Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 6861-6870 van de 9928 uitspraken

Ondernemer verantwoordelijk voor opties genoemd op de kaart in de showroom. Consument mag daarop vertrouwen.

Commissie: Voertuigen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 56895

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 15 december 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte Opel Tigra Twintop, tegen een door de consument te betalen prijs van € 11.750,–. De overeenkomst is op 17 december 2010 uitgevoerd. De […]

Print/PDF

ondernemer verantwoordelijk voor schade die is ontstaan in de periode dat de laptop bij de ondernemer was voor reparatie

Commissie: Elektro    Categorie: Reparatie    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 113831

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op schade die is ontstaan aan de door de consument op 18 september 2017 bij de ondernemer ter reparatie ingeleverde laptop, tussen het moment van inlevering bij de ondernemer en dat van de ontvangst ervan van zijn servicecentrum.  De consument heeft zijn klacht op 21 september 2017 […]

Print/PDF

Ondernemer verantwoordelijk voor uitvoering reisdiensten, moet reissom aan consument terugbetalen

Commissie: Reizen    Categorie: Annulering / Kosten    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 34958/41321

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer de vluchten van en naar Italië geboekt, als ook de autoverhuur. De geboekte reis kon vanwege de COVID-19 pandemie niet doorgaan. De consument wil een volledige terugbetaling van de reissom door de ondernemer en klaagt dat de ondernemer dit niet nakomt. Volgens de ondernemer […]

Print/PDF

Ondernemer verantwoordelijk voor waterschade aan vloer consument door verkeerde aansluiting waterafvoer

Commissie: Elektro    Categorie: Schadevergoeding / Waterschade    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 18281/32043

Waar gaat de uitspraak over De bij de ondernemer gekochte wasmachine werd bezorgd en aangesloten door een door de ondernemer ingeschakelde derde. Tijdens het aansluiten van de wasmachine is de waterafvoer incorrect aangesloten. Als gevolg hiervan is de waterafvoer van een net nieuwe vaatwasser geblokkeerd en stroomde liters water over de keukenvloer van de consument. […]

Print/PDF

Ondernemer vergeet kind op te halen bij school, terechte reden om overeenkomst te ontbinden

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Opzeggen en annuleren    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 116948

Onderwerp van het geschil De ondernemer vergeet een kind op te halen bij school. Na een telefoontje van de ouder is het kind alsnog opgehaald, maar de ouder is daarvan niet op de hoogte gesteld. Ook daarna geeft de ondernemer geen uitleg aan de ouder. De ouder heeft daarop de overeenkomst per direct ontbonden. Door […]

Print/PDF

Ondernemer vergoed het aankoopbedrag tijdens de procedure. Klacht ongegrond

Commissie: Webshop    Categorie: Ondeugdelijke levering / (non-)conformiteit    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117870

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het functioneren van de door de consument voor een bedrag van € 50,95 op 26 maart 2018 bij de ondernemer aangeschafte trolley. De consument heeft op 2 april 2018 de klacht schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak […]

Print/PDF

Ondernemer verlangt depotbedrag notaris. Consument dient tegeneis in. Depot grotendeels aan ondernemer.

Commissie: Verbouwingen en nieuwbouw    Categorie: Kwaliteit geleverde werk / ondeugdelijke levering    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 98182

Bevoegdheid arbiters en plaats van arbitrage De bevoegdheid van de Geschillencommissie Verbouwingen en Nieuwbouw (hierna te noemen: de commissie) tot beslechting van het geschil berust op een overeenkomst tot arbitrage, zoals opgenomen in de tussen partijen gesloten aannemingsovereenkomst met toepasselijkheid van de Bouwgarant Nieuwbouwgarantieregeling (hierna te noemen: de garantieregeling). Aldus is voldaan aan de eis […]

Print/PDF

Ondernemer vermoedt verzekeringsfraude; consument moet eerst identiteit bevestigen.

Commissie: Post    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: tussenadvies   Uitkomst: aanvullende informatie nodig   Referentiecode: 191587/196623

Waar gaat de uitspraak over? Consument heeft gebruik gemaakt van de verzendservice van ondernemer om een pakket naar een derde partij op te sturen. Consument heeft dit pakket ter waarde van € 5.550,– ook verzekerd voor € 5.550,– bij de ondernemer. Dit pakket is vermist, maar consument heeft haar geld niet teruggekregen. Ondernemer beweert dat […]

Print/PDF

Ondernemer verplicht rookbeleid te handhaven nu deze contractuele rookverboden mede strekken tot bescherming van de reizigers. Het gaat hier om een resultaatsverplichting.

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Kwaliteit vervoer    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPV01-0073

Onderwerp van het geschil   Dit betreft een groot aantal klachten wegens roken door chauffeurs in autobussen en wegens het niet adequaat afhandelen van ingediende klachten.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak.   De consument geeft aan een groot aantal keren schriftelijk en telefonisch bij ‘naam vervoerbedrijf’ […]

Print/PDF

Ondernemer verplicht te wijzen op onvolkomenheden in ontwerp. Ondernemer had moeten waarschuwen dat er na renovatie van de wc minder beenruimte zou zijn.

Commissie: Verbouwingen en nieuwbouw    Categorie: Kwaliteit geleverde werk / ondeugdelijke levering    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 83895

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de uitvoering en oplevering van werkzaamheden aan de woning van de consument. Standpunt van consument Voor het standpunt van de consument verwijst de commissie naar de overgelegde stukken. In de kern komen de klachten op het volgende neer. 1. Bij de renovatie van de wc is geen rekening gehouden […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.