Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 7331-7340 van de 9928 uitspraken

Opdracht van consument om twee geschikte glazen te plaatsen in een bestaand montuur door ondernemer

Commissie: Optiek    Categorie: Ontbinding    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 149050/160256

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een nieuwe bril aan laten meten. Daarna is de consument geopereerd aan zijn rechteroog aan een Macula Pucker. De oogarts zei dat de consument vanaf februari 2021 naar de opticien kon gaan. De consument heeft in totaal 12 bezoeken afgelegd met steeds 2 weken ertussen om er […]

Print/PDF

Opdracht was: verkoopklaar schilderen. Partijen hebben onderling niet duidelijk uitgesproken wat hieronder verstaan moest worden.

Commissie: Schilders-, Behangers- en Glaszetbedrijf    Categorie: Ondeugdelijk werk (non conformiteit)    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117486

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 mei 2017 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het uitvoeren van schilderwerkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen richtprijs van € 9.200,-. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 21 november 2017. De consument heeft een […]

Print/PDF

Opdrachtgever klaagt over wijze waarop de beheersovereenkomst is uitgevoerd

Commissie: VvE Management Zakelijk    Categorie: (non)conformiteit / (On)deugdelijke uitvoering overeenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 135065/155375

Waar gaat de uitspraak over? De opdrachtgever klaagt over de wijze waarop het bedrijf de tussen hen gesloten beheersovereenkomst heeft uitgevoerd. De opdrachtgever stelt dat de fusie en het vertrek van een groot deel van het personeel bij het bedrijf, negatieve effecten hebben gehad op het beheer door het bedrijf op meerdere vlakken. De opdrachtgever […]

Print/PDF

Opdrachtgever niet eens met courtage voor bemiddeling makelaar bij verhuur woning

Commissie: Makelaardij Zakelijk    Categorie: Courtage / Kwaliteit dienstverlening    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 30283/37933

Waar gaat de uitspraak over De opdrachtgever klaagt over de in rekening gebrachte courtage. De opdrachtgever heeft bij de makelaar een bedrijfshal met woning te koop gezet. Deze zou verkocht worden en ‘schoon’ worden opgeleverd, maar er was vervuiling in de grond aanwezig. De koper heeft vervolgens de overeenkomst eenzijdig ontbonden. De opdrachtgever heeft toen […]

Print/PDF

Opdrachtgever wil beheersovereenkomst met bedrijf ontbinden

Commissie: VvE Management Zakelijk    Categorie: (non)conformiteit / (On)deugdelijke uitvoering overeenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 179637/185613

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de weigering van het bedrijf om de ontbinding van de overeenkomst door de VvE te aanvaarden en de rechtmatigheid van de overboeking van de beheerskosten over het jaar 2022. De opdrachtgever stelt dat het beheerscontract met het bedrijf is opgezegd vanwege het uitblijven van (correcte) dienstverlening. Zo […]

Print/PDF

Opeenstapeling van van de regeles afwijkende gedragingen door consument, kan ertoe leiden dat van de ondernemer geen voortzetting van de overeenkomst kan worden verlangd.

Commissie: Recreatie    Categorie: Huurovereenkomst m.b.t. vaste standplaatsen    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REC03-0278

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 november 1999 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst betreffende de huur van een vaste standplaats ten behoeve van een chalet op het terrein van de ondernemer vanaf 1 januari 2000. De consument heeft een bedrag van € 1.363,67 niet betaald en bij de commissie […]

Print/PDF

Openbaarmaking van aansprakelijkheidsverzekeraar na ongeval bij het uitstappen van de taxi

Commissie: Taxivervoer    Categorie: Klachtafhandeling / Schadevergoeding product/dienst    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 2813/14489

Waar gaat de uitspraak over De consument wordt vervoerd door een in opdracht van de ondernemer ingeschakelde derde. Aan het einde van de rit wordt zij uit de taxi geholpen, waarbij zij een heupfractuur oploopt. Beide ondernemers ontkennen aansprakelijkheid en weigeren kenbaar te maken wie hun aansprakelijkheidsverzekeraars zijn. De commissie acht zich in deze zaak […]

Print/PDF

Openstaand bedrag niet door consument betaald; consument dient dit in depot te storten.

Commissie: Wonen    Categorie: Depot    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 30724

Beoordeling van het geschil De commissie heeft het volgende overwogen.   In het onderhavige geschil is de ondernemer van mening dat sprake is van vorderingen op de consument. Artikel 9 lid 1 van het reglement van de Geschillencommissie Wonen luidt: indien de consument de betaling van de dienst en/of de zaak waarover het geschil gaat geheel of […]

Print/PDF

Openstaande bedrag rechtvaardigt in casus geen afsluiting

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Afsluiting    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 54592

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een vaste telefoonaansluiting.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De ondernemer berekent kosten (€ 1,05 exclusief BTW) voor acceptgiro betaling, terwijl er online betaald wordt.   Volgens een uitspraak van de kantonrechter te Haarlem mogen ondernemers kosten voor […]

Print/PDF

Openstaande nota/aanmaning had vermeld moeten staan in het account van de consument bij de ondernemer. Nu dat niet is gebeurd, mocht de consument erop vertrouwen niets meer aan de ondernemer verschuldigd te zijn.

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Betaling    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117888

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een mobiele telefoonaansluiting. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 7,23 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Toen ik had besloten aan het einde van mijn […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.