Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 5251-5260 van de 7608 uitspraken

Ongeoorloofde gedragingen door reiziger en schade aan appartement.

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI09-0708

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 januari 2009 via de internetsite met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor drie personen naar Spanje, met verblijf in [naam appartement] te Blanes op basis van logies, van 2 tot en met […]

Ongepaste bejegening medewerkster kan niet worden vastgesteld

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: bejegening    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 146998/172856

Waar gaat de uitspraak over De cliënte wilde bloed laten afnemen bij een locatie van de zorgaanbieder en trof een medewerkster naar haar zeggen in een dronken staat was. Ze is weggewuifd door de medewerkster. De cliënte wenst excuses en schadevergoeding voor reiskosten, kosten geschilprocedure en inkomstenverlies. De zorgaanbieder geeft aan dat er na de […]

Ongeval door nalatigheid ondernemer, geen noodmaatregelen getroffen. Wel vergoeding voor materiële schade toegekend, niet voor letselschade

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 175806/185000

Waar gaat de uitspraak over? De zoon van de consument heeft een ongeval gehad bij de ondernemer. Hij is met zijn gezicht op een metalen profiel gevallen dat uit de muur stak, met als gevolg dat zijn bovenlip tot zijn neus is opengescheurd. De zoon is nu bang voor andere kinderen en wil niet met […]

Ongeval scooter bij scooterhuur.

Commissie: Reizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI99-0915

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 25 februari 1999 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor vier volwassen personen naar Zakynthos in Griekenland met verblijf in een appartement op basis van logies voor de […]

Ongewenst resultaat laserbehandeling niet het gevolg van tekortschieten door de behandelend oogarts

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: inspanningsverplichting en informatieverstrekking    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 120736

Waar gaat de uitspraak over Cliënt houdt de zorgaanbieder aansprakelijk voor het ongewenste resultaat van een laserbehandeling. Hij is vooraf niet gewezen op complicaties die kunnen ontstaan bij het gebruik van floaters. Visuele klachten zijn ontkend, er is een verkeerde diagnose gesteld en de behandeling is uitgevoerd door een niet-BIG geregistreerde arts. De zorgaanbieder geeft […]

Ongewenste inbreuk en overname van lopende overeenkomst; in dit geval is geen geldige overeenkomst tot stand gekomen; zonder rechtsgrond is energie geleverd waarvoor de afnemer niet hoeft te betalen.

Commissie: Energie Zakelijk    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118603

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een ongewenste overname van levering van gas en elektriciteit. De verbruiker/aangeslotene heeft een bedrag van € 586,– niet betaald en bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de verbruiker/aangeslotene Het standpunt van de verbruiker/aangeslotene luidt in hoofdzaak als volgt. Wij zijn in mei 2018 geconfronteerd met een ongewenste inbreuk […]

Onheuse bejegening door anesthesioloog leidt tot onredelijke behandeling, cliënt krijgt schadevergoeding

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: bejegening    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 6035/14611

Waar gaat de uitspraak over De manier waarop een anesthesioloog met de cliënte omging (bejegening) was niet juist. Daardoor kan zij niet meer terecht bij het desbetreffende ziekenhuis voor behandeling. De cliënte moet extra zorgkosten maken voor een verdere behandeling bij een ander ziekenhuis. De commissie oordeelt dat de anesthesioloog niet heeft gehandeld zoals van […]

Onheuse bejegening door de chauffeur na verdenking van te vroeg uitchecken met de OV-chipkaart door de consument

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Klacht    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 39666

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de bejegening door de chauffeur na verdenking van te vroeg uitchecken met de OV-chipkaart door de consument.   De consument heeft op 3 mei 2010 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Het zit haar […]

Onjuist uitgevoerde verhuisservice; consument recht op vergoeding

Commissie: Post    Categorie: Overeenkomsten met geadresseerden    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: POS09-0145

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een onjuist door TNT Post uitgevoerde verhuisservice.   De consument heeft op 23 januari 2009 de klacht voorgelegd aan TNT Post.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Ik ben verhuisd naar [het buitenland] en heb een doorzendservice bij TNT […]

Onjuiste accommodatie door ondernemer voorgespiegeld. Boeking is gedaan vooral op grond van fotografische gegevens. Daarnaast waren faciliteiten die in het vooruitzicht zijn gesteld niet beschikbaar.

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117217

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 november 2017 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis naar Marsa Alam, Egypte, met verblijf in een hotel op basis van all inclusive voor vier personen in de periode van 20 tot en […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.