Annulering

Restitutie van niet-gevolgde cursussen en opleidingen

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft zich ingeschreven voor twee workshops en vijf opleidingen bij de ondernemer. De consument heeft deze cursussen volledig betaald, maar slechts een deel daarvan daadwerkelijk gevolgd. Al snel kwam de consument erachter dat de opleidingen niet aan haar verwachtingen voldeden. De opleidingen vergde veel energie van de consument, […]

Lees verder

Betaling controleren verantwoordelijkheid van ondernemer

Waar gaat de uitspraak? De consument heeft tickets geboekt en bij de boeking is ogenschijnlijk alles goed gegaan. Op de dag van vertrek kon de consument echter niet inchecken en bleek er iets mis te zij gegaan met de betaling. De consument meent te goeder trouw gehandeld te hebben. De ondernemer stelt dat het de […]

Lees verder
  • 9 november 2022
  • Reizen

BOVAG-leden moeten BOVAG-voorwaarden toepassen

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de hoogte van de annuleringskosten. De consument stelt dat er nog geen definitieve boeking tot stand was gekomen, omdat de waarborgsom nog niet was betaald. Daarnaast zijn de annuleringskosten te hoog, omdat de hoogte van de kosten in strijd is met de BOVAG-voorwaarden. Daarbij beroept de […]

Lees verder

Geen restitutie aankoopbedrag door beschadigingen product

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een uitlaat gekocht en teruggestuurd en wenst het aankoopbedrag terug. De ondernemer voert aan dat de uitlaat beschadigd door de consument is teruggestuurd. De deskundige heeft vastgesteld dat de uitlaat beschadigd en bewerkt is en daardoor niet meer verkocht kan worden. De commissie oordeelt dat de beschadigingen […]

Lees verder

Consument kan annuleringskosten niet verhalen op reisagent

Waar gaat de uitspraak over? Vier vrouwen hebben een reis geboekt naar Malta. Malta eiste echter als enige land in Europa twee vaccinaties. De vrouwen hadden slechts één vaccinatie en dat maakte de reis niet mogelijk voor hen. De consument heeft gevraagd om de reis om te boeken naar het volgende jaar, maar dat was […]

Lees verder
  • 20 januari 2022
  • Reizen

Consument mag reis kosteloos annuleren bij code-oranje in land van aankomst

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een pakketreis naar Mallorca. De consument heeft de reis geboekt omdat er een geel reisadvies gold in Mallorca. Vlak voor vertrek, veranderde het reisadvies naar oranje. Daarmee gaf het Ministerie van Buitenlandse Zaken een negatief reisadvies af. De consument vindt dat de ondernemer iets had moeten doen […]

Lees verder
  • 20 januari 2022
  • Reizen
1 2 3 8