Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 5991-6000 van de 9539 uitspraken

Ondernemer had consument dienen aan te spreken op het verkeerd laden van de groenkar en kan niet volstaan met het achteraf presenteren van de rekening voor herstelkosten.

Commissie: Recreatie    Categorie: Zorgvuldigheid ondernemer    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 73921

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de oplevering door de consument van de vaste standplaats op het terrein van de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument heeft de overeenkomst betreffende de huur van de vaste standplaats opgezegd per 31 december 2012 en in […]

Print/PDF

Ondernemer had consument door moeten verwijzen naar oogarts, gelet op de aard van zijn klachten (droge ogen).

Commissie: Optiek    Categorie: Ontbinding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT98-0010

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 4 augustus 1998 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot levering van een montuur met glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 1167,–. Deze overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 11 augustus […]

Print/PDF

Ondernemer had consument moeten informeren of gezichtsbehandelingen gecombineerd konden worden

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 122849/131567

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een combinatie van verschillende behandelingen voor het gezicht ondergaan. Tijdens de behandeling voelde de consument al irritatie aan haar bovenlip, wat zij ook gelijk gemeld heeft aan de ondernemer, maar na de behandeling bleek er een grote blaar te zitten en was de huid […]

Print/PDF

Ondernemer had consument moeten informeren over bijzondere eigenschap nu consument deze niet behoefde te verwachten

Commissie: Wonen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 58954

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 30 oktober 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en monteren van [een kast] zweefdeur van 90 x 66 x 66 x 90 cm en met drie deuren (hierna te noemen: de kast) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 749,– […]

Print/PDF

Ondernemer had consument moeten informeren, dat motor een showroommodel was. Prijsvermindering redelijk.

Commissie: Tweewielers    Categorie: Prijs    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: TWE07-0007

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 15 december 2006 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe motorfiets, merk Honda, type ST 13000 A, tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 19.940,–.   De levering heeft op […]

Print/PDF

Ondernemer had consument moeten waarschuwen voor risico op apparaatdefecten

Commissie: Energie    Categorie: Schade materieel    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 1124949/1194316

Waar gaat de uitspraak over? De consument stelde schade te hebben geleden aan meerdere apparaten door een spanningspiek tijdens het plaatsen van slimme meters op 28 februari 2025. Hij verweet de ondernemer nalatigheid in het volgen van de juiste procedure en het ontbreken van een waarschuwing vooraf. De ondernemer ontkende aansprakelijkheid en stelde dat bij […]

Print/PDF

Ondernemer had consument moeten wijzen op afwijkingen en de afwijkingen moeten voorleggen aan de VvE. Ondernemer schadevergoeding verschuldigd.

Commissie: Installerende bedrijven    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: INS04-0023

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in mei 2003 tussen de consument en de ondernemer totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot vernieuwing en aansluiting van een geiser tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.325,–. De overeenkomst is medio 2003 uitgevoerd. Tevens heeft de consument eind 2003 de […]

Print/PDF

Ondernemer had consument zorgvuldiger moeten informeren over fout in studiehandleiding.

Commissie: Particuliere Onderwijsinstellingen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 80811

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een medio 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst waarbij de consument zich bij de ondernemer heeft ingeschreven voor de opleiding HBO Rechten Open Bestel. De consument is in september 2010 met de opleiding gestart. De consument heeft op 12 augustus 2013 haar klacht voorgelegd aan […]

Print/PDF

Ondernemer had de behandeling aan de handnagels moeten staken

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Voetverzorging    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 120717

Waar gaat de uitspraak over De likdoornbehandelingen zijn volgens consument slecht uitgevoerd, met schade tot gevolg. De behandeling heeft volgens de ondernemer niet het beoogde resultaat en daarom heeft deze een passende oplossing aangeboden. Naar het oordeel van de commissie is de behandeling niet vakkundig uitgevoerd. De overige behandelingen zijn wel goed uitgevoerd naar haar […]

Print/PDF

Ondernemer had de consument moeten informeren oftewel aanwijzingen moeten geven over het gebruik van de bruidsjapon van stijve stof met een zware, afneembare sleep.

Commissie: Bruidsmode en Maatwerk    Categorie: Informatie ondernemer    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 52840

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 februari 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en vermaken van bruidskleding en bruidsaccessoires tegen een daarvoor door de consument te betalen totaalprijs van uiteindelijk € 3.220,65. Het geschil betreft de bruidsjapon met sleep (verder ook te […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.