Annulering

Consument oneens met hoogte annuleringskosten bij onbereikbare ondernemer

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft in januari 2020 een reis naar België geboekt bij de ondernemer en ook een eerste aanbetaling gedaan. De tweede aanbetaling moest op 24 april 2020 plaatsvinden, maar omdat op 21 april 2020 nieuwe maatregelen betreft de COVID-19 pandemie bekend werden gemaakt, heeft de consument telefonisch en per […]

Lees verder
  • 9 februari 2021
  • Reizen

Kosten voor vlucht bij annuleren reis mogen niet in rekening worden gebracht

Waar gaat de uitspraak over De klager klaagt dat er een te hoog bedrag aan annuleringskosten is berekend voor het annuleren van de pakketreis naar Salou. Volgens de reisorganisator wordt 15% van de reissom aan annuleringskosten in rekening gebracht en ook de vluchten worden volledig in rekening gebracht. De reisorganisator stelt dat de luchtvaartmaatschappij de […]

Lees verder
  • 3 februari 2021
  • Reizen

Recht op volledige terugbetaling bij beëindigen pakketreis vóór vertrek vanwege onvermijdbare en buitengewone omstandigheden

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een pakketreis van Amsterdam naar Denemarken voor de reissom van € 1.021,34 geboekt. Voor de aanvang van de reis zijn de vluchten geannuleerd, omdat de Deense grens gesloten was voor Nederlandse reizigers. De consument heeft de pakketreisovereenkomst vóór de vertrekdatum beëindigd vanwege de grenssluiting. […]

Lees verder
  • 17 december 2020
  • Reizen