkerwijs veronderstellen dat de verklaring en het gedrag van de consument tijdens de transactie gericht waren op de totstandkoming van de overeenkomst.

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Totstandkoming overeenkomst    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 110093

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de betaling van de kosten van een door de consument gesloten abonnement voor mobiele telefonie gecombineerd met de koop op afbetaling van een telefoontoestel.   De consument heeft de klacht tijdig aan de ondernemer voorgelegd. Standpunt van de consument Zij heeft 2 november 2016 in de winkel van […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.