Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 7081-7090 van de 8449 uitspraken
Commissie: Water Zakelijk
Categorie: Betaling
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
ENE10-0126
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het door het bedrijf op de jaarafrekening van 19 september 2010 in rekening gebrachte kosten voor het verbruik van water. De afnemer heeft een bedrag van € 160,41 niet betaald en bij de commissie gedeponeerd. De afnemer heeft op 6 oktober 2010 de klacht voorgelegd aan het bedrijf. Standpunt […]
Commissie: Energie
Categorie: Tariefbepalingen
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
OPN-000371
Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op de aanvangstijden voor dag- en nachttarief met betrekking tot verbruik van elektriciteit. De consument heeft een bedrag van ƒ 91,63 niet betaald en bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak. Ik had een aansluiting bij het Nutsbedrijf […]
Commissie: Energie
Categorie: Tariefbepalingen
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
ENE06-1899
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de jaarafrekening van juni 2006. De consument heeft in mei 2006 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Vanaf 2001 heb ik telkens de meterstanden doorgegeven aan de ondernemer. Tot en met 2005 ging dit […]
Commissie: Energie
Categorie: Tariefbepalingen
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
OPN05-0357
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de tarieven voor stadsverwarming. De consument heeft in november 2004 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument wil uitleg bij de correctienota over twee jaar, die niet te vergelijken is met de twee […]
Commissie: Energie
Categorie: Kosten
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
46932/46934
Waar gaat de uitspraak over Het geschil gaat over de gehanteerde tarieven voor de levering van warmte en warm tapwater, de duidelijkheid van de facturen en de van toepassing zijnde algemene voorwaarden. De consument is het niet eens met de prijzen en met de eenzijdige wijzing van de algemene voorwaarden. De ondernemer stelt dat er […]
Commissie: Makelaardij
Categorie: Taxatierapport
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
70681
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een door de ondernemer verrichte taxatie. De consument heeft een bedrag van € 505,16 niet betaald en bij de commissie gedeponeerd. De consument heeft in juli 2011 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als […]
Commissie: Recreatie
Categorie: Kosten
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
119804
Onderwerp van het geschil Het geschil gaat over de door de ondernemer gevolgde procedure inzake de verkoop van een zomerhuisje. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Ik ben het niet eens met de gang van zaken omtrent de verkoop van mijn zomerhuisje, met name waar het betreft […]
Commissie: Taxivervoer
Categorie: -
Jaartal: -
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
-
Als een taxi 28 minuten te laat verschijnt, is dat volgens de commissie geen ernstige overschrijding van de maximale ophaalmarge. Bovendien telt niet de duur van de rit, maar berekent het navigatiesysteem van de ondernemer de kortste route in kilometers. Daarop wordt de rekening gebaseerd. Hoewel volgens de algemene voorwaarden een kwartier het maximum is, […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Schade
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
171823/194889
Waar gaat de uitspraak over? De consument wilde van Schiphol naar Rotterdam reizen. Door een storm (code rood) was het openbaar vervoer echter niet beschikbaar, waardoor de consument kosten heeft moeten maken. De consument verlangt vergoeding van deze kosten. De commissie is van oordeel dat de ondernemer niet aansprakelijk is voor schade als gevolg van […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Aansprakelijkheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
176338/180011
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over het niet rijden van treinen, waardoor zij een taxi heeft genomen naar haar bestemming. De ondernemer heeft een gering bedrag al gecompenseerd. De consument heeft een abonnement voor de vervoersdienst. De ondernemer voert aan dat hij niet aansprakelijk is voor de schade. De commissie oordeelt dat […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.