Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 6941-6950 van de 9928 uitspraken

Ondeugdelijke levering: Ondernemer is verantwoordelijk voor onderaannemer/hulppersoon

Commissie: Klussenbedrijven    Categorie: (on)deugdelijke levering / uitvoering    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: KLU08-0083

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in 2008 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het doen van diverse kluswerkzaamheden waaronder tegelwerk in de badkamer en in het toilet tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van in totaal € 5.300,-. De overeenkomst is […]

Print/PDF

Ondeugdelijke levering. Aankoop tweedehands boottrailer met defecte lager. Trailer niet conform gerechtvaardigde verwachtingen consument.

Commissie: Waterrecreatie    Categorie: HISWA-voorwaarden voor de verkoop van gebruikte pleziervaartuigen    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: WAT97.012

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 15 maart 1997 tussen partijen tot stand gekomen koopovereenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot verkoop van een tweedehands boottrailer tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van f 950,–.   De consument heeft de klacht telefonisch op 14 juli […]

Print/PDF

Ondeugdelijke oven. Mededelingsplicht ondernemer.

Commissie: Elektro    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ELE03-0160

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 februari 2003 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst.   De ondernemer verplichtte zich daarbij tot het leveren van een fornuis tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 421,50.   De levering vond plaats op 17 februari 2003.   De consument legde de klacht in februari 2003 voor […]

Print/PDF

Ondeugdelijke peelingbehandeling niet komen vast te staan

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 123652

Waar gaat de uitspraak over Consument stelt letsel te hebben opgelopen door een peelingbehandeling. Zij heeft zich met haar klachten niet bij de ondernemer gemeld. Ook bij de deskundige van de commissie en voor de commissie is de consument niet verschenen. Voor de commissie onvoldoende aanwijzingen dat de ondernemer de bio-peeling niet bij de consument […]

Print/PDF

Ondeugdelijke reparatie videorecorder

Commissie: Elektro    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ELE08-0011

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 13 augustus 2007 tussen partijen totstandgekomen reparatieovereenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het repareren van een videorecorder tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 111,36. De reparatie vond plaats omstreeks september 2007.   De consument heeft op 1 december 2007 de klacht […]

Print/PDF

Ondeugdelijke telefoon of handeling van de consument?

Commissie: Elektro    Categorie: (non)conformiteit / Bewijs / Garantie    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 250450/256708

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen een consument en ondernemer betreffende de koop van een telefoon. De consument stelt zich op het standpunt dat hij een al beschadigde iPhone 14 Pro heeft ontvangen. De consument constateerde na enkele maanden namelijk dat het opladen van de telefoon met een kabel […]

Print/PDF

Ondeugdelijke uitvoering van de lesovereenkomst

Commissie: Rijopleidingen    Categorie: onzorgvuldigheid/ schadevergoeding    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 239582/253120

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een geschil over de overeenkomst tot het geven van een rijopleiding door de ondernemer aan de zoon van de consument. Volgens de consument heeft de ondernemer zich niet voldoende ingespannen bij de uitvoering van de lesovereenkomst. Zo is het volgsysteem, om voortgang van de leerling te volgen, […]

Print/PDF

Ondeugdelijke verpakking pakket; PostNL niet aansprakelijk voor de schade.

Commissie: Post    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 89810

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de beschadiging van de inhoud van een postpakket. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument stelt dat hij een wasmachinemotor verstuurd heeft met PostNL en dat deze beschadigd is aangekomen. PostNL weigert ten onrechte de schade te vergoeden. Ter […]

Print/PDF

Ondeugdelijke vogelwering bij zonnepanelen: overeenkomst ontbonden

Commissie: Installerende bedrijven    Categorie: Ondeugdelijke levering/(non)conformiteit    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 215417/225854

Waar gaat de uitspraak over? De consument betaalde € 410 voor het laten aanbrengen van vogelwering onder zijn zonnepanelen. Toch kwamen er nog steeds kraaien en kauwen onder de panelen om nesten te maken. De ondernemer vond dat hij geleverd had wat was afgesproken, maar een deskundige stelde vast dat het gebruikte materiaal niet geschikt […]

Print/PDF

Ondeugdelijkheid van de financiële administratie van de ondernemer is niet aannemelijk gemaakt. De consument is terecht aangesproken op onregelmatig betaalgedrag.

Commissie: Sport en Beweging    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118789

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een al enkele jaren geleden tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, op grond waarvan de consument laatstelijk een dal-ochtendabonnement bij de ondernemer heeft en zich heeft verplicht om daarvoor een vierwekelijkse contributie te betalen van € 19,99. De consument heeft de klacht eerst voorgelegd aan de […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.