Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 5251-5260 van de 7608 uitspraken
Commissie: Reizen
Categorie: Accommodatie
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
REI09-0708
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 januari 2009 via de internetsite met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor drie personen naar Spanje, met verblijf in [naam appartement] te Blanes op basis van logies, van 2 tot en met […]
Commissie: Zorg Algemeen
Categorie: bejegening
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
146998/172856
Waar gaat de uitspraak over De cliënte wilde bloed laten afnemen bij een locatie van de zorgaanbieder en trof een medewerkster naar haar zeggen in een dronken staat was. Ze is weggewuifd door de medewerkster. De cliënte wenst excuses en schadevergoeding voor reiskosten, kosten geschilprocedure en inkomstenverlies. De zorgaanbieder geeft aan dat er na de […]
Commissie: Kinderopvang
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
175806/185000
Waar gaat de uitspraak over? De zoon van de consument heeft een ongeval gehad bij de ondernemer. Hij is met zijn gezicht op een metalen profiel gevallen dat uit de muur stak, met als gevolg dat zijn bovenlip tot zijn neus is opengescheurd. De zoon is nu bang voor andere kinderen en wil niet met […]
Commissie: Reizen
Categorie: Zorgvuldigheid
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
REI99-0915
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 25 februari 1999 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor vier volwassen personen naar Zakynthos in Griekenland met verblijf in een appartement op basis van logies voor de […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: inspanningsverplichting en informatieverstrekking
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
120736
Waar gaat de uitspraak over Cliënt houdt de zorgaanbieder aansprakelijk voor het ongewenste resultaat van een laserbehandeling. Hij is vooraf niet gewezen op complicaties die kunnen ontstaan bij het gebruik van floaters. Visuele klachten zijn ontkend, er is een verkeerde diagnose gesteld en de behandeling is uitgevoerd door een niet-BIG geregistreerde arts. De zorgaanbieder geeft […]
Commissie: Energie Zakelijk
Categorie: Overeenkomst
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
118603
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een ongewenste overname van levering van gas en elektriciteit. De verbruiker/aangeslotene heeft een bedrag van € 586,– niet betaald en bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de verbruiker/aangeslotene Het standpunt van de verbruiker/aangeslotene luidt in hoofdzaak als volgt. Wij zijn in mei 2018 geconfronteerd met een ongewenste inbreuk […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: bejegening
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
6035/14611
Waar gaat de uitspraak over De manier waarop een anesthesioloog met de cliënte omging (bejegening) was niet juist. Daardoor kan zij niet meer terecht bij het desbetreffende ziekenhuis voor behandeling. De cliënte moet extra zorgkosten maken voor een verdere behandeling bij een ander ziekenhuis. De commissie oordeelt dat de anesthesioloog niet heeft gehandeld zoals van […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Klacht
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
39666
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de bejegening door de chauffeur na verdenking van te vroeg uitchecken met de OV-chipkaart door de consument. De consument heeft op 3 mei 2010 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Het zit haar […]
Commissie: Post
Categorie: Overeenkomsten met geadresseerden
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
POS09-0145
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een onjuist door TNT Post uitgevoerde verhuisservice. De consument heeft op 23 januari 2009 de klacht voorgelegd aan TNT Post. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Ik ben verhuisd naar [het buitenland] en heb een doorzendservice bij TNT […]
Commissie: Reizen
Categorie: Accommodatie
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
117217
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 november 2017 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis naar Marsa Alam, Egypte, met verblijf in een hotel op basis van all inclusive voor vier personen in de periode van 20 tot en […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.