Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 7071-7080 van de 8583 uitspraken
Commissie: Garantiewoningen
Categorie: Herstel
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
118026
Bevoegdheid arbiters en plaats van arbitrage De bevoegdheid van de arbiters tot beslechting van het geschil berust op een overeenkomst tot arbitrage tussen de ondernemer en de consument met toepasselijkheid van de SWK Garantie- en waarborgregeling 2010 en het bijbehorende Garantiesupplement, bestaande uit module I C en II F (hierna te noemen: de garantieregeling). Hierin […]
Commissie: Zorg Algemeen
Categorie: Schade
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
114994/132680
Waar gaat de uitspraak over Cliënte is niet tevreden over de zorg die zij heeft ontvangen van zorgverleners van de zorgaanbieder. Het ging om de zorg van haar dochter. Zij stelt onder andere dat ze te weinig zorguren heeft gekregen. Verder is ze niet voldoende ontlast en heeft ze onbetaald verlof opgenomen. Ze vraagt een […]
Commissie: Reizen
Categorie: Begeleiding/hulppersonen
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
REI01-2817
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 7 mei 2001 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een busreis voor 2 personen naar Italië met verblijf in diverse hotels (rondreis) op basis van halfpension voor de periode van […]
Commissie: ElektroElektronische apparatuur
Categorie: -
Jaartal: -
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
-
Aan het telefoontoestel dat de consument heeft gekocht mankeert niets. Dat zij in het grensgebied waar zij woont geen of slecht bereik heeft komt mogelijk door de provider, maar de consument heeft niet aan een onderzoek willen meedoen. Haar klacht is ongegrond. De koop wordt niet ontbonden. Het mobiele telefoontoestel dat de consument heeft gekocht […]
Commissie: Zelfstandige KliniekenZorg
Categorie: -
Jaartal: -
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
-
Over de kwaliteit van de staaroperaties is de consument tevreden. Maar ze heeft wel 5 maanden moeten wachten voordat zij aan de beurt was. Ook de communicatie liet te wensen over. Op een brief van de cliënt uit maart, werd pas in augustus gereageerd. Het heeft volgens een consument erg lang geduurd voordat zij aan […]
Commissie: Groen
Categorie: (On)deugdelijke uitvoering overeenkomst
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
3368/7064
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft in de herfst een nieuw gazon door de ondernemer laten aanleggen. Na de winter zaten er kale plekken in het gazon. De consument heeft dit vaker bij de ondernemer aangegeven. Door de ondernemer werd telkens aangegeven dat hij zou komen kijken, maar dit is helaas niet gebeurd. […]
Commissie: Groen
Categorie: (Ondeugdelijke) uitvoering overeenkomst / ondeugdelijke levering
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Schikking
Referentiecode:
121233
Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft een tuin aangelegd voor de consument. Het geschil gaat onder meer over de slechte groei van planten. Partijen zijn tijdens de mondelinge behandeling van het geschil alsnog tot een schikking gekomen. De bereikte schikking is daarom in de uitspraak vastgelegd. De uitspraak Behandeling van het geschil Partijen […]
Commissie: Energie
Categorie: Kosten / Depot
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
ENE06-2111
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de voorschotnota voor de levering van gas en elektriciteit. De consument heeft de klacht op 16 mei 2006 voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument ten aanzien van de depotstorting luidt in hoofdzaak als volgt. De consument is het niet eens met […]
Commissie: Doe-Het-Zelfbedrijven
Categorie: Informatie
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
107577
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 7 januari 2016 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren 4 eetkamerstoelen en 2 banken, serie [naam serie] voor de prijs van € 2.494,–. De overeenkomst is uitgevoerd op/omstreeks genoemde datum. Standpunt van de consument Het standpunt van […]
Commissie: Doe-Het-Zelfbedrijven
Categorie: Ondeugdelijke levering/(non)conformiteit
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
85189
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 2 december 2008 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van eiken laminaat, merk [merknaam]. De levering vond plaats op of omstreeks 2 december 2008. De consument heeft in de loop van 2013 de klacht voorgelegd […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.