Deels gegrond

zwaarwegende reden voor ontzegging toegang, maar ondernemer heeft urgentie van situatie in eerste instantie onvoldoende geduid

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer zorgvuldig heeft gehandeld in de ontzegging van de toegang aan de zoon van de consument. De consument geeft aan dat een hulporganisatie was ingeschakeld om haar zoon te observeren, maar dat de ondernemer het advies van deze hulporganisatie niet wilde afwachten. De […]

Lees verder

Oogklachten na een lensimplantatie

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de behandeling van cliënt door de zorgaanbieder. Cliënt heeft namelijk bij de zorgaanbieder een lensimplantatie in beide ogen gehad. Zijn linkeroog voelde na de operatie goed, maar het rechteroog niet. Dit heeft cliënt herhaaldelijk aangegeven. De klachten waren echter niet serieus genomen. Geduld werd gevraagd en controles […]

Lees verder

Verkoopmakelaar handelt onzorgvuldig en in strijd met de VBO Beroeps- en gedragscode bij verkoop van woning

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een aantal klachten over het handelen van de beklaagde als verkoopmakelaar bij de verkoop van een woning aan de klager. De klager stelt zich op het standpunt dat de beklaagde onzorgvuldig heeft gehandeld en voert ter onderbouwing van dit standpunt onder andere aan dat de beklaagde er […]

Lees verder

“De klager moet hebben ingestemd met het feit dat de aankoopmakelaar van de kandidaat-kopers een collega van beklaagde is om schijn van belangenverstrengeling te voorkomen.”

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een aantal klachten over het handelen van de beklaagde bij de verkoop van de woning van de klager. De klager stelt zich op het standpunt dat de beklaagde heeft gehandeld in strijd met de NVM Erecode. Zij is van mening dat er sprake is van belangenverstrengeling, omdat […]

Lees verder

Ontevredenheid zorgverlening

Waar gaat de uitspraak over? De zorgaanbieder heeft een geschil aanhangig gemaakt tegen de familie van de cliënte. Er zijn namelijk onenigheden met de familie over de wijze van verzorging van de cliënte, wat heeft geleid tot meerdere klachten van de familie bij de zorgaanbieder. In november 2023 is de familie (deels) gestopt met de […]

Lees verder

Doorverwijzing andere GGZ-instelling zonder toestemming

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over het verwijt van cliënt over de zorgaanbieder. Hij is namelijk zonder zijn toestemming verwezen naar een andere GGZ instelling waarbij zonder zijn toestemming medische gegevens zijn verstrekt. De commissie verklaart die klacht gegrond. Hoewel de zorgaanbieder heeft gemeend in het belang van de cliënt te handelen […]

Lees verder

Vastgoedbeheerder moet schadevergoeding betalen aan VvE na onterecht in rekening gebrachte kosten

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil is tussen een VvE (hierna te noemen: de opdrachtgever) en een vastgoedbeheerbedrijf (hierna te noemen: het bedrijf). De Geschillencommissie oordeelde dat het bedrijf onterecht een bedrag van de opdrachtgever had geïncasseerd voor de begeleiding van een waterschadeclaim. Daarnaast had het bedrijf nagelaten om de jaarrekeningen over twee jaren […]

Lees verder

(On)zorgvuldig handelen bij Comfortbeleid

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over een tekortkoming in de nakoming van de zorgaanbieder. De klager is de echtgenoot van mevrouw, die inmiddels is overleden. De klager heeft een klacht ingediend die slechts gedeeltelijk gegrond is verklaard. De klager was het daar niet mee eens en handhaaft daarom zijn vier klachten over […]

Lees verder

Klachten over de rokende kraamverzorger

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over diensten die in kraamzorgperiode zijn geleverd. Ten behoeve van de kraamzorg zijn met de zorgaanbieder voorafgaande aan de geboorte afspraken gemaakt. Cliënt heeft op basis van klachten hierover de kraamzorg eerder beëindigd. De klacht is ingediend bij de zorgaanbieder en daarop is inhoudelijk gereageerd. Na een […]

Lees verder

(On)terechte zorgmelding

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een volgens cliënt onterecht gedane melding bij [naam organisatie] en de gang van zaken wat betreft de informatieverstrekking rondom die melding. Cliënt is mantelzorger van zijn echtgenote die de ziekte MS heeft. Twee wijkverpleegkundigen hebben mevrouw medegedeeld dat de zorgaanbieder een melding bij [naam organisatie]had gedaan. Cliënt […]

Lees verder