Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 6921-6930 van de 9928 uitspraken

Onderzoeken naar hoge bloeddruk cliënte konden niet binnen kortere tijd worden afgerond

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 41318/51621

Waar gaat de uitspraak over De cliënte is door haar huisarts doorverwezen naar een internist bij de zorgaanbieder voor haar hoge bloeddruk. De internist heeft de onderzoeken die de huisarts heeft laten doen opnieuw laten uitvoeren, hoewel de cliënte had gevraagd de uitslagen bij de huisarts op te vragen. De onderzoeken zijn opnieuw in rekening […]

Print/PDF

Onderzoekplicht consument. De consument heeft niet getracht om informatie over de zelf uitgekozen tegels te verkrijgen.

Commissie: Groen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: GRO08-0046

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 september 2006 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het renoveren van de tuin van de consument met bijlevering van materialen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 32.795,–. De oplevering van de overeengekomen werkzaamheden vond plaats op […]

Print/PDF

Onderzoeks- en mededelingsplicht ten aanzien van uitvoeren grote of kleine beurt.

Commissie: Voertuigen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: AUT-D03-0447

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 oktober 2002 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het uitvoeren van een onderhoudsbeurt tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 129,67. De werkzaamheden vonden plaats op of omstreeks 4 oktober 2002.   Standpunt van de consument   Het standpunt […]

Print/PDF

Onderzoeksplicht consument bij aanschaf showroommodel whirlpool.

Commissie: Installerende bedrijven    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: INS02-0198

De verdere beoordeling van het geschil De commissie verwijst hier eerst naar de tussen partijen gewezen tussenbeslissing, en wel in het bijzonder naar hetgeen daarin is vastgesteld (de feiten waarvan kan worden uitgegaan), is weergegeven (de standpunten van partijen en de deskundige) en is overwogen. De commissie volhardt daarbij en in vervolg daarop moet thans […]

Print/PDF

Onderzoeksplicht klager bij buitenlandse nationaliteit.

Commissie: Reizen    Categorie: Totstandkoming    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI-D-200000867

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 november 1999 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Hurghada in Egypte met verblijf in een hotel, op basis van halfpension voor de periode van 17 november […]

Print/PDF

Onderzoeksplicht van advocaat als professionele partij weegt zwaarder dan het feit dat de cliënt heeft nagelaten de advocaat op de hoogte te stellen/houden

Commissie: Advocatuur    Categorie: Informatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ADV06-0103B

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft de kwaliteit van de dienstverlening en de hoogte van de declaraties van de advocaat ter zake een arbeidsconflict.   De cliënte heeft een bedrag van € 5.985,43 niet betaald en overeenkomstig het reglement van de commissie in depot gestort.   Standpunt van de cliënte   Het standpunt van […]

Print/PDF

Onderzoeksplicht van een advocaat gaat niet zover dat hij mededelingen van de cliënt die worden onderschreven door de wederpartij op hun juistheid dient na te gaan.

Commissie: Advocatuur    Categorie: Informatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ADV03-0120

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van de dienstverlening van de advocaat terzake van haar bijstand in de echtscheiding van de cliënte en de (omvang van de) schade die de cliënte als gevolg van het handelen c.q. nalaten van de advocaat stelt te hebben geleden.   Standpunt van de cliënte    Het […]

Print/PDF

Onderzoekswerkzaamheden zijn niet in offerte opgenomen; deze behoren niet tot opdracht.

Commissie: Installerende bedrijven    Categorie: Offerte    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 47104

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in 2008 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst.   De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het uitvoeren van diverse werkzaamheden aan de woning van de consument, waaronder het vernieuwen van het zinkwerk op een balkon aan de voorzijde van de woning, tegen de door […]

Print/PDF

Ondeskundig gebruik van ondeugdelijke materialen bij gevelisolatie leidt tot prijsvermindering van 50%

Commissie: Afbouw    Categorie: Ondeugdelijke levering    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 213877/228060

Waar gaat de uitspraak over? In dit geschil tussen een consument en een ondernemer oordeelt de commissie dat de ondernemer niet heeft geleverd wat contractueel was afgesproken: een volledig gevelisolatiesysteem van het merk Sto. In plaats daarvan zijn materialen van andere merken gebruikt, waarvan sommige ver over de houdbaarheidsdatum waren. Hoewel de esthetische kwaliteit van […]

Print/PDF

Ondeskundigheid helpdesk niet bewezen

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Bewijs    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ECD09-0005

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een internet- en telefoonabonnement.   De consument heeft op 17 oktober 2008 de klacht schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Ondanks uitleg over de bestaande en de gewenste situatie heb ik bij de aanvang […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.