Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 7611-7620 van de 8449 uitspraken
Commissie: Webshop
Categorie: Bewijs / Schadevergoeding product/dienst
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
32074/34023
Waar gaat de uitspraak over De ondernemer verplicht zich tot levering van een stoel aan de consument, waarbij de consument gebruik heeft gemaakt van afterpay. De consument heeft het leveringsmoment aangepast, waarna levering door de vervoerder niet plaatsvond. Zoals gebruikelijk kan het pakket na een niet succesvolle levering worden opgehaald op bij een afhaalpunt. Omdat […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: Zaakschade
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
117591
In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Stichting Rijnstate, gevestigd te Arnhem, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De mondelinge behandeling van het geschil heeft plaatsgevonden op 11 oktober […]
Commissie: Post
Categorie: Vermissing pakket / verzendrisico
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
223429/232750
Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een overeenkomst tussen een consument en een ondernemer betreffende een vermist pakket. De consument heeft een pakket verzekerd laten verzenden via de ondernemer. Dit pakket is vermist geraakt. De consument stelt zich op het standpunt dat de ondernemer niet (duidelijk) kan bewijzen dat zij het verzekerde […]
Commissie: Post
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
116592
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de verzending, aangetekend met verzekerservice, van een pakket door de consument. De consument heeft de klacht tijdig aan de ondernemer voorgelegd. Standpunt van de consument De consument heeft in hoofdzaak het volgende gesteld. Zij heeft op 4 februari 2018 een pakket, met daarin een [naam laptop], aangetekend met […]
Commissie: Post
Categorie: Postzending - vermissing
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
63435
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de verzending van een poststuk. De consument heeft op 21 september 2011 de klacht voorgelegd aan TNT Post. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument heeft op 7 september 2011 een aangetekend poststuk naar een geadresseerde in [het buitenland] […]
Commissie: Post
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
POS98-0064
Onderwerp van het geschil Onderwerp van het geschil is de vermissing van een door de consument naar een adres in [het buitenland] verzonden aangetekende EMS priority zending met een “waarde-aangifte” van ƒ 1.100,– en met bericht van ontvangst en de aansprakelijkheid daarvoor van de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt […]
Commissie: Post
Categorie: Postzending - vermissing
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
107096
Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Post (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld op 24 januari 2017 te Utrecht. Partijen zijn tijdig en behoorlijk opgeroepen ter zitting te verschijnen. […]
Commissie: Post
Categorie: Postzending - vermissing
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
225069/233197
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een klacht ingediend bij de ondernemer over een vermist pakket. Het pakket van de consument is op 4 juli 2023 opgestuurd naar het buitenland. Op 11 juli 2023 kijkt de consument op de app en ziet dat het pakket is teruggestuurd. In het pakket zaten er 30 […]
Commissie: Post
Categorie: Postzending - vermissing
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: onbevoegdverklaring
Uitkomst: onbevoegd
Referentiecode:
213851/233554
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een klacht ingediend bij de ondernemer over een vermist pakket. Tijdens het versturen van het pakket naar het buitenland is er schade ontstaan. De consument meent dat de ondernemer het bedrijf achter de post verkeerde aannames heeft gemaakt met betrekking tot de schade van het pakket. De […]
Commissie: Post
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
122791/137000
Waar gaat de uitspraak over? Het pakket van de consument is niet goed aangekomen. De consument wenst hiervoor een vergoeding. De aanbieder geeft aan dat de consument recht heeft op terugbetaling van de verzendkosten. Hier neemt de consument geen genoegen mee. Volgens de aanbieder is het vermist raken van het pakket niet aan de aanbieder […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.