Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 5901-5910 van de 5919 uitspraken

Zorginstelling gaf onvoldoende informatie over de gebruikte techniek bij een penisoperatie, terwijl dit bij Essed-techniek/ Nesbit heel belangrijk is

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 108281

In het geschil tussen Cliënt en Stichting Elkerliek Ziekenhuis, gevestigd te Helmond, (verder te noemen: de zorginstelling), Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld […]

Zorginstelling had al erkend dat kwaliteit van de zorgverlening en de communicatie op bepaalde punten onvoldoende was, andere delen van de klacht zijn ongegrond

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Uitvoering behandelingsovereenkomst    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 109402

In het geschil tussen Cliënte en Stichting Sint Jacob, gevestigd te Haarlem (hierna te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil […]

Zorginstelling heeft voldoende maatregelen genomen naar aanleiding van bevindingen klachtencommissie. Overige klachten ongegrond, wijkverpleegkundige heeft met zorgplan, informatie inwinnen en afbouw van de zorg zorgvuldig gehandeld.

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 108148

In het geschil tussen Cliënt en Stichting Land van Horne, gevestigd te Weert (verder te noemen: de zorginstelling) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil […]

Zorgplicht geschonden door negatieve uitlatingen over cliënte

Commissie: Zorg AlgemeenZorg Algemeen    Categorie: bejegening    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 11201/20285

Waar gaat de uitspraak over Psychologe van cliënte, die in dienst werkt van de zorgaanbieder, heeft zich in de openbare ruimte zeer negatief heeft uitgelaten over cliënte. Cliënte zat op dat moment in de wachtruimte, waardoor zij dit heeft gehoord. Zij stelt dat ze door het voorval haar vertrouwen in mensen verloren is, dat haar […]

zorgplicht notaris: In de gegeven omstandigheden mocht de notaris volstaan met het informeren van de makelaar van de cliënte over het niet nakomen van de koper van zijn verplichting tot het storten van een waarborgsom.

Commissie: Notariaat    Categorie: Informatieplicht    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 96865

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het handelen van de notaris en door de cliënte geleden schade. De cliënte heeft een bedrag van € 911,– onbetaald gelaten en dit bedrag bij de commissie in depot gestort. Standpunt van de cliënte Voor het standpunt van de cliënte verwijst de commissie naar de overgelegde stukken. In […]

zorgplicht notaris. Voorlezen van de hele akte met twee getuigen omdat de cliënte slechtziend is was onnodig en er zijn ten onrechte kosten in rekening gebracht.

Commissie: Notariaat    Categorie: Kosten    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 98003

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het handelen van de notaris en de hoogte van de declaratie. De cliënte heeft een bedrag van € 278,30 onbetaald gelaten en dit bedrag bij de commissie in depot gestort. Standpunt van de cliënte Voor het standpunt van de cliënte verwijst de commissie naar de overgelegde stukken. In […]

Zorgplicht van ondernemer strekt niet zover dat van ondernemer verwacht mag worden de consument te wijzen op zijn te hoge aansluitwaarde; niet slechts verbruik is maatgevend maar met name piekbelasting

Commissie: Energie    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 99729

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het door de ondernemer op de jaarafrekeningen vanaf 2009 tot en met 2015 bij de consument in rekening gebrachte capaciteitstarief stroom. De consument stelt dat de klacht op 2 december 2015 is ontstaan en hij heeft de klacht op dezelfde datum schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van […]

Zorgplicht voor ondernemer om diefstal en andere schade op zijn terrein zo veel mogelijk te voorkomen, gaat niet zover dat hij continue de monitoren van bewakingscamera’s moet bekijken.

Commissie: Recreatie    Categorie: Zorgvuldigheid ondernemer    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REC07-0046

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft de diefstal van geld en goederen van de consument uit een kluisje bij het zwembad op het park van de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument huurde een bungalow op het park van […]

Zorgplichtschending door opgelegde maatregel voor cliënt

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Klachtafhandeling / Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 28303/32840

Waar gaat de uitspraak over Aan de cliënt is de toegang tot de gezamenlijke huiskamer voor drie maanden ontzegt. De cliënt heeft hierover geklaagd. De klachtencommissie van de zorgaanbieder heeft de klacht afgedaan, waarmee de cliënt het niet eens is. Hij verzoekt nogmaals een behandeling van de klacht door de klachtencommissie. De commissie is niet […]

Zorgverlening vader van klaagster niet onzorgvuldig en bezoekregeling klaagster was noodzakelijk

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 30388/40407

Waar gaat de uitspraak over De klaagster klaagt over de nalatige zorgverlening aan haar vader. Volgens haar werd het ontlastingspatroon van haar vader niet in de gaten gehouden, waardoor hij last had van ernstige obstipatie. Ook klaagt de klaagster dat de zorgaanbieder haar een bezoekregeling heeft opgelegd, waar zij het niet mee eens is. De […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.