(non)conformiteit

Buitenmuur had ook opgenomen moeten worden in het rapport

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt erover dat de slechte toestand van een muur in zijn huis onterecht niet is genoemd in het bouwkundig rapport. Volgens de consument is de ondernemer heirdoor tekort geschoten. Volgens de ondernemer was er geen sprake van een tekortkoming. De commissie gaat grotendeels mee in het betoog van […]

Lees verder

Dakbedekking moet worden hersteld, maar consument draagt procedurele kosten zelf

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de wijze waarop de dakbedekking namens de ondernemer is aangebracht op de woning van de consument. Naar aanleiding van een lekkage heeft de consument een deskundige ingeschakeld om onderzoek te doen naar de dakbedekking. Uit dat onderzoek is gebleken dat niet volgens de Vakrichtlijn is gewerkt […]

Lees verder

Keurder heeft zich aan taakomschrijving gehouden

Waar gaat de uitspraak over? De klacht gaat over een bouwkundige keuring die is uitgevoerd bij de aankoop van een huis. De consument stelt dat het rapport niet volledig was. Volgens de consument heeft de ondernemer geen realistisch beeld gegeven van de te verwachten kosten. Volgens de ondernemer is er geen sprake van wanprestatie. De […]

Lees verder

Compensatie voor consument na onderbrekingen in de levering van koude

Waar gaat de uitspraak over? De consument is verplicht koeling af te nemen bij de leverancier voor warmte/koude. De koeling heeft lange tijd niet gewerkt. De consument heeft hierover een klacht ingediend. Hier is een reactie op gekomen: een vergoeding van 35 euro. De consument is van mening dat deze vergoeding niet in verhouding staat […]

Lees verder

Jas genereert niet de warmte die consument mocht verwachten

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt erover dat de gekochte jas niet voldoende warmte genereert. De ondernemer wil de jas niet terugnemen, omdat het logo zou zijn ingekleurd. De consument betwist dit. De commissie stelt samen met de deskundige vast dat het logo van de jas niet is ingekleurd, maar dat er een […]

Lees verder

Verlangde accessoires ontbreken in leaseauto

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een auto geleased en met de ondernemer besproken welke kernmerken hij daarbij belangrijk vond. Na de levering van de auto bleek dat die specifieke kenmerken aan de auto ontbraken. De consument verlangt levering van de bestelde auto of schadevergoeding. Partijen zijn na het indienen van de klacht […]

Lees verder
1 2 3 21