Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 6751-6760 van de 9941 uitspraken

Ondernemer moet zich aan gemaakte afspraak over medewerker houden

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Contract    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2018-118522

Onderwerp van het geschil De ouders zegden de opvang van hun kind per direct op, nadat zij geconfronteerd werden met een specifieke oproepmedewerker die in de opvang aan het werk was, terwijl zij hadden afgesproken dat wanneer deze medewerker op de groep van hun dochter zou werken, de ondernemer hen daarover vooraf zou informeren. Zij […]

Print/PDF

Ondernemer moet zich houden aan vaststellingsovereenkomst

Commissie: Water    Categorie: Overeenkomst / Schikking / Vaststellingsovereenkomst    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 189762/192741

Waar gaat de uitspraak over? De consument is van mening dat de ondernemer de tussen hen tot stand gekomen schikking niet nakomt. Er werd een gecorrigeerde eindafrekening gestuurd, welke vervolgens door de ondernemer is ingetrokken. De ondernemer is van mening dat de gecorrigeerde eindafrekening door dwaling tot stand is gekomen  en daardoor niet bindend is. […]

Print/PDF

Ondernemer moet zorgen dat consument actueel verbruik mobiele data ziet in app om extra kosten te voorkomen

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Informatieplicht    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 135663/153600

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft met de ondernemer een overeenkomst voor mobiele data en telefonie en houdt via de app zijn verbruik bij om te voorkomen dat hij over het afgesproken bedrag heen gaat. Op de website van de ondernemer wordt dit ook aangeraden. De informatie in de app bleek niet te […]

Print/PDF

Ondernemer nalatig in controleren reservering consument waardoor consument eindigt met tegenvallende accommodatie

Commissie: Reizen    Categorie: Kwaliteit dienstverlening    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 17074/34365

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de dienstverlening van de ondernemer. Bij aankomst op bestemming was er geen reservering bekend onder de naam van de consument. Vervolgens kreeg de consument een ander hotel aangeboden die niet voldeed aan de eisen van de oorspronkelijke accommodatie en daarom wil hij een hogere vergoeding. De […]

Print/PDF

Ondernemer neemt advies oudercommissie over prijsaanpassing niet over.

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Adviesrecht    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2016-102392

Onderwerp van het geschil De ondernemer volgde het advies van de oudercommissie deels  op, maar niet het advies over de tariefsaanpassing. De oudercommissie wil dat de ondernemer dit  op een andere manier berekent en een deel van de verhoging terugdraait. Volgens de oudercommissie moet er een correctie op schatting van kosten plaatsvinden indien deze lager […]

Print/PDF

Ondernemer neemt klachten ouders niet serieus en had beter moeten handelen

Commissie: Kinderopvang    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 33099/49218

Waar gaat de uitspraak over De consument merkte dat haar dochter zich opeens vreemd en angstig ging gedragen als ze naar de opvang van de ondernemer moest. Ook heeft de consument gezien hoe haar dochter geduwd werd door personeel van de opvang en werd de dochter met een washandje verschoont tegen de wil van de […]

Print/PDF

Ondernemer neemt risico met vochtpercentage bij stucwerk en moet uiteindelijk vergoeding betalen

Commissie: Afbouw    Categorie: (non)conformiteit    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 6333/11067

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de door de ondernemer verrichte stucwerkzaamheden in de badkamer. Ten tijde van het aanbrengen van het stucwerk was er te veel restvocht aanwezig in de muren zonder dat de ondernemer hiervoor had gewaarschuwd. De ondernemer geeft aan dat ten tijde van de werkzaamheden er nog niet […]

Print/PDF

Ondernemer neemt terecht verouderde staat douchedeur niet mee bij bepaling schadebedrag

Commissie: Recreatie    Categorie: Aansprakelijkheid / Schade / Vakantieverblijf    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 226057/239487

Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak betreft een geschil omtrent de aansprakelijkheid voor schade. De consument heeft bij de ondernemer een recreatiewoning gehuurd en zijn schoonmoeder is ten val gekomen in de badkamer van deze woning. Hierdoor is schade ontstaan voor een bedrag van € 1.554,–, wat de ondernemer verhaalt op de schoonmoeder van […]

Print/PDF

ondernemer niet aansprakelijk voor doodgaan van de planten tijdens de hittegolf. Consument had moeten weten dat de planten regelmatig gesproeid moesten worden,

Commissie: Groen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 119629

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 25 juni 2018 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en planten van plantjes tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van (afgerond) € 255,–. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 25 juni 2018. De […]

Print/PDF

Ondernemer niet aansprakelijk voor door consument ingeschakelde derde

Commissie: Wonen    Categorie: Ondeugdelijke levering / (non-)conformiteit    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 61141

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 juni 2010 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van marmeren tegels, lijm en vlekkenschild tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 3.914,21 en € 324,87. De levering vond plaats op of omstreeks 23 augustus 2010.   De consument […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.