Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 7621-7630 van de 8449 uitspraken
Commissie: Post
Categorie: Bewijs
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
108182
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een vermist poststuk. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Ik beschikte over traveller cheques, maar omdat ik het aankoopbewijs kwijt was kon ik deze niet in Nederland verzilveren. Ik heb een aantal cheques naar Amerika gestuurd en de tegenwaarde daarvan […]
Commissie: Post
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Ongegrond
Referentiecode:
132413/143143
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een pakketje verstuurd met een horloge erin, en bij aankomst van het pakketje was de horloge weg. De ondernemer voert aan dat het pakket onverzekerd is verstuurd, en dat de consument geen recht heeft op compensatie. De commissie oordeelt dat de consument geen recht heeft op compensatie, […]
Commissie: Post
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
76675
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft vermissing van munten en vaststelling van de schade in verband met het verzenden van een postpakket. De consument heeft op 14 januari 2013 de klacht voorgelegd aan [de ondernemer]. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De […]
Commissie: Advocatuur Zakelijk
Categorie: Algemene voorwaarden
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
ADV09-0039B
Bevoegdheid arbiters en plaats van arbitrage 1. De bevoegdheid van de arbiters berust op een overeenkomst tot arbitrage waarbij partijen zich voor de beslechting van alle geschillen ontstaan naar aanleiding van de totstandkoming en/of uitvoering van de dienstverlening, inclusief alle declaratiegeschillen, onderwerpen aan arbitrage door de Geschillencommissie Advocatuur (hierna te noemen: de commissie). Aldus is voldaan […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
104624
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een abonnement inclusief een mobiele telefoon. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Op 28 april 2014 heb ik een overeenkomst gesloten met een ’gratis’ toestel. Ingevolge het arrest van de Hoge Raad kan de overeenkomst worden bestempeld als een kredietovereenkomst, […]
Commissie: Energie
Categorie: Omvang levering
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
27644
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de jaarafrekening over het jaar 2008/2009 met betrekking tot de levering van elektriciteit. De consument heeft op 26 augustus 2008 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. In augustus 2008 […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging
Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
97832
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het ten onrechte afsluiten van een mobiel telefoonabonnement. De consument heeft op 4 maart 2015 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 58,88 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het […]
Commissie: Energie
Categorie: Vernietiging overeenkomst
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
271305/417100
Waar gaat de uitspraak over? De consument is met de ondernemer een energieleveringsovereenkomst aangegaan. Deze is door de consument en een tussenpersoon van de ondernemer gesloten. De consument betoogt dat dit is gebeurd onder een valste voorstelling van zaken die aan de ondernemer kan worden toegerekend. Hiertegen heeft de ondernemer geen verweer gevoerd, waardoor de […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
TEL09-1149
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de beëindiging van twee abonnementen. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 337,86 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. De consument heeft op 13 juni 2009 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van […]
Commissie: Recreatie
Categorie: Overlast
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
REC06-0073-2
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft tussentijdse beëindiging van de overeenkomst door de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument huurde een vaste plaats bij de ondernemer. Op 18 mei 2006 heeft de ondernemer de overeenkomst met onmiddellijke ingang opgezegd vanwege het feit […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.