Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 10261-10270 van de 10441 uitspraken
Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg
Categorie: (On) zorgvuldigheid / Verpleeghuiszorg
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
178290/189166
Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de klaagster betreft de hygiënische (nagel)verzorging van haar wijlen moeder. Volgens de zorgaanbieder toonde haar moeder regelmatig verzet bij nagelverzorging, passend bij haar aandoening. Hierdoor konden de nagels niet altijd goed onderhouden worden. Naar het oordeel van de commissie heeft de zorgaanbieder een afweging gemaakt tussen enerzijds […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: Zorgvuldigheid
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
21349/28294
Waar gaat de uitspraak over De klaagster vindt dat de zorgaanbieder voor een ander type heupoperatie voor haar (inmiddels overleden) echtgenoot had moeten kiezen. Daarnaast had haar echtgenoot na de operatie veel pijnklachten, hier is niet zorgvuldig op gereageerd. Ook was er sprake van slechte communicatie en is de zorgaanbieder onzorgvuldig geweest door de medische […]
Commissie: Gehandicaptenzorg
Categorie: (On)zorgvuldigheid
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
19489/27709
Waar gaat de uitspraak over De klaagster klaagt dat zij, als mentor van de cliënte, werd buitengesloten bij de behandeling van de cliënte. Ook de naasten van de cliënte werden niet toegelaten en niet geïnformeerd. Daarnaast was er geen behandelplan en heeft de zorgaanbieder zich onvoldoende ingespannen om een passend vervolgplek voor cliënte te vinden. […]
Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
95619/122392
Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft bij de zorgaanbieder een behandeling gevolgd waarbij het doorstromen naar de intensieve fase van de therapie te lang heeft geduurd. De zorgaanbieder heeft onzorgvuldig gehandeld bij de behandeling en de communicatie hierover was slecht. Hier heeft de cliënte veel last van gehad. Zij eist, onder andere, een […]
Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
95601/122398
Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft bij de zorgaanbieder een behandeling gevolgd waarbij het doorstromen naar de intensieve fase van de therapie te lang heeft geduurd. De zorgaanbieder heeft onzorgvuldig gehandeld bij de behandeling en de communicatie hierover was slecht. Hier heeft de cliënte veel last van gehad. Zij eist, onder andere, een […]
Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
95602/122401
Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft bij de zorgaanbieder een behandeling gevolgd waarbij het doorstromen naar de intensieve fase van de therapie te lang heeft geduurd. De zorgaanbieder heeft onzorgvuldig gehandeld bij de behandeling en de communicatie hierover was slecht. Hier heeft de cliënte veel last van gehad. Zij eist, onder andere, een […]
Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg
Categorie: Zorgvuldigheid
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
29522/37050
Waar gaat de uitspraak over De klager stelt dat de zorgaanbieder mondkapjes verplicht had moeten stellen voor het personeel van de afdeling waar de cliënt (zijn vader) woont, al voor dat dit door het RIVM landelijk werd aangeraden. De klager eist erkenning van de inschattingsfout die, wat hem betreft, door de zorgaanbieder is gemaakt. De […]
Commissie: Zorg Algemeen
Categorie: Informatieverstrekking / Kosten
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
186206/191011
Waar gaat de uitspraak over? De cliënte klaagt over een nota die zij heeft ontvangen voor twee intakegesprekken. Volgens de zorgaanbieder hoeft de cliënte niet gewezen te worden op het feit dat kosten zijn verbonden aan de intakeprocedure. Naar het oordeel van de commissie vallen de gesprekken die de cliënte bij de zorgaanbieder heeft gevoerd […]
Commissie: Gehandicaptenzorg
Categorie: Zorgvuldigheid
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
123977
Waar gaat de uitspraak over De cliënte klaagt er over dat de zorgaanbieder weigert een sociale hulphond voor haar aan te vragen, terwijl dit wel met haar was afgesproken. Omdat op een BOPZ-locatie geen honden worden toegelaten ter bescherming van de medebewoners, is dat volgens de zorgaanbieder niet mogelijk. De commissie stelt vast dat bij […]
Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
90703/100254
Waar gaat de uitspraak over De zoon van de klaagster was onvrijwillig opgenomen bij de zorgaanbieder en heeft daar suïcide gepleegd. De zorgaanbieder heeft hierna een rapport opgesteld dat de klaagster niet mag inzien. Daarnaast zijn er tijdens de behandeling veel dingen misgegaan. De klaagster eist inzicht in het rapport. De zorgaanbieder stelt dat dit […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.