Terugbetaling

Geschil over terugbetaling aankoopsom laptop

Waar gaat de uitspraak over? In dit geschil heeft een consument een klacht ingediend over de terugbetaling van de aankoopsom van een laptop. De consument had zijn laptop ter reparatie aangeboden en accepteerde een aanbod van de ondernemer om het aankoopbedrag terug te betalen. In afwachting van de terugbetaling kocht de consument een nieuwe laptop […]

Lees verder

Terugbetaling rijlespakket

Waar gaat de uitspraak over?  De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen een consument en ondernemer over de aankoop van een ‘supergarantiepakket’ voor rijlessen. Na het afsluiten en de betaling van het rijlespakket bij de ondernemer kwam de rijinstructeur soms wel en soms niet opdagen. Na een tijdje komt hij helemaal niet meer komen opdagen. […]

Lees verder

Geen terugbetaling van geannuleerde huurovereenkomst door juridische sancties jegens Rusland

Waar gaat het geschil over? Het geschil betreft een overeenkomst tussen ondernemer en consument betreffende een geannuleerde huurovereenkomst van een auto. De consument heeft een auto bij ondernemer gehuurd en de betaling daarvan gedaan met een Visa-kaart uitgegeven door een Russische bank. De consument heeft de overeenkomst geannuleerd, het geld zou hij teruggestort krijgen op […]

Lees verder

Ondernemer betaalt te laat terug

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een koelkast van de ondernemer. De koelkast bleek echter te zijn beschadigd, waarna de ondernemer de beschadigde koelkast weer heeft opgehaald. Volgens de consument heeft de ondernemer niet op tijd voldaan aan zijn terugbetalingsverplichting. De ondernemer heeft, hoewel daartoe wel in de gelegenheid te zijn gesteld, geen […]

Lees verder

Gebruikte rekenmethode voor terugbetaling door ondernemer niet genoten opvanguren onjuist

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de door de ondernemer gehanteerde rekenmethode voor het terugbetalen van niet genoten uren in 2022 voor de opvang van de dochter van de consument waarop de ondernemer noodgedwongen moest sluiten als gevolg van personeelstekort. De consument stelt dat de ondernemer de geannuleerde dagen volgens een verkeerde rekenmethode […]

Lees verder