Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 6851-6860 van de 9938 uitspraken

Ondernemer terecht schadekosten aan consument doorberekent

Commissie: Private Lease    Categorie: Kosten    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 200550/206601

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een private leaseovereenkomst tussen consument en ondernemer. Bij het inleveren van de auto aan het eind van de overeenkomst werd er schade geconstateerd ter waarde van € 771,80. Consument geeft aan dat de schade minimaal is en niet in rekening gebracht moet worden. Ondernemer heeft […]

Print/PDF

Ondernemer toerekenbaar tekort geschoten door niet te verschijnen bij werkzaamheden

Commissie: Klussenbedrijven    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 30402/35741

Waar gaat de uitspraak over Door de ondernemer is een renovatie uitgevoerd in de badkamer van de consument. Nadat de consument een groot deel heeft aanbetaald, is de ondernemer niet komen opdagen om de werkzaamheden uit te voeren. De consument heeft de opdracht geannuleerd en aan de ondernemer gevraagd de aanbetaling te retourneren. Ondanks toezegging […]

Print/PDF

Ondernemer toerekenbaar tekortgeschoten in nakoming van gemaakte afspraken

Commissie: Groen    Categorie: (non)conformiteit / Schadevergoeding product/dienst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 157755/167038

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil vloeit voort uit een tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot de aanleg van de tuin (inclusief het aanbrengen van drie steens hoge muren ten behoeve van de plantenbakken) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs. De consument geeft aan […]

Print/PDF

Ondernemer toerekenbaar tekortgeschoten tot deugdelijke begeleiding van de consument en tot het bijdragen van een oplossing

Commissie: Kinderopvang    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 550-6526

Waar gaat de uitspraak over Ondernemer heeft geen bijdrage geleverd in het oplossen van het conflict tussen de nanny en de consument. Ondernemer had eerder en actief moeten optreden ter invulling van bemiddelende en begeleidende contractuele taken om escalatie te voorkomen. Recht op schadevergoeding. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op […]

Print/PDF

Ondernemer trok examen twee dagen voor examendatum in zonder toestemming consument

Commissie: Rijopleidingen    Categorie: Praktijkopleiding    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117212

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer kan niet 2 dagen voor de examendatum het examen intrekken, nu consument daarvoor geen toestemming heeft verleend en omdat daardoor het examen is komen te vervallen. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een tussen partijen gesloten overeenkomst voor het leveren door de ondernemer […]

Print/PDF

Ondernemer uitgeschoten bij aanbrengen permanente eyeliner

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On) zorgvuldigheid / Cosmetische ingrepen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 138055/157289

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt dat de ondernemer is uitgeschoten bij het zetten van permanente eyeliner. De consument wil graag een vergoeding van € 1.020,35 voor de geleden schade en de voor herstel te maken kosten. De ondernemer erkent te zijn uitgeschoten bij het aanbrengen van de permanente eyeliner. De ondernemer wil […]

Print/PDF

Ondernemer vaktechnisch goed werk geleverd; klacht ongegrond verklaard

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (non)conformiteit    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 193237/199308

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil gaat over de plaatsing van extensions. Hiervan vindt consument dat ondernemer dit niet goed heeft gedaan en zij wil haar geld terug. Een deskundige heeft de zaak beoordeeld en heeft een onderzoeksrapport opgesteld. De commissie oordeelt dat niet is gebleken dat ondernemer het ontstaan van de vlekken te […]

Print/PDF

Ondernemer van aangesloten gastouder is verplicht om gastouder goed te begeleiden

Commissie: Kinderopvang    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 12941/48969

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een overeenkomst gesloten met de ondernemer en een bij de ondernemer aangesloten gastouder. De consument vindt dat hij op verschillende manieren onheus is bejegend door de gastouder. De ondernemer geeft aan dat aangesloten gastouders zelfstandig handelen en dat zij als ondernemer alleen een bemiddelende rol heeft. De […]

Print/PDF

Ondernemer verandert na vele verzoeken pas na 2 jaar het adres van de consument, klacht gegrond

Commissie: Water    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117973

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het gebruik van verkeerde adresgegevens van de consument door de ondernemer. De consument heeft in mei 2018 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. In 2016 kreeg de consument een jaarafrekening, maar er stond een […]

Print/PDF

Ondernemer verantwoordelijk gehouden voor fouten bij verplaatsen cv-ketel, consument krijgt gedeeltelijke vergoeding

Commissie: Installerende bedrijven    Categorie: (non)conformiteit / Aansluiting / onvoldoende communicatie/ bejegening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 240398/245976

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over het verplaatsen van een cv-ketel waarbij de ondernemer fouten maakte, waaronder een verkeerde aansluiting van de rookgasafvoer, wat leidde tot lekkages en giftige gassen. De consument betaalde €1.500,- voor reparaties en ervoer moeilijkheden om contact te krijgen met de ondernemer voor vergoedingen. Ook ontdekte een cv-monteur […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.