Annulering

Accommodatie blijft gesloten wegens COVID-19 pandemie, consument wil vergoeding voor nieuwe accommodatie

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de geannuleerde pakketreis. De kamer van de consument was niet beschikbaar, terwijl het hotel wel acceptabele alternatieven binnen hetzelfde resort heeft aangeboden. De consument heeft zelf vliegtickets gekocht en is direct met het hotel in zee gegaan. De consument wil dat de ondernemer het kostenverschil tussen […]

Lees verder

Consument heeft geen goed beeld van gevolgen van annulering reis

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt dat de ondernemer ten onrechte annuleringskosten in rekening brengt voor een reis die in overleg met de ondernemer is geannuleerd. Anders dan de ondernemer stelt zijn er volgens de consument geen annuleringskosten besproken tijdens de annulering. Ook was een omruilgarantie geen optie. De ondernemer geeft aan dat […]

Lees verder

Consument vindt in rekening gebrachte annuleringskosten onredelijk

Waar gaat de uitspraak over De consument is het niet eens met de door de ondernemer in rekening gebrachte annuleringskosten. Hij wilde de pakketreis op voorhand annuleren, omdat de plaats van bestemming op code oranje stond en het niet duidelijk was of deze op geel zou komen. De ondernemer geeft aan dat de consument duidelijk […]

Lees verder

Consument kan beroep doen op Garantieregeling SGR bij annulering pakketreis

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een pakketreis naar Edinburgh bij de ondernemer geboekt. Door de COVID-19 pandemie kon de reis niet doorgaan. De consument kreeg een mail van de luchtvaartmaatschappij dat de vluchten geannuleerd waren en dat zij kon omboeken of een voucher kon ontvangen. Deze mails heeft de consument genegeerd aangezien […]

Lees verder

Consument wil schadevergoeding van ondernemer omdat kosten accommodatie niet-restitueerbaar zijn

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft zelf een vlucht naar Israël geboekt en de ondernemer als bemiddelaar ingeschakeld om bij een derde de accommodatie te boeken. De accommodatie hanteert eigen voorwaarden, wat ook in de boekingsbevestiging is aangegeven en het ging om een niet-restitueerbare boeking. De consument vindt dat de ondernemer met de […]

Lees verder

Onvermijdbare en buitengewone omstandigheden liggen in risicosfeer van ondernemer, consument mag kosteloos annuleren

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een rondreis door Denemarken, Noorwegen en Zweden bij de ondernemer geboekt. Aangezien Noorwegen nog niet toegankelijk was voor toeristen, kon de reis volgens de ondernemer praktisch gezien niet worden gemaakt en lag dit niet in zijn invloedssfeer, waardoor er niet kosteloos geannuleerd kan worden en er geen […]

Lees verder

Consument heeft recht op terugbetaling tickets vanwege geannuleerde vlucht door COVID-19 pandemie

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer vluchten geboekt van Amsterdam met overstap in Zurich en München naar Bangkok. Door de uitbraak van de COVID-19 pandemie zijn veel geplande vluchten geannuleerd. De consument heeft verschillende mededelingen over vluchtwijzigingen en annuleringen ontvangen, waardoor haar reis niet kon plaatsvinden. Zij wil de kosten […]

Lees verder