Annulering

Conflict in sportschool resulteert in ontzegging.

Waar gaat de uitspraak over? De consument had een fitnessabonnement bij de ondernemer. Tijdens het sporten ontstond een conflict met andere sportschoolbezoekers. De consument klaagt onder meer over de bejegening van een medewerker van de ondernemer, naar aanleiding van het eerder genoemde conflict. De ondernemer voert uitgebreid verweer. De consument heeft zijn klachten onvoldoende aannemelijk […]

Lees verder

Reis niet doorgegaan wegens coronavirus; restitutie aanbetaling

Waar gaat de uitspraak over? De reis van de consument is geannuleerd door het coronavirus en de consument heeft een voucher gekregen. De reis is omgeboekt, alleen die reis is ook geannuleerd door het coronavirus. Ook toen hebben ze een voucher gekregen. Aangezien de voucher beperkt geldig was, heeft de consument restitutie van de reissom […]

Lees verder
  • 24 januari 2023
  • Reizen

Consument hoefde geen annuleringsvergoeding te betalen

Waar gaat de uitspraak over? De consument had een seizoenplaats bij de ondernemer, welke de consument heeft opgezegd. De consument verlangt terugbetaling van het reeds betaalde. De opzegging door de consument vond plaats binnen 2 tot 3 maanden voordat het nieuwe seizoen begon. Aan het reserveringsvereiste van artikel 6 lid 2 van de Recron-voorwaarden is […]

Lees verder

Restitutie van niet-gevolgde workshops wegens ziekte

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft zich ingeschreven voor twee workshops en vijf opleidingen bij de ondernemer. De consument heeft deze cursussen volledig betaald, maar slechts een deel daarvan daadwerkelijk gevolgd. Al snel kwam de consument erachter dat de opleidingen niet aan haar verwachtingen voldeden. De opleidingen vergde veel energie van de consument, […]

Lees verder

Betaling controleren verantwoordelijkheid van ondernemer

Waar gaat de uitspraak? De consument heeft tickets geboekt en bij de boeking is ogenschijnlijk alles goed gegaan. Op de dag van vertrek kon de consument echter niet inchecken en bleek er iets mis te zij gegaan met de betaling. De consument meent te goeder trouw gehandeld te hebben. De ondernemer stelt dat het de […]

Lees verder
  • 9 november 2022
  • Reizen

BOVAG-leden moeten BOVAG-voorwaarden toepassen

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de hoogte van de annuleringskosten. De consument stelt dat er nog geen definitieve boeking tot stand was gekomen, omdat de waarborgsom nog niet was betaald. Daarnaast zijn de annuleringskosten te hoog, omdat de hoogte van de kosten in strijd is met de BOVAG-voorwaarden. Daarbij beroept de […]

Lees verder

Geen restitutie aankoopbedrag door beschadigingen product

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een uitlaat gekocht en teruggestuurd en wenst het aankoopbedrag terug. De ondernemer voert aan dat de uitlaat beschadigd door de consument is teruggestuurd. De deskundige heeft vastgesteld dat de uitlaat beschadigd en bewerkt is en daardoor niet meer verkocht kan worden. De commissie oordeelt dat de beschadigingen […]

Lees verder
1 2 3 9