Annulering

Consument klaagt over onjuiste informatieverstrekking voor aanspraak op annuleringskosten

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt dat de ondernemer onjuiste informatie heeft verstrekt. Aan de consument is verteld dat hij zijn vakantie kon annuleren en de annuleringskosten bij de annuleringsverzekering kon verhalen. Na navraag bij de verzekering bleek dit niet te kloppen. De ondernemer geeft aan dat zijn medewerkers mensen met een annuleringsverzekering […]

Lees verder

Consument hoeft geen genoegen te nemen met voucher en heeft recht op terugbetaling

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de geboekte Lenteplaats bij de ondernemer. Door de coronacrisis kon de ondernemer de overeenkomst niet nakomen. De consument heeft van de ondernemer ter compensatie een voucher aangeboden gekregen. Echter, de consument wil gewoon zijn geld terug. De commissie oordeelt dat de sanitaire voorzieningen essentieel zijn voor […]

Lees verder

Consument verlangt onterecht een vergoeding voor geannuleerde vliegtickets

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft twee tickets bij de ondernemer gekocht. Door corona werd deze vlucht geannuleerd. Daarna zijn twee andere tickets geboekt. Echter, twee uur voor vertrekt werd de vlucht weer geannuleerd. De consument verlangt de betaalde bedragen terug. De ondernemer geeft aan dat de normale annuleringsregels gelden en dat de […]

Lees verder

Consument oneens met hoogte annuleringskosten bij onbereikbare ondernemer

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft in januari 2020 een reis naar België geboekt bij de ondernemer en ook een eerste aanbetaling gedaan. De tweede aanbetaling moest op 24 april 2020 plaatsvinden, maar omdat op 21 april 2020 nieuwe maatregelen betreft de COVID-19 pandemie bekend werden gemaakt, heeft de consument telefonisch en per […]

Lees verder
  • 9 februari 2021
  • Reizen