Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 6851-6860 van de 9928 uitspraken

Ondernemer trok examen twee dagen voor examendatum in zonder toestemming consument

Commissie: Rijopleidingen    Categorie: Praktijkopleiding    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117212

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer kan niet 2 dagen voor de examendatum het examen intrekken, nu consument daarvoor geen toestemming heeft verleend en omdat daardoor het examen is komen te vervallen. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een tussen partijen gesloten overeenkomst voor het leveren door de ondernemer […]

Print/PDF

Ondernemer uitgeschoten bij aanbrengen permanente eyeliner

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On) zorgvuldigheid / Cosmetische ingrepen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 138055/157289

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt dat de ondernemer is uitgeschoten bij het zetten van permanente eyeliner. De consument wil graag een vergoeding van € 1.020,35 voor de geleden schade en de voor herstel te maken kosten. De ondernemer erkent te zijn uitgeschoten bij het aanbrengen van de permanente eyeliner. De ondernemer wil […]

Print/PDF

Ondernemer vaktechnisch goed werk geleverd; klacht ongegrond verklaard

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (non)conformiteit    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 193237/199308

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil gaat over de plaatsing van extensions. Hiervan vindt consument dat ondernemer dit niet goed heeft gedaan en zij wil haar geld terug. Een deskundige heeft de zaak beoordeeld en heeft een onderzoeksrapport opgesteld. De commissie oordeelt dat niet is gebleken dat ondernemer het ontstaan van de vlekken te […]

Print/PDF

Ondernemer van aangesloten gastouder is verplicht om gastouder goed te begeleiden

Commissie: Kinderopvang    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 12941/48969

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een overeenkomst gesloten met de ondernemer en een bij de ondernemer aangesloten gastouder. De consument vindt dat hij op verschillende manieren onheus is bejegend door de gastouder. De ondernemer geeft aan dat aangesloten gastouders zelfstandig handelen en dat zij als ondernemer alleen een bemiddelende rol heeft. De […]

Print/PDF

Ondernemer verandert na vele verzoeken pas na 2 jaar het adres van de consument, klacht gegrond

Commissie: Water    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117973

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het gebruik van verkeerde adresgegevens van de consument door de ondernemer. De consument heeft in mei 2018 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. In 2016 kreeg de consument een jaarafrekening, maar er stond een […]

Print/PDF

Ondernemer verantwoordelijk gehouden voor fouten bij verplaatsen cv-ketel, consument krijgt gedeeltelijke vergoeding

Commissie: Installerende bedrijven    Categorie: (non)conformiteit / Aansluiting / onvoldoende communicatie/ bejegening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 240398/245976

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over het verplaatsen van een cv-ketel waarbij de ondernemer fouten maakte, waaronder een verkeerde aansluiting van de rookgasafvoer, wat leidde tot lekkages en giftige gassen. De consument betaalde €1.500,- voor reparaties en ervoer moeilijkheden om contact te krijgen met de ondernemer voor vergoedingen. Ook ontdekte een cv-monteur […]

Print/PDF

Ondernemer verantwoordelijk gesteld voor kosteloos herstel na scheurvorming door gebrekkige ondervloer

Commissie: Afbouw    Categorie: gebreken / Herstel    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 299025/372417

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een overeenkomst uit 2021 voor de levering en plaatsing van een polyurethaan gietvloer in een nieuwbouwwoning. De consument klaagde over scheuren en opbollingen in de vloer. De ondernemer heeft geen verweer gevoerd, maar wel meegewerkt aan een deskundigenonderzoek. De deskundige constateerde dat de problemen in de gietvloer […]

Print/PDF

Ondernemer verantwoordelijk na mislukte bezorging

Commissie: Commissie    Categorie: (non)conformiteit    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 235211/248521

Waar gaat de uitspraak over? De consument bestelde op 1 augustus 2023 een JBL Partybox bluetooth speaker van €456, maar ontving het pakket nooit. Volgens de track & trace was het pakket op 2 augustus bezorgd bij het opgegeven adres, het huis van zijn vriendin. Zij heeft echter verklaard dat het pakket niet is aangekomen […]

Print/PDF

Ondernemer verantwoordelijk voor defecte koppeling bij vijf jaar oude huurauto. Consument geen huurpenningen schuldig. Ondernemer aansprakelijk voor gevolgschade.

Commissie: Voertuigverhuur    Categorie: Schade    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 42190

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 december 2009 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verhuren van een [automerk] 9-persoonsbus tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.000,–. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 18 december 2009.   Standpunt van […]

Print/PDF

Ondernemer verantwoordelijk voor lange levertijd onderdeel.

Commissie: Voertuigen    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 40375

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in 2008 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe auto. De levering heeft plaatsgevonden op 26 september 2008. De consument heeft op 23 februari 2009 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.