Pakketverzending

Consument verantwoordelijk voor verzendbewijs retourzending, geen geld terug bij vermissing pakket

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de retourzending van een gedeelte van de geleverde goederen. De consument heeft gebruikt gemaakt van haar herroepingsrecht. Bij het terugsturen van het pakket heeft de consument geen bewijs van verzending gekregen. De ondernemer heeft de retourzending niet ontvangen en stelt dat het aan de consument is […]

Lees verder

Consument is zelf verantwoordelijk voor versturen van pakketjes, ondernemer niet verantwoordelijk voor vervoer

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over een artikel dat hij via de ondernemer heeft verkocht. Het pakket is deels verloren. Doordat het pakket niet verzekerd was krijgt de consument geen vergoeding, maar dit heeft de ondernemer niet aangegeven op de website. De consument verlangt vergoeding van de geleden schade van € 350,–. […]

Lees verder

Vermissing van een product, risico voor de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer verplicht zich tot levering van een stoel aan de consument, waarbij de consument gebruik heeft gemaakt van afterpay. De consument heeft het leveringsmoment aangepast, waarna levering door de vervoerder niet plaatsvond. Zoals gebruikelijk kan het pakket na een niet succesvolle levering worden opgehaald op bij een afhaalpunt. Omdat […]

Lees verder

Verpakking kroonluchters niet geschikt voor pakketverzending

Waar gaat de uitspraak over De cliënt verstuurt 2 glazen kroonluchters naar Italië. Alle honderd onderdelen zijn los verpakt, in drie stevige dozen. Op de verpakking stond bovendien glass – take care – carefull. Eenmaal op bestemming blijkt dat 80% van de onderdelen gebroken is. De cliënt vraagt een schadevergoeding. Volgens PostNL en de commissie […]

Lees verder
  • 27 mei 2019
  • Post