onvoldoende communicatie/ bejegening

  • Home >>
  • onvoldoende communicatie/ bejegening

Ondernemer verantwoordelijk gehouden voor fouten bij verplaatsen cv-ketel, consument krijgt gedeeltelijke vergoeding

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over het verplaatsen van een cv-ketel waarbij de ondernemer fouten maakte, waaronder een verkeerde aansluiting van de rookgasafvoer, wat leidde tot lekkages en giftige gassen. De consument betaalde €1.500,- voor reparaties en ervoer moeilijkheden om contact te krijgen met de ondernemer voor vergoedingen. Ook ontdekte een cv-monteur […]

Lees verder

Consument krijgt kostenvergoeding voor onterechte factuur na annulering opdracht

Waar gaat de uitspraak over? In dit geschil gaat het om installatiewerkzaamheden waarbij de consument een offerte had aangevraagd voor de aanschaf en installatie van radiatoren. Na diverse overleggen met het installatiebedrijf besloot de consument alleen voor de installatie te kiezen en zelf de materialen aan te schaffen. Er ontstond onduidelijkheid over de kosten nadat […]

Lees verder

Gebrekkige communicatie en miscommunicatie bij installatie nieuwe CV-ketel leidt tot schadevergoeding

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de plaatsing van een nieuwe cv-ketel, waarbij de consument klaagt over fouten in de voorbereiding en uitvoering door de ondernemer. De consument kreeg aanvankelijk een verkeerde installatie, met tijdelijke oplossingen die volgens de ondernemer optisch wel voldeden, maar niet volgens de consument. Ondanks meerdere contactpogingen van […]

Lees verder

Zorgaanbieder had meer kunnen doen voor cliënte en heeft niet gehandeld, zoals van redelijk handelende zorgaanbieder verwacht mag worden

Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) is van oordeel dat de zorgaanbieder niet heeft gehandeld, zoals van een redelijk bekwaam en redelijk handelend zorgaanbieder mag worden verwacht. Immers, niet gebleken is dat de zorgaanbieder gedurende de behandelperiode initiatief heeft genomen om tot een behandelplan voor de cliënte […]

Lees verder