Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 7271-7280 van de 9928 uitspraken

Oogarts had cliënte niet eerder hoeven doorverwijzen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 75916/96264

Waar gaat de uitspraak over De cliënte was al onder behandeling bij de oogarts van de zorgaanbieder toen zij problemen kreeg in haar rechteroog. Er werden verschillende behandelingen gestart en na een tijd werd in een ander ziekenhuis een melanoom in haar oog ontdekt. Volgens de cliënte had de oogarts haar veel eerder door moeten […]

Print/PDF

Oogklachten na een lensimplantatie

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: deels gegrond    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 336680/492703

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de behandeling van cliënt door de zorgaanbieder. Cliënt heeft namelijk bij de zorgaanbieder een lensimplantatie in beide ogen gehad. Zijn linkeroog voelde na de operatie goed, maar het rechteroog niet. Dit heeft cliënt herhaaldelijk aangegeven. De klachten waren echter niet serieus genomen. Geduld werd gevraagd en controles […]

Print/PDF

Ooglaserbehandeling is niet door de met de cliënte afgesproken arts uitgevoerd

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen / Schadevergoeding    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 7787/26389

Waar gaat de uitspraak over De cliënte had een afspraak om haar ogen te laten laseren bij de zorgaanbieder. De zorgaanbieder heeft ondanks de met de cliënte gemaakte afspraak een andere arts de laserbehandeling laten uitvoeren. Als de cliënte van tevoren had geweten dat een andere arts haar zou behandelen, dan had zij de ingreep […]

Print/PDF

Oogmeting niet correct uitgevoerd, ondernemer moet aankoopbedrag glazen terugbetalen

Commissie: Optiek    Categorie: (non)conformiteit    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 24852/31125

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de kwaliteit van de uitgevoerde oogmeting en de op basis daarvan ingeslepen glazen. De consument kan met de door de ondernemer geleverde bril niet goed lezen. De ondernemer heeft de consument nieuwe glazen aangeboden met vijftig procent korting. De consument heeft hier pas acht maanden later […]

Print/PDF

Oogmeting ondernemer is onzorgvuldig en veroorzaakt problemen voor consument

Commissie: Optiek    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 134747/148392

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een oogmeting laten doen en het advies gekregen een, door de ondernemer aangemeten, bril aan te schaffen om zo 90 tot 100% van de problemen van de consument te verhelpen. Het leesgedeelte van de nieuwe bril bleek niet op de goede plek te zitten […]

Print/PDF

Oogoperatie volgens de regelen der kunst uitgevoerd

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 170406/178642

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt dat de oogarts bij het verwijderen van de entropion in het oog een verkeerde techniek heeft toegepast. Zijn oog blijft nu hangen en zijn gezichtsvermogen is minder geworden. Volgens de zorgaanbieder is bij de operatie en bij de heroperatie een standaardtechniek gebruikt. Ondanks de zorgvuldige uitvoering is […]

Print/PDF

Ook al annuleerde ouder de vakantie-opvang, zij moet het toch betalen

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Opzeggen en annuleren    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2018-102850

Onderwerp van het geschil Een ouder wilde voor haar dochter opvang in de vakantie en diende een aanvraag in voor de vakantie-BSO. Toen door persoonlijke omstandigheden de ouder geen gebruik meer hoefde te maken van de opvang, annuleerde zij dit een week voor het begin van de vakantieopvang. De ondernemer stuurde haar wel een factuur […]

Print/PDF

Ook al is het geen informatie per locatie, de argumenten van de ondernemer over tariefstijging voldoende

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Prijs    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 114621

Waar gaat de uitspraak over? De oudercommissie van de kinderopvangorganisatie dient een klacht in omdat de ondernemer het advies over een tariefswijziging niet heeft opgevolgd. Samenvatting uitspraak De ondernemer vraagt de oudercommissie om advies over een tariefsverhoging met 4,48%. De oudercommissie stelde de ondernemer daarop vragen ter verduidelijking van de verhoging. De ondernemer gaf wel […]

Print/PDF

Ook bij non conformiteit dient de consument zich eerst tot de ondernemer te wenden

Commissie: Voertuigen    Categorie: Reparatie door derden    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: VOE05.0236

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 januari 2003 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte [merk en type] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 13.500,– met inruil van een andere auto. De levering vond plaats op of omstreeks […]

Print/PDF

Ook bij non-conformiteit dient de consument zich eerst tot de ondernemer te wenden.

Commissie: Voertuigen    Categorie: Derden    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: VOE05-0236

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 22 januari 2003 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte Opel Zafira tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 13.500,– met inruil van een andere auto. De levering vond plaats op […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.