Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 7271-7280 van de 9928 uitspraken
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
75916/96264
Waar gaat de uitspraak over De cliënte was al onder behandeling bij de oogarts van de zorgaanbieder toen zij problemen kreeg in haar rechteroog. Er werden verschillende behandelingen gestart en na een tijd werd in een ander ziekenhuis een melanoom in haar oog ontdekt. Volgens de cliënte had de oogarts haar veel eerder door moeten […]
Commissie: Zelfstandige Klinieken
Categorie: deels gegrond
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
336680/492703
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de behandeling van cliënt door de zorgaanbieder. Cliënt heeft namelijk bij de zorgaanbieder een lensimplantatie in beide ogen gehad. Zijn linkeroog voelde na de operatie goed, maar het rechteroog niet. Dit heeft cliënt herhaaldelijk aangegeven. De klachten waren echter niet serieus genomen. Geduld werd gevraagd en controles […]
Commissie: Zorg Algemeen
Categorie: (On)Zorgvuldig handelen / Schadevergoeding
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
7787/26389
Waar gaat de uitspraak over De cliënte had een afspraak om haar ogen te laten laseren bij de zorgaanbieder. De zorgaanbieder heeft ondanks de met de cliënte gemaakte afspraak een andere arts de laserbehandeling laten uitvoeren. Als de cliënte van tevoren had geweten dat een andere arts haar zou behandelen, dan had zij de ingreep […]
Commissie: Optiek
Categorie: (non)conformiteit
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
24852/31125
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de kwaliteit van de uitgevoerde oogmeting en de op basis daarvan ingeslepen glazen. De consument kan met de door de ondernemer geleverde bril niet goed lezen. De ondernemer heeft de consument nieuwe glazen aangeboden met vijftig procent korting. De consument heeft hier pas acht maanden later […]
Commissie: Optiek
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
134747/148392
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een oogmeting laten doen en het advies gekregen een, door de ondernemer aangemeten, bril aan te schaffen om zo 90 tot 100% van de problemen van de consument te verhelpen. Het leesgedeelte van de nieuwe bril bleek niet op de goede plek te zitten […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
170406/178642
Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt dat de oogarts bij het verwijderen van de entropion in het oog een verkeerde techniek heeft toegepast. Zijn oog blijft nu hangen en zijn gezichtsvermogen is minder geworden. Volgens de zorgaanbieder is bij de operatie en bij de heroperatie een standaardtechniek gebruikt. Ondanks de zorgvuldige uitvoering is […]
Commissie: Kinderopvang
Categorie: Opzeggen en annuleren
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2018-102850
Onderwerp van het geschil Een ouder wilde voor haar dochter opvang in de vakantie en diende een aanvraag in voor de vakantie-BSO. Toen door persoonlijke omstandigheden de ouder geen gebruik meer hoefde te maken van de opvang, annuleerde zij dit een week voor het begin van de vakantieopvang. De ondernemer stuurde haar wel een factuur […]
Commissie: Kinderopvang
Categorie: Prijs
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
114621
Waar gaat de uitspraak over? De oudercommissie van de kinderopvangorganisatie dient een klacht in omdat de ondernemer het advies over een tariefswijziging niet heeft opgevolgd. Samenvatting uitspraak De ondernemer vraagt de oudercommissie om advies over een tariefsverhoging met 4,48%. De oudercommissie stelde de ondernemer daarop vragen ter verduidelijking van de verhoging. De ondernemer gaf wel […]
Commissie: Voertuigen
Categorie: Reparatie door derden
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
VOE05.0236
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 januari 2003 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte [merk en type] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 13.500,– met inruil van een andere auto. De levering vond plaats op of omstreeks […]
Commissie: Voertuigen
Categorie: Derden
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
VOE05-0236
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 januari 2003 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte Opel Zafira tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 13.500,– met inruil van een andere auto. De levering vond plaats op […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.