Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 6881-6890 van de 9928 uitspraken

Ondernemer voldoende in gelegenheid gesteld na te komen; termijn nakoming ruimschoots overschreden; ontbinding overeenkomst

Commissie: Wonen    Categorie: Ontbinding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 62966

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 21 april 2011 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en installeren van een badkamer tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 11.000,– inclusief installatiekosten. De levering heeft niet plaatsgevonden.   De consument heeft op 1 juli 2011 de […]

Print/PDF

Ondernemer voldoet niet aan informatieplicht omtrent verhoogde opzegvergoedingen

Commissie: Energie    Categorie: Informatieplicht / Opzegging overeenkomst / Opzegvergoeding    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 324470/380668

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft zijn leveringsovereenkomst met de ondernemer opgezegd. Hem werd vervolgens ten onrechte een opzegvergoeding in rekening gebracht van € 1.645,41. De consument meent dat hem een opzegvergoeding moet worden opgelegd op basis van de overeenkomst die hij voor 1 juni 2023 met de ondernemer had. Die overeenkomst heeft […]

Print/PDF

Ondernemer voldoet niet aan uitdrukkelijk overeengekomen bijzondere voorwaarden voor huur sloep. Schadevergoeding

Commissie: Waterrecreatie    Categorie: HISWA-voorwaarden Huur en Verhuur Pleziervaartuigen    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: WAT08-0036

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op de huur van een sloep voor de periode 8 augustus 2008 t/m 22 augustus 2008, voor een huurprijs van € 1.120,–.   De consument heeft de klacht op 27 augustus 2008 per e-mail voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de […]

Print/PDF

Ondernemer volgens eigen voorwaarden gehouden aan termijn van 2 maanden bij tariefswijziging en bij opzegging

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Opzeggen en annuleren    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2017-107221

Onderwerp van het geschil Ondernemer mag de tariefswijziging pas invoeren twee maanden nadat hij dit aan de ouders heeft gecommuniceerd. Daarom mag consument bijna een maand langer het oude tarief betalen. Omdat de consument het hoge tarief niet wil betalen, mag de ondernemer de overeenkomst opzeggen. Hij moet wel de termijn van 2 maanden aanhouden, […]

Print/PDF

Ondernemer voor het feit dat rookgasafvoer niet aan de daarvoor bestaande norm voldoet.

Commissie: Installerende bedrijven    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 49702

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 7 mei 2001 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het vervangen van een cv-ketel met bijbehorende werkzaamheden en leveringen tegen de door de consument te betalen prijs van € 3.524,78. De werkzaamheden en leveringen zijn verricht op 28 februari 2002.   De […]

Print/PDF

Ondernemer vraagt vier maanden vergoeding van ouder die annuleert voor start opvang

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Opzeggen en annuleren    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2017- 112290

Onderwerp van het geschil De algemene voorwaarden en het contract van de ondernemer behandelen de voorwaarden rondom opzeggen. Gezien de zeer kleinschalige aard van de opvang is het begrijpelijk dat de ondernemer een bepaalde termijn aanhoudt als mensen opzeggen, om de bedrijfsvoering niet in gevaar te brengen. Echter, annuleren is iets anders dan opzeggen. Onder […]

Print/PDF

Ondernemer weert consument onterecht uit informatiesysteem kinderopvang

Commissie: Kinderopvang    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 112859/125248

Waar gaat de uitspraak over De ex-partner van de consument heeft, vlak voordat zij gezamenlijk het gezag kregen, eenzijdig een contract afgesloten met de ondernemer, wat in 2021 weer zonder overleg verlengd is. Tijdens het ophalen van de dochter heeft er een ernstig incident plaats gevonden, waarna de relatie met de ondernemer verergerde. De consument […]

Print/PDF

Ondernemer weigert compensatieregeling toe te passen die wel in algemene voorwaarden staat

Commissie: Installerende bedrijven    Categorie: Algemene voorwaarden    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 198303/200224

Waar gaat de uitspraak over? Consument en ondernemer hebben een overeenkomst voor het installeren van zonnepanelen. De datum voor installatie hiervan is meerdere malen verschoven door de ondernemer. In de algemene voorwaarden van de overeenkomst van de ondernemer staan een aantal artikelen openomen met betrekking tot een compensatieregeling aan de consument in bepaalde situaties. Consument […]

Print/PDF

Ondernemer weigert klant; de gestelde voorwaarde dat uitsluitend de eigenaar als contractant aangemerkt dient te worden is onjuist; sprake van ongerechtvaardigd onderscheid jegens verbruikers.

Commissie: Energie    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 95673

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de vraag of de consument tegen zijn wil als contractant van de ondernemer te boek dient te staan, hetgeen volgens de ondernemer het geval dient te zijn en door de consument wordt betwist. De consument heeft op 3 juni 2015 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van […]

Print/PDF

Ondernemer weigert onterecht product terug te nemen

Commissie: Thuiswinkel    Categorie: (non)conformiteit    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 224700/233137

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een koopovereenkomst tussen consument en ondernemer. Consument heeft een baby stapelbed bij ondernemer besteld waarvan hij vindt dat de kwaliteit niet goed is. Ook missen er onderdelen van het bed. Ondernemer geeft aan dat het bed niet geretourneerd mag worden, omdat het al deels in […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.