Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 5931-5940 van de 7061 uitspraken

Te laag voorschot; consument blijft verplicht te betalen voor afgenomen verbruik.

Commissie: Water    Categorie: Betaling    Jaartal: 2012
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ENE06-0534

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het in rekening brengen van te lage voorschotten. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument stelt dat de ondernemer ten onrechte een hoge jaarafrekening heeft gezonden. Dat deze hoog is uitgevallen is aan zijn eigen toedoen te wijten omdat […]

Te laat bekendmaken van ingrijpende wijzigingen in reglement.

Commissie: Recreatie    Categorie: Informatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REC03-0096

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit de huur van een vaste standplaats voor de caravan van de consument. De consument heeft een bedrag van € 1.180,70 gedeponeerd bij de commissie.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak:   De consument heeft de navolgende acht klachten […]

Te laat bij de Commissie geklaagd

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 155800/170117

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt heeft claim ingediend bij zorgaanbieder die door de verzekeraar is behandeld. De cliënt had 12 maanden de tijd om de klacht bij de commissie in te dienen. Deze termijn is overschreden. De uitspraak in het geschil tussen [Naam] wonende te [woonplaats] en Stichting Zuyderland Medisch Centrum, gevestigd te Sittard […]

Te laat bij opstapplaats van bus naar Schiphol

Commissie: ReizenVakantie en vrije tijd    Categorie: -    Jaartal: -
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: -

De reis naar Rome die de bejaarde consument en haar partner hebben geboekt, ging niet door omdat ze de bus naar Schiphol misten. Volgens hen vertrok de bus te vroeg bij de halte, volgens de reisleider reed de bus 2 minuten te laat weg. De pelgrimsreis naar Rome die de consument en haar partner hebben […]

Te laat geklaagd bij de commissie, niet voldaan aan artikel 7 lid 1 sub c van het reglement.

Commissie: Advocatuur    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 55672

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van dienstverlening van de advocaat ter zake het verlenen van juridische bijstand aan de cliënt in een civielrechtelijke zaak en de daarvoor in rekening gebrachte declaraties.   Standpunt van de cliënt   Voor het standpunt van de cliënt omtrent de ontvankelijkheid van zijn klacht verwijst de […]

Te laat geklaagd bij ondernemer; aangevoerde omstandigheden liggen in risico-sfeer klager.

Commissie: Optiek    Categorie: Klachtenbehandeling    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT03-0006

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in juli 2001 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een brilmontuur met Varilux glazen. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks juli 2001.   De consument heeft op 18 november 2002 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. […]

Te laat komen bij palliatieve thuiszorg onzorgvuldig en algemene voorwaarden moest eerder aan klaagster worden verstrekt

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 21255/38470

Waar gaat de uitspraak over De klaagster is nabestaande van haar overleden echtgenoot, de cliënt. De klacht van de klaagster heeft 6 klachtonderdelen die gaan over de aan de cliënt verleende palliatieve thuiszorg. De klachten gaan onder andere over het te laat aanwezig zijn van de vervanger van de verpleegkundige, over het feit dat de […]

Te laat op Schiphol valt niet aan ondernemer te verwijten.

Commissie: Taxivervoer    Categorie: Aansprakelijkheid ondernemer    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 107866

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft taxivervoer naar Schiphol. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Onderweg naar Schiphol kwamen we in een file terecht. Ik had de chauffeur nog gewezen op een bord langs de weg waarop zou zijn aangegeven dat de A9 afgesloten was in […]

Te laat op vliegveld: geen schadevergoeding

Commissie: Openbaar VervoerVervoer    Categorie: -    Jaartal: -
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: -

Het is de verantwoordelijkheid van de consument op tijd op vliegveld te zijn. Het is daarom raadzaam rekening te houden met mogelijke vertragingen. De ondernemer hoeft het niet doorgaan van de vlucht niet te vergoeden. Om voor haar vlucht naar Zuid-Afrika op tijd op vliegveld te zijn neemt een consument de trein van 6.52 uur, […]

Te laat op zitting, procesvoorbereiding verdient geen schoonheidsprijs maar moderatie al plaatsgevonden, dus niet conclusie dat advocaat niet goed heeft gehandeld.

Commissie: Advocatuur    Categorie: Tekortkoming in de uitvoering opdracht    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 45650

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van dienstverlening van de advocaat ter zake van zijn bijstand aan de cliënt inzake een burengeschil en de door de cliënt gevorderde schadevergoeding.   De cliënt heeft een bedrag van € 1.038,76 niet aan de advocaat voldaan. Dit bedrag is overeenkomstig het Reglement van de commissie in […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.