Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 7031-7040 van de 8885 uitspraken

Reiziger mocht meer van comfort en faciliteiten bus verwachten

Commissie: Reizen    Categorie: Vervoer    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 46476

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 28 augustus 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis naar en een rondreis door Zuidelijk Afrika voor twee personen, met verblijf in diverse accommodaties, alsmede een excursiepakket, van 30 oktober tot en met 23 november 2009, voor […]

Print/PDF

Reiziger mocht rekenen op werkende wifi verbinding

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 97528

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 maart 2015 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een verblijf in een bungalow voor 3 personen te Alcossebre in Spanje op basis van logies, voor de periode van 11 juli 2015 t/m 18 juli […]

Print/PDF

Reiziger niet onverwijld geïnformeerd over overboeking

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI08-0020

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 januari 2007 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen en daarna gewijzigde overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij aanvankelijk verplicht tot het leveren van een vliegreis voor zes personen naar Griekenland, met verblijf in Hotel Ostria Beach op Kreta op basis van all […]

Print/PDF

Reiziger niet tijdig geïnformeerd over overboeking.

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 50484

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 juni 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis naar Turkije voor twee personen, met verblijf in Hotel Korumar te Kusadasi op basis van all inclusive, van 19 tot en met 26 […]

Print/PDF

Reiziger vliegt met minderjarige dochter van vriendin omdat moeder van boord moest

Commissie: Reizen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 11113/22405

Waar gaat de uitspraak over Geen verwijtbaar handelen dat de bemanning van het vliegtuig een minderjarige met de consument mee heeft laten vliegen, terwijl de moeder van de minderjarige uit het vliegtuig is gehaald vanwege meermaals flauwvallen. Dit is de keuze van de consument en haar vriendin om zo te beslissen, maar de bemanning had […]

Print/PDF

Reiziger voldoende gewaarschuwd voor nachtelijke overlast. Vakantiebestemming bekend als jongerenbestemming

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI07-1832

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 23 januari 2007 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor vier personen naar Kreta in Griekenland, met verblijf in een appartement in Star Beach Village te Chersonissos, gedurende de periode […]

Print/PDF

Reizigers moeten behoorlijk over routewijzigingen worden geïnformeerd; klacht gegrond; geen schadevergoeding.

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 49787

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de wijze waarop de consument is geïnformeerd over een routewijziging/omleiding.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument nam op 14 september 2010 bus 136 van halte Horst te Kaatsheuvel naar halte Kerkstraat te Loon op Zand. De bus stopte […]

Print/PDF

Rekening hoger uitgevallen doordat een aantal elementen niet in offerte zijn meegenomen; deels voor rekening van ondernemer

Commissie: Verhuizen    Categorie: Offerte    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 57106-1

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 januari 2011 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het uitvoeren van een verhuizing tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.880,–. Het uitvoeren van de verhuizing vond plaats op 13 januari 2011. De consument heeft een bedrag van € 2.690,– niet […]

Print/PDF

Relatie cliënte en advocaat raakte verstoord, oorzaak ligt bij beide partijen

Commissie: Advocatuur    Categorie: Dienstverlening / Wanprestatie    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 196362/196671

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte klaagt over de dienstverlening van de advocaat. De klacht ziet onder meer op de weigering van de advocaat om de inhoudelijke aanpak en strategie met cliënte te bespreken. De consument verlangt creditering van een deel van de factuur van de advocaat. De commissie komt niet tot de conclusie dat […]

Print/PDF

Renovatie voldoet niet aan kwaliteitseisen

Commissie: BouwKlussenbedrijven    Categorie: -    Jaartal: -
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: -

De gerenoveerde badkamer voldoet niet aan de kwaliteitseisen die van een vakman verwacht mogen worden. Omdat de ondernemer vindt dat hij het werk wel goed heeft opgeleverd en de gebreken niet herkent vindt de commissie dat niet hij maar een andere ondernemer de herstelwerkzaamheden moet uitvoeren. De consument krijgt hiervoor een vergoeding. De renovatie van […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.