Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 6411-6420 van de 6445 uitspraken

Zorgaanbieder stuurde klaagster onterecht weg toen zij op bezoek wilde

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 81680/11106

Waar gaat de uitspraak over De cliënt werd in het verpleeghuis van de zorgaanbieder verzorgd. Volgens de klaagster is hij daar niet goed behandeld. Zo werd de cliënt, tegen de wil van de klaagster in, overmatig verdoofd, werd de cliënt onnodig en lang vastgebonden in een rolstoel en werd de klaagster beperkt in haar mogelijkheden […]

Zorgaanbieder stuurt patiënt niet te laat naar het ziekenhuis

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 96705/115211

Waar gaat de uitspraak over De vader van de klager had een beenamputatie ondergaan en werd vanuit een ziekenhuis overgebracht naar de zorgaanbieder. Daar ging hij hard achteruit en uiteindelijk werd de vader, op aandringen van de familie, naar een ziekenhuis gestuurd waar hij is overleden. De klager stelt dat de vader is overleden omdat […]

Zorgaanbieder tekort geschoten in begeleiding en ondersteuning van cliënt

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 123279

Waar gaat de uitspraak over Ook na inschrijving van een opleiding had de begeleiding moeten worden doorgezet. Zo hebben er geen gesprekken met ouders van cliënt plaatsgevonden. Ondersteuning aan cliënt is onvoldoende vorm gegeven. Recht op schadevergoeding. In het geschil tussen [Client], wonende te [woonplaats], en Reinaerde, gevestigd te Utrecht (verder te noemen: de zorgaanbieder). […]

Zorgaanbieder treft geen verwijt

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Overig    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 134396/161500

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft een klacht over de behandelaar bij de zorgaanbieder. De behandelaar heeft hem ten onrechte een nieuwe intake laten doen, en daarbij de cliënt bespot, terwijl de cliënt zijn vorige behandeling wilde afmaken. Daarnaast zijn afspraken niet nagekomen. De zorgaanbieder stelt voldoende inspanning te hebben geleverd. Alle klachtonderdelen […]

Zorgaanbieder vergoedt helft SEH-factuur

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Kosten    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Schikking ter zitting   Referentiecode: 117140/129032

Waar gaat de uitspraak over De cliënte is bij de Huisartsenpost (HAP) van de zorgaanbieder behandeld voor een hondenbeet. Volgens de cliënte heeft zij duidelijk aangegeven dat zij alleen de kosten voor de HAP wilde maken en geen aanvullende kosten, dit is ook bevestigd en genoteerd door de behandelend arts. De cliënte heeft alsnog een […]

Zorgaanbieder voldoet niet aan informatieplicht, maar floppy iris is niet gevolg van uitgevoerde staaroperatie

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 61892/80600

Waar gaat de uitspraak over De cliënt is een staaroperatie bij de zorgaanbieder ondergaan. Door deze operatie is de iris van het rechteroog van de cliënt beschadigd geraakt, ook wel ‘floppy iris’ genoemd. Dit is een van de risico’s bij een staaroperatie. Volgens de cliënt is dit risico en de kans op verhoging hierop door […]

Zorgaanbieder voldoet niet aan professionele standaard voor kwaliteit van verleende zorg aan cliënt

Commissie: Zorg AlgemeenZorg Algemeen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 37398/40409

Waar gaat de uitspraak over De klaagster, gemachtigde van de cliënt, klaagt over de kwaliteit van zorgverlening aan de cliënt door de zorgaanbieder. De zorg is ver beneden de maat en ook blijkt dat onder andere de kennis en kunde van de medewerkers niet voldoende zijn. Door de klaagster is een klacht ingediend bij de […]

Zorgaanbieder voldoet niet aan vereiste om afschrift medisch dossier spoedig te verstrekken

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 29728/33635

Waar gaat de uitspraak over De klaagster heeft 9 klachtpunten die onder andere gaan over de onzorgvuldige behandeling van haar dochter door de psycholoog en de psychiater, de nalatigheid van de zorgaanbieder door de dochter niet op tijd naar een andere zorgaanbieder door te verwijzen en de nalatigheid van de zorgaanbieder door niet direct het […]

Zorgaanbieder volgt RIVM-protocollen en plaatst cliënt op isolatieafdeling vanwege hoesten

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 70277/113046

Waar gaat de uitspraak over De klaagster stelt dat haar vader, de cliënt, niet goed is behandeld op de SEH van de zorgaanbieder. Er is geen diagnose of behandelplan opgesteld en bij het ontslag was er geen ontslagbrief of communicatie met het verpleeghuis. Ook is de cliënt eerst, zonder coronaklachten, op de corona-afdeling geplaatst, waar […]

Zorgaanbieder wachtte te lang met verstrekken medisch dossier, dit staat echter niet in verband met gestelde schade

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Schade    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 107818

in het geschil tussen: Patiënt en Stichting GGZ Friesland, gevestigd te Leeuwarden (verder te noemen: de zorginstelling) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.