Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 7631-7640 van de 8378 uitspraken
Commissie: Gehandicaptenzorg
Categorie: bejegening / Kwaliteit dienstverlening
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
193333/200386
Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft een verstandelijke beperking en maakt gebruik van de dagbesteding van de zorgaanbieder. Om daar te komen maakt de cliënt gebruik van personenvervoer. De moeder van de cliënt is niet tevreden over de kwaliteit van dit vervoer. Haar klachten hierover zijn niet goed opgepakt door de zorgaanbieder. Volgens […]
Commissie: Reizen
Categorie: Overeenkomst
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring
Uitkomst: niet-ontvankelijk
Referentiecode:
189067/190200
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de annulering van een vlucht, waardoor hij schade heeft geleden. De commissie stelt vast dat de consument een overeenkomst heeft gesloten met de luchtvaartmaatschappij, die niet is aangesloten bij de ANVR. De consument kan daardoor niet worden ontvangen in zijn klacht. De uitspraak Onderwerp van het […]
Commissie: Sieraden en Uurwerken
Categorie: Non conformiteit
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
118744
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 7 december 2017 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een witgouden ring met diamanten tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 520,–. Er heeft nog een reparatie plaatsgevonden ad € […]
Commissie: Reizen
Categorie: Vervoer
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
REI02-1277
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 16 maart 2002via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor drie personen naar Gümbet in Turkije met verblijf in een hotel op basis van “all inclusive”, voor de periode van […]
Commissie: Reizen
Categorie: Accommodatie
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
87470
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 14 november 2013 via het internet met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis naar Alanya (Turkije) voor 1 persoon met verblijf in een hotel op basis van all inclusive, voor de periode […]
Commissie: Garantiewoningen
Categorie: Levering juridisch
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
89726
Bevoegdheid arbiters De bevoegdheid van de arbiters tot beslechting van het geschil berust op een overeenkomst tot arbitrage tussen partijen met toepasselijkheid van de SWK Garantie- en waarborgregeling 2010 en het bijbehorende Garantiesupplement, bestaande uit module I D en II L (hierna te noemen: de garantieregeling). Hierin wordt bepaald dat “alle geschillen …, welke ontstaan […]
Commissie: Waterrecreatie
Categorie: HISWA-voorwaarden voor Expertise
Jaartal: 2010
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
WAT08-0046
Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op door de ondernemer verrichte aankoopkeuring. De opdracht daartoe is verstrekt op 18 juli 2008. De kosten bedroegen € 599,51. De consument heeft de klacht op 18 augustus 2008 schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt […]
Commissie: Garantiewoningen
Categorie: Herstel
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Arbitraal Vonnis
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
162277/178366
Waar gaat de uitspraak over? De klacht gaat over de verwarmingsinstallatie in de woning. De beoogde temperatuur wordt niet behaald in meerdere kamers. De consument vordert herstel. De ondernemer voert aan dat de installateur meerdere malen langs is gekomen en dat de ondernemer een oplossing heeft aangeboden, waarvan de consument geen gebruik heeft gemaakt. De […]
Commissie: Kinderopvang
Categorie: Communicatie
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2017-108389
Onderwerp van het geschil Enkele dagen nadat een kind op de opvang ziek is geworden en naar de eerste hulp moest, willen de ouders het kind weer naar de opvang brengen. Er is telefonisch en via whatsapp contact dat tot verwarring leidt, waarna de ouders de opvang direct opzeggen. De ondernemer had beter moeten communiceren […]
Commissie: Water
Categorie: -
Jaartal: -
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
-
De commissie kan begrijpen dat de consument door het systeem van de ondernemer in verwarring is geraakt. Hij heeft echter geen bedrag betaald dat hij niet verschuldigd is. De voorschotten die de consument heeft betaald staan volgens hem niet correct op de jaarafrekening en er is te weinig in mindering gebracht. Het gaat slechts om […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.