Informatie mondeling

Boekingskantoor is tekort geschoten in advies en informatieplicht.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit op 23 december 2017 via bemiddeling door het boekingskantoor geboekte samengestelde reis naar de Verenigde Staten voor twee personen, bestaande uit de componenten vliegreis, hotelovernachtingen en autohuur, gedurende de periode van 16 tot en met 27 januari 2018 voor de som van € 3.306,06 totaal. Standpunt […]

Lees verder
  • 14 februari 2019
  • Reizen

Op klager rust op grond van de algemene reisvoorwaarden de verplichting om zijn klachten kenbaar te maken bij de reisleiding en als die er niet is bij de reisorganisator, ook al is hem gezegd eerst maar vakantie te gaan vieren.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 14 februari 2017 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een eigen vervoerreis naar Sardinië (Italië) met verblijf in twee appartementen op basis van logies voor de periode van 21 september 2017 t/m […]

Lees verder
  • 18 september 2018
  • Reizen

Verschil van mening omtrent al dan niet gedane toezegging van een kosteloze annulering. Het had op de weg van de reisorganisator gelegen om het betreffende gesprek in het geding te brengen of een transcriptie daarvan over te leggen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 19 april 2017 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Tokio in Japan met verblijf in een hotel op basis van logies met ontbijt, voor de periode van 28 april […]

Lees verder

Aanduiding ‘bergzicht’ bleek ‘op 5 meter afstand van een kale rotswand’; dus eigenlijk in het geheel geen uitzicht voor klager.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 5 oktober 2016 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis naar Puerto Rico, Gran Canaria voor twee personen en verblijf in een hotel op basis van logies in de periode van 15 tot en […]

Lees verder
  • 3 februari 2018
  • Reizen

Communicatiestoornis tussen partijen rond vertrek bus; beide partijen hebben steken laten vallen. Klacht ten dele gegrond.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 december 2014 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een busreis voor 3 personen naar Parijs in Frankrijk met verblijf in een hotel op basis van logies, voor de periode van 29 december […]

Lees verder
  • 29 augustus 2015
  • Reizen

Over reisbegeleiding en internationaal gezelschap heeft het boekingskantoor klager niet goed voorgelicht. In de reisbrochure stond dit wel correct.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 5 oktober 2012via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een rondreis voor 4 personen door Argentinië, Chili en Bolivia met verblijf in hotels op basis van logies met ontbijt, voor de periode van 4 januari 2013 […]

Lees verder
  • 24 januari 2014
  • Reizen

Boekingskantoor voldoende gewezen op wijzigingsvoorwaarden van de vluchten

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit de door bemiddeling van het boekingskantoor tot stand gekomen reservering van een vliegretour Amsterdam-Ammam (Jordanië) (heen 5 mei 2011, terug 22 mei 2011) voor twee personen, welke op 23 januari 2011 per email door het boekingskantoor werd bevestigd. Met deze reservering was een totaalbedrag van € 807,75 gemoeid, inclusief alle kosten. De vliegretours […]

Lees verder

Aansprakelijkheid boekingskantoor voor foute informatie over toegestane hoeveelheid bagage aan boord vliegtuig.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit de door bemiddeling van het boekingskantoor tot stand gekomen reservering van een vliegretour Amsterdam-Sao Paulo (heen 27 februari 2008, terug 8 maart 2008) voor twee personen welke op 6 november 2007 per email door het boekingskantoor werd bevestigd. Met deze reservering was een totaalbedrag van € 1.635,50 gemoeid, inclusief alle kosten. Voor vertrek […]

Lees verder

Klager mocht afgaan op mededeling van de receptie van het hotel over de terugvlucht op een later tijdstip

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een via een boekingskantoor op 19 oktober 2011 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 2 personen naar Side (Turkije) met verblijf in een hotel op basis van all inclusive en met vertrek op 5 november 2011 en […]

Lees verder