Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 5931-5940 van de 7061 uitspraken
Commissie: Water
Categorie: Betaling
Jaartal: 2012
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
ENE06-0534
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het in rekening brengen van te lage voorschotten. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument stelt dat de ondernemer ten onrechte een hoge jaarafrekening heeft gezonden. Dat deze hoog is uitgevallen is aan zijn eigen toedoen te wijten omdat […]
Commissie: Recreatie
Categorie: Informatie
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
REC03-0096
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit de huur van een vaste standplaats voor de caravan van de consument. De consument heeft een bedrag van € 1.180,70 gedeponeerd bij de commissie. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak: De consument heeft de navolgende acht klachten […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring
Uitkomst: niet-ontvankelijk
Referentiecode:
155800/170117
Waar gaat de uitspraak over? Cliënt heeft claim ingediend bij zorgaanbieder die door de verzekeraar is behandeld. De cliënt had 12 maanden de tijd om de klacht bij de commissie in te dienen. Deze termijn is overschreden. De uitspraak in het geschil tussen [Naam] wonende te [woonplaats] en Stichting Zuyderland Medisch Centrum, gevestigd te Sittard […]
Commissie: ReizenVakantie en vrije tijd
Categorie: -
Jaartal: -
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
-
De reis naar Rome die de bejaarde consument en haar partner hebben geboekt, ging niet door omdat ze de bus naar Schiphol misten. Volgens hen vertrok de bus te vroeg bij de halte, volgens de reisleider reed de bus 2 minuten te laat weg. De pelgrimsreis naar Rome die de consument en haar partner hebben […]
Commissie: Advocatuur
Categorie: Ontvankelijkheid
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
55672
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van dienstverlening van de advocaat ter zake het verlenen van juridische bijstand aan de cliënt in een civielrechtelijke zaak en de daarvoor in rekening gebrachte declaraties. Standpunt van de cliënt Voor het standpunt van de cliënt omtrent de ontvankelijkheid van zijn klacht verwijst de […]
Commissie: Optiek
Categorie: Klachtenbehandeling
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
OPT03-0006
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in juli 2001 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een brilmontuur met Varilux glazen. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks juli 2001. De consument heeft op 18 november 2002 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. […]
Commissie: Zorg Algemeen
Categorie: Zorgvuldigheid
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
21255/38470
Waar gaat de uitspraak over De klaagster is nabestaande van haar overleden echtgenoot, de cliënt. De klacht van de klaagster heeft 6 klachtonderdelen die gaan over de aan de cliënt verleende palliatieve thuiszorg. De klachten gaan onder andere over het te laat aanwezig zijn van de vervanger van de verpleegkundige, over het feit dat de […]
Commissie: Taxivervoer
Categorie: Aansprakelijkheid ondernemer
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
107866
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft taxivervoer naar Schiphol. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Onderweg naar Schiphol kwamen we in een file terecht. Ik had de chauffeur nog gewezen op een bord langs de weg waarop zou zijn aangegeven dat de A9 afgesloten was in […]
Commissie: Openbaar VervoerVervoer
Categorie: -
Jaartal: -
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
-
Het is de verantwoordelijkheid van de consument op tijd op vliegveld te zijn. Het is daarom raadzaam rekening te houden met mogelijke vertragingen. De ondernemer hoeft het niet doorgaan van de vlucht niet te vergoeden. Om voor haar vlucht naar Zuid-Afrika op tijd op vliegveld te zijn neemt een consument de trein van 6.52 uur, […]
Commissie: Advocatuur
Categorie: Tekortkoming in de uitvoering opdracht
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
45650
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van dienstverlening van de advocaat ter zake van zijn bijstand aan de cliënt inzake een burengeschil en de door de cliënt gevorderde schadevergoeding. De cliënt heeft een bedrag van € 1.038,76 niet aan de advocaat voldaan. Dit bedrag is overeenkomstig het Reglement van de commissie in […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.