Annulering

Consument hoeft geen genoegen te nemen met voucher en heeft recht op terugbetaling

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de geboekte Lenteplaats bij de ondernemer. Door de coronacrisis kon de ondernemer de overeenkomst niet nakomen. De consument heeft van de ondernemer ter compensatie een voucher aangeboden gekregen. Echter, de consument wil gewoon zijn geld terug. De commissie oordeelt dat de sanitaire voorzieningen essentieel zijn voor […]

Lees verder

Consument verlangt onterecht een vergoeding voor geannuleerde vliegtickets

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft twee tickets bij de ondernemer gekocht. Door corona werd deze vlucht geannuleerd. Daarna zijn twee andere tickets geboekt. Echter, twee uur voor vertrekt werd de vlucht weer geannuleerd. De consument verlangt de betaalde bedragen terug. De ondernemer geeft aan dat de normale annuleringsregels gelden en dat de […]

Lees verder

Consument oneens met hoogte annuleringskosten bij onbereikbare ondernemer

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft in januari 2020 een reis naar België geboekt bij de ondernemer en ook een eerste aanbetaling gedaan. De tweede aanbetaling moest op 24 april 2020 plaatsvinden, maar omdat op 21 april 2020 nieuwe maatregelen betreft de COVID-19 pandemie bekend werden gemaakt, heeft de consument telefonisch en per […]

Lees verder
  • 9 februari 2021
  • Reizen

Kosten voor vlucht bij annuleren reis mogen niet in rekening worden gebracht

Waar gaat de uitspraak over De klager klaagt dat er een te hoog bedrag aan annuleringskosten is berekend voor het annuleren van de pakketreis naar Salou. Volgens de reisorganisator wordt 15% van de reissom aan annuleringskosten in rekening gebracht en ook de vluchten worden volledig in rekening gebracht. De reisorganisator stelt dat de luchtvaartmaatschappij de […]

Lees verder
  • 3 februari 2021
  • Reizen