Reparatie

Reparatiekosten binnen de economische levensduur van het product

Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak betreft een geschil over een koopovereenkomst van een wasmachine tussen consument en ondernemer. Na zes jaar zijn het deurslot en de waterslotslang van de wasmachine kapot gegaan. Dit heeft de consument laten herstellen. De consument vindt dat hij niet voor de kosten op hoeft te draaien, nu je […]

Lees verder

Ondernemer mag zelf weten hoe hij een defect herstelt

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen een ondernemer en een consument betreffende de aankoop en levering van een auto. De consument is van mening dat de geleverde auto niet aan de overeenkomst beantwoordt. Hij heeft de auto dan ook ter reparatie aangeboden. Hiervoor moest de consument hoe dan ook […]

Lees verder

Gerechtvaardigde ontbinding koopovereenkomst van laptop die vier keer ter reparatie is aangeboden

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een koopovereenkomst tussen consument en ondernemer. De consument heeft een laptop gekocht bij ondernemer. Deze laptop vertoonde echter opstartproblemen. De laptop is dan ook vier keer ter reparatie aangeboden, maar zonder succes. Het vertrouwen in de ondernemer is daardoor verdwenen. De consument eist ontbinding van de […]

Lees verder

Ondernemer mag terugkomen op eerder gedane aanbod

Waar gaat de uitspraak over? De consument bracht zijn laptop ter reparatie bij de ondernemer. De consument is akkoord gegaan met de door de ondernemer verstrekte prijsopgave. Echter, een aantal dagen later volgde een tweede prijsopgave. De consument verlangt de reparatie conform de eerste prijsopgave. De ondernemer voert aan dat de eerste prijsopgave is vervallen, […]

Lees verder

Oplaad-adapter van spelcomputer binnen zes maanden defect, ondernemer moet reparatiekosten aan consument terugbetalen

Waar gaat de uitspraak over De oplaad-adapter van de spelcomputer is zes maanden na aankoop beschadigd geraakt. Volgens de ondernemer is de beschadiging door de consument ontstaan, omdat de schade alleen door onjuist gebruik of gebruik van een niet originele adapter kan ontstaan. De consument is het hier niet mee eens, aangezien er normaal met […]

Lees verder

Ondernemer hanteert reële herstelkosten voor defecte televisie

Waar gaat de uitspraak over Vijf jaar na aankoop vertoont de televisie van de consument gebreken. Er ontstaan grote witte vlekken op het scherm. Nadat de consument op internet leest dat dit een veelvoorkomend probleem is, stapt hij naar de ondernemer, die hem doorstuurt naar de fabrikant. De fabrikant wil de televisie repareren voor €770,– […]

Lees verder