Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 6801-6810 van de 9941 uitspraken

Ondernemer onderbouwt niet waarom consument verantwoordelijk zou zijn voor schade

Commissie: Recreatie    Categorie: Schade    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 236763/245223

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft kosten in rekening gebracht bij de consument voor een kapotte watermeter en het water dat ten gevolge daarvan verloren is gegaan. De consument is het daar niet mee eens en geeft aan niet verantwoordelijk te zijn voor de geleden schade. De commissie oordeelt dat de consument inderdaad […]

Print/PDF

Ondernemer onderbouwt niet waarom sprake is van frauduleuze handeling

Commissie: Thuiswinkel    Categorie: Kosten    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 225317/234928

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een koopovereenkomst tussen consument en ondernemer. Hierbij heeft consument oordoppen bij ondernemer gekocht en deze ook geretourneerd. Consument heeft de retourlabels gebruikt die door ondernemer aan hem zijn verstrekt. Ondernemer beweert dat zij de oordoppen niet hebben ontvangen. De commissie oordeelt dat uit alle gegevens […]

Print/PDF

Ondernemer onterecht van mening dat herstel niet in redelijkheid van hem gevergd kon worden

Commissie: Thuiswinkel    Categorie: Herstel / Non conformiteit    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies na tussen advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 171112/174800

Waar gaat de uitspraak over? De commissie heeft eerder een tussenadvies uitgesproken. Daarin werd vastgesteld dat het geleverde product vanaf het begin een gebrek had. Partijen verschillen van mening over de aard en omvang van het gebrek en de herstelwerkzaamheden. Daarom heeft de commissie opdracht gegeven een deskundigenonderzoek te verrichten. Mede op basis van dat […]

Print/PDF

Ondernemer ontvangt schadevergoeding van consument voor bij retourzending gemaakte schade

Commissie: Thuiswinkel    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 25457/31385

Waar gaat de uitspraak over Het geschil gaat over de consument die een zilveren armband bij de ondernemer heeft besteld. De ondernemer heeft beschadigingen gevonden nadat de consument de armband retour heeft gezonden. De consument geeft aan dat zij de armband retour heeft gezonden in dezelfde staat zoals zij de armband heeft ontvangen. De ondernemer […]

Print/PDF

ondernemer onvoldoende aannemelijk gemaakt dat het product daadwerkelijk is geleverd. ondernemer moet aankoopbedrag restitueren

Commissie: Webshop    Categorie: Levertijd/levering    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118550

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 23 juni 2018 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een Sybian Deluxe en een F-machine Pro II tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 2.486,90. Standpunt van de consument Het […]

Print/PDF

Ondernemer onvoldoende ingespannen om gesprek tussen gastouder en consument te organiseren

Commissie: Kinderopvang    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 133864/156518

Waar gaat de uitspraak over De consument had meerdere klachten over de gastouder, die zijn dochter opvangt, die hij graag met de gastouder wilde bespreken. De consument heeft hierover contact gehad met de ondernemer en heeft via een brief aan de gastouder gevraagd om een gesprek. Toen de gastouder dit weigerde heeft de consument de […]

Print/PDF

Ondernemer onvoldoende noodzaak opzegging aangetoond. Terugkeer op opvangroep niet in belang zoon consument.

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Opzeggen overeenkomst / Verkorte procedure    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 254326/255837

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft vanwege een aantal incidenten waarbij de zoon van de consument betrokken is geweest, de opvangovereenkomst per direct opgezegd. De consument is van mening dat er geen reden is voor een onmiddellijke beëindiging, aangezien er geen sprake is van acuut (dreigend) gevaar en verzoekt om ongedaan making van […]

Print/PDF

Ondernemer onvoldoende uitleg over (on)uitvoerbaarheid van de ritten. Consument ontvangt schadevergoeding

Commissie: Taxivervoer    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 116162

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de uitvoering van zittend ziekenvervoer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument maakt al jaren en wel drie keer per week gebruik van zittend ziekenvervoer. Dit werd eerst verzorgd door Soomer Taxi en daarna door de Haars Groep. Op […]

Print/PDF

Ondernemer onzorgvuldig gehandeld met betrekking tot verslaglegging en communicatie consument

Commissie: Kinderopvang    Categorie: bejegening/ onzorgvuldigheid / Communicatie / Opzegging overeenkomst    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 232263/236200

Waar gaat de uitspraak over? De consument is het niet eens met de wijze waarop de ondernemer is omgegaan met het gedrag van haar zoon. Ze verwijt de ondernemer dat het gedrag van de zoon ten onrechte als problematisch is bestempeld en dat ten onrechte een melding  bij Veilig Thuis is gedaan. De ondernemer stelt […]

Print/PDF

Ondernemer onzorgvuldig gehandeld ten aanzien van het verschaffen van informatie over prijs en het haar, onvoldoende aandacht besteedt aan de wenskleur van het haar, initiatief voor verder contact bij de consument gelaten, behandeling betrof verschillende haarkleuren en wijze van klachtafhandeling.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Haarverzorging    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 106470-2017

in het geschil tussen: [naam consument], wonende te [plaatsnaam] (verder te noemen: de consument) en Sanco Coiffure, gevestigd te Velp (verder te noemen: de ondernemer) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.