(non)conformiteit

Gebreken moeten worden hersteld

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over een groot aantal gebreken, waaronder de afzuiging in de badkamer, de WTW installatie, de vloerverkoeling, stankoverlast door de afzuiginstallatie, een gebrek aan de buitendeur in de garage en gebarsten ruiten. De consument vordert herstel en een schadevergoeding. De ondernemer heeft tegen deze klachten geen verweer gevoerd. […]

Lees verder

Ondernemer had zich moeten vergewissen van juistheid van de kleurkeuze op offerte

Waar gaat de uitspraak over? De klacht gaat over de levering van een keuken door de ondernemer. Volgens de consument is de keuken in de verkeerde kleur geleverd. Daarnaast zijn enkele inbouwapparaten niet geleverd. Gedurende de procedure zijn de ontbrekende apparaten alsnog geleverd. De consument verlangt een schadevergoeding voor de verkeerde kleur. De ondernemer stelt […]

Lees verder

Laptop uit hoger segment had langer naar behoren moeten werken, ondernemer moet laptop kosteloos repareren

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een laptop van de ondernemer. Twee jaar en negen maanden later werkte de laptop niet meer naar behoren. Volgens de ondernemer bedragen de reparatiekosten plusminus € 800,-. De consument verwijst naar eerdere uitspraken van de commissie over dit onderwerp. De ondernemer heeft voorafgaande aan de zitting een […]

Lees verder

Ondernemer moet handelen conform schikkingsvoorstel

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een wasmachine van de ondernemer. De wasmachine voldoet niet aan de verwachtingen van de consument. De ondernemer heeft een schikkingsvoorstel gedaan. De commissie verplicht de ondernemer te handelen overeenkomstig het eerder gedane aanbod. Het aanbod is gedaan nadat het geschil bij de commissie aanhangig is gemaakt, zodat […]

Lees verder

Pijnklachten consument door matras betreft comfortklacht

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft twee matrassen gekocht bij de ondernemer. De consument is van mening dat deze matrassen pijnklachten geven. Volgens de ondernemer zijn de matrassen technisch in orde en betreft het een comfortklacht. De ondernemer bood uiteindelijk twintig procent korting op een nieuw matras. De consument wil geen meer matrassen […]

Lees verder
  • 28 maart 2023
  • Wonen

Geen standpunt ondernemer, vordering consument toegewezen

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een speaker van de ondernemer. De speaker had echter gebreken. De consument heeft het product daarom bij de ondernemer ingeleverd ter reparatie. De reparatie liet echter lang op zich wachten. De consument verlangt ontbinding van de overeenkomst. De ondernemer heeft geen verweerschrift ingediend bij de commissie. De […]

Lees verder

Putjes en loslatende steentjes in vloer

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over  gebreken in een vloer, zoals loslatende steentjes en het ontstaan van putten. De consument verlangt dat de gehele vloer vervangen wordt. De ondernemer stelt dat de beschadigingen aan de vloer zijn veroorzaakt door de wieltjes onder de stoelen van de consument. De commissie kan niet vaststellen […]

Lees verder

Binnenzwembad gesloten tijdens verblijf consument

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de sluiting van het binnenzwembad tijdens het verblijf van de consument op het park van de ondernemer. De consument heeft de huisjes geboekt met de faciliteiten die op de website vermeld stonden. Tien dagen voor het verblijf kreeg consument de mededeling dat het binnenzwembad gesloten was. De […]

Lees verder

Ondernemer moet gebreken aan gietvloer herstellen

Waar gaat de uitspraak over? Volgens de consument vertoont de door de ondernemer aangebrachte gietvloer storende gebreken, bestaande uit blazen en zogenaamde ‘heilige dagen’. Hij eist herstel van de gebreken door de ondernemer. De ondernemer heeft geen verweer gevoerd. De commissie acht het redelijk dat de ondernemer in overleg met de consument overgaat tot herstel […]

Lees verder
1 2 3 30