pakketreis

Klager na vroegtijdig afbreken reis door pandemie onterecht niet op aanbod van reisorganisator ingegaan

Waar gaat de uitspraak over De klager is ontevreden over de handelswijze van de reisorganisator bij repatriëring naar Nederland als gevolg van de COVID-19 uitbraak en ook ontevreden over de klachtafhandeling. De klager had geen vertrouwen in repatriëring door de reisorganisator en heeft daarom zelf tickets geboekt. De klager wil een vergoeding van de gehele […]

Lees verder
  • 24 november 2020
  • Reizen

Uitbraak corona-virus ten tijde rondreis klager in VS

Waar gaat de uitspraak over Noodzaak voortijdige terugkeer was klager duidelijk, ook al zou op het moment van de corona-waarschuwing de reis in theorie nog wel uitgevoerd kunnen worden. Nu de mogelijkheid aanwezig was dat terugkeer meer niet mogelijk was, is klager teruggekeerd, maar verlangt van de ondernemer de extra gemaakte kosten terug voor de […]

Lees verder
  • 30 september 2020
  • Reizen

Reis naar Jordanië kan niet plaatsvinden. Consument accepteert voucher niet, ondernemer moet reissom terugbetalen

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een reis naar Jordanië bij de ondernemer geboekt. Door de COVID-19-pandemie kan de reis niet doorgaan. De ondernemer biedt haar een voucher aan, maar deze accepteert de consument niet. Zij wil de betaalde reissom terug krijgen. De ondernemer is van mening dat zij de door de consument […]

Lees verder
  • 22 september 2020
  • Reizen

Door corona reis vroegtijdig afgebroken, ondernemer moet passende prijsverlaging terugbetalen

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een twintigdaagse pakketreis met een groepsreis naar Suriname geboekt. Na acht dagen is de reis vanwege de coronapandemie en de bijbehorende maatregelen vroegtijdig afgebroken. De consument vindt de compensatie die de ondernemer heeft aangeboden onvoldoende en eist een redelijke vergoeding. De ondernemer stelt dat de wereldwijde pandemie […]

Lees verder
  • 22 september 2020
  • Reizen

Krakau-citytrip kan door Corona niet plaatsvinden, ondernemer moet volledige reissom terugbetalen

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een Krakau-citytrip bij de ondernemer geboekt. Door het Corona virus kon de reis niet plaatsvinden. De consument vindt dat de ondernemer tekort is geschoten door de reis te beëindigen zonder het door hem betaalde bedrag terug te betalen. De ondernemer verwijst de consument door naar de verzekeraar. […]

Lees verder