Reparatie

Ondernemer mag terugkomen op eerder gedane aanbod

Waar gaat de uitspraak over? De consument bracht zijn laptop ter reparatie bij de ondernemer. De consument is akkoord gegaan met de door de ondernemer verstrekte prijsopgave. Echter, een aantal dagen later volgde een tweede prijsopgave. De consument verlangt de reparatie conform de eerste prijsopgave. De ondernemer voert aan dat de eerste prijsopgave is vervallen, […]

Lees verder

Oplaad-adapter van spelcomputer binnen zes maanden defect, ondernemer moet reparatiekosten aan consument terugbetalen

Waar gaat de uitspraak over De oplaad-adapter van de spelcomputer is zes maanden na aankoop beschadigd geraakt. Volgens de ondernemer is de beschadiging door de consument ontstaan, omdat de schade alleen door onjuist gebruik of gebruik van een niet originele adapter kan ontstaan. De consument is het hier niet mee eens, aangezien er normaal met […]

Lees verder

Ondernemer hanteert reële herstelkosten voor defecte televisie

Waar gaat de uitspraak over Vijf jaar na aankoop vertoont de televisie van de consument gebreken. Er ontstaan grote witte vlekken op het scherm. Nadat de consument op internet leest dat dit een veelvoorkomend probleem is, stapt hij naar de ondernemer, die hem doorstuurt naar de fabrikant. De fabrikant wil de televisie repareren voor €770,– […]

Lees verder

Inbranding van TV door onjuist gebruik

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de inbranding van het beeldscherm van zijn TV. Hij beroept zich op de garantietermijn en vordert kosteloos herstel. Volgens de ondernemer is het gebruik van de KlikAanKlikUitschakelaar door de consument de oorzaak van de inbranding. De ondernemer wijst op de handleiding, waarin is opgenomen dat de […]

Lees verder

Goede uitvoering van herstelreparatie is onmogelijk door staat van auto

Waar gaat de uitspraak over? De auto van de consument was total loss verklaard, maar zou door de ondernemer toch hersteld worden. De consument is ontevreden over deze herstelreparaties en heeft dit aan de ondernemer gemeld. Hij heeft nog niet de volledige herstelkosten aan de ondernemer overgemaakt. De deskundige constateert dat het herstel inderdaad niet […]

Lees verder

de klachten na reparatie worden veroorzaakt door hetzelfde defect als voor de reparatie. ondernemer treft geen blaam

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 januari 2018 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van reparatiewerkzaamheden aan een Benq beamer. Het apparaat is op 3 februari 2018 aan de consument teruggegeven. Het geschil betreft de vraag op de ondernemer aansprakelijk […]

Lees verder