Annulering

BOVAG-leden moeten BOVAG-voorwaarden toepassen

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de hoogte van de annuleringskosten. De consument stelt dat er nog geen definitieve boeking tot stand was gekomen, omdat de waarborgsom nog niet was betaald. Daarnaast zijn de annuleringskosten te hoog, omdat de hoogte van de kosten in strijd is met de BOVAG-voorwaarden. Daarbij beroept de […]

Lees verder

Geen restitutie aankoopbedrag door beschadigingen product

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een uitlaat gekocht en teruggestuurd en wenst het aankoopbedrag terug. De ondernemer voert aan dat de uitlaat beschadigd door de consument is teruggestuurd. De deskundige heeft vastgesteld dat de uitlaat beschadigd en bewerkt is en daardoor niet meer verkocht kan worden. De commissie oordeelt dat de beschadigingen […]

Lees verder

Consument kan annuleringskosten niet verhalen op reisagent

Waar gaat de uitspraak over? Vier vrouwen hebben een reis geboekt naar Malta. Malta eiste echter als enige land in Europa twee vaccinaties. De vrouwen hadden slechts één vaccinatie en dat maakte de reis niet mogelijk voor hen. De consument heeft gevraagd om de reis om te boeken naar het volgende jaar, maar dat was […]

Lees verder
  • 20 januari 2022
  • Reizen

Consument mag reis kosteloos annuleren bij code-oranje in land van aankomst

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een pakketreis naar Mallorca. De consument heeft de reis geboekt omdat er een geel reisadvies gold in Mallorca. Vlak voor vertrek, veranderde het reisadvies naar oranje. Daarmee gaf het Ministerie van Buitenlandse Zaken een negatief reisadvies af. De consument vindt dat de ondernemer iets had moeten doen […]

Lees verder
  • 20 januari 2022
  • Reizen

Accommodatie blijft gesloten wegens COVID-19 pandemie, consument wil vergoeding voor nieuwe accommodatie

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de geannuleerde pakketreis. De kamer van de consument was niet beschikbaar, terwijl het hotel wel acceptabele alternatieven binnen hetzelfde resort heeft aangeboden. De consument heeft zelf vliegtickets gekocht en is direct met het hotel in zee gegaan. De consument wil dat de ondernemer het kostenverschil tussen […]

Lees verder

Consument heeft geen goed beeld van gevolgen van annulering reis

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt dat de ondernemer ten onrechte annuleringskosten in rekening brengt voor een reis die in overleg met de ondernemer is geannuleerd. Anders dan de ondernemer stelt zijn er volgens de consument geen annuleringskosten besproken tijdens de annulering. Ook was een omruilgarantie geen optie. De ondernemer geeft aan dat […]

Lees verder