Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 5981-5990 van de 9539 uitspraken

Ondernemer geldt niet als verkopende partij bij overeenkomst; consument niet-ontvankelijk.

Commissie: Thuiswinkel    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 108924

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de annulering van de door de consument via de website van de ondernemer gedane bestelling van twee lampen.  De consument heeft op 15 februari 2017 de klacht schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt summierlijk weergegeven als volgt. Hij heeft […]

Print/PDF

Ondernemer had als deskundige moeten onderkennen dat er een kier zou ontstaan tussen beide lamelsystemen. Herstel door ondernemer en anders ontbinding van de overeenkomst

Commissie: Zonwering    Categorie: Uitvoering overeenkomst    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 57844

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 mei 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van raamlamellen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 628,–. De levering vond plaats op of omstreeks 28 mei 2010.   De consument heeft op 25 november 2010 de […]

Print/PDF

Ondernemer had als meest deskundige partij bij twijfel zo nodig zelf nader te informeren naar relevante woonsituatie van consument.

Commissie: Wonen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 59764-1

Onderwerp van het geschil Voor zover hier van belang vloeit het geschil voort uit in oktober 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomsten. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het bezorgen en leveren van met name banken, tafels, kasten, stoelen, schilderijen en dressoirs (hierna te noemen: de meubels) tegen een daarvoor door de consument te […]

Print/PDF

Ondernemer had auto moeten inspecteren in het bijzijn van consument. Ondernemer kan schade achteraf niet meer verhalen op consument.

Commissie: Voertuigverhuur    Categorie: Schade    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: AVH 09-0006

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 13 mei 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot de verhuur van een bestelauto voor de door consument te betalen prijs van € 52,94 per dag, vermeerderd met € 0,13 per gereden kilometer boven de 100 kilometer. De […]

Print/PDF

Ondernemer had beter door moeten vragen naar gebruik bril consument

Commissie: Optiek    Categorie: Schadevergoeding product/dienst    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 76872/111278

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een bril gekocht, maar deze bevalt haar niet: de glazen lijken snel vettig. De oorzaak van het probleem is onduidelijk en de ondernemer heeft haar andere, duurdere glazen aangeraden. Deze moeten door de consument worden betaald. De consument eist dat de glazen gratis vervangen worden. Volgens de […]

Print/PDF

Ondernemer had beter moeten handelen rondom gedragsproblemen van dochter van consument

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 132598/135854

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer heeft de drie opvangovereenkomsten van de kinderen van de consument opgezegd. Volgens de consument zijn de problemen begonnen toen haar dochter, de jongste, naar de opvang van de ondernemer ging. Zij zou probleemgedrag vertonen, maar dit is nooit besproken met de consument. Opeens kreeg de consument telefonisch te […]

Print/PDF

Ondernemer had cliënt moeten waarschuwen voor stotteren en hikken nieuwe auto

Commissie: Voertuigen    Categorie: (non)conformiteit    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 110934

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft een nieuwe auto gekocht. Deze stottert en hikt. Het blijkt dat dit ligt aan de software van het product, die voortvloeit uit het behalen van de vereiste CO2 uitstoot, om de auto te laten voldoen aan de EURO 6 norm. Het doet zich ook voor bij andere […]

Print/PDF

Ondernemer had consument als meest deskundige partij moeten waarschuwen of adviseren een aanpassing te doen.

Commissie: Wonen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 65758-1

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 juli 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en installeren van een [merk en type] traplift tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 7.000,–. De levering vond plaats op 15 oktober 2010.   De consument […]

Print/PDF

Ondernemer had consument beter moeten informeren over logboek en rol vertrouwenspersoon

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 130772/141874

Waar gaat de uitspraak over Volgens de consument heeft de ondernemer de afspraken van de opvangovereenkomst van zijn drie kinderen eenzijdig gewijzigd, omdat de ondernemer de overeenkomst wilde beëindigen. Dit gebeurde na een incident op de opvang met twee van de drie kinderen van de consument. De consument kwam er na de opzegging van de […]

Print/PDF

Ondernemer had consument beter moeten informeren over val zoontje

Commissie: Kinderopvang    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 75354/130979

Waar gaat de uitspraak over Toen het zoontje van de consument bij de opvang van de ondernemer werd opgehaald, was hij niet lekker en moest hij overgeven. In het ziekenhuis bleek dat er een scheurtje in de schedel zat met een bloeding tot gevolg. Het zoontje moest geopereerd worden. Volgens de artsen komt dit door […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.