Informatie

Ondernemer had ervoor moeten waarschuwen dat Home Cinema Set geen tegen kopiëren beveiligde cd’s kan afspelen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 november 2002 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van [een home cinema set] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 530,–. De levering vond plaats op of omstreeks 22 november 2001.   De consument heeft in januari […]

Print/PDF Lees verder

Koel-vriescombinatie niet geschikt voor plaatsing in garage vanwege lage omgevingstemperaturen. Mededelingsplicht ondernemer.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 23 augustus 2003 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer verplichtte zich daarbij tot het leveren van een koel-vriescombinatie ad € 399,99 tegen de daarvoor door de consument uiteindelijk te betalen totaalprijs van € 490,99. De levering vond plaats op 23 augustus 2003. De consument heeft de klacht in of omstreeks […]

Print/PDF Lees verder

Koel-/vriescombinatie niet geschikt voor omgevingstemperaturen van beneden de 14 graden Celsius. Consument niet onjuist geïnformeerd.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 9 januari 1998 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een koel/vries-combinatie tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 247,31 inclusief een verlengde garantie tot 5 jaar. De levering vond plaats op of omstreeks 24 januari 1998.   […]

Print/PDF Lees verder

Ondernemer had moeten waarschuwen voor dubbel beeld bij snelle beelden op televisie.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in augustus 2000 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van [een kleurentelevisie] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 519,58 inclusief vijf jaar garantie.   De levering is geschied op 22 augustus 2000.   De consument […]

Print/PDF Lees verder

De ondernemer dient om bij aanvraag/wijziging van een rit duidelijk aan te geven dat er mogelijk even gewacht moet worden en hoe lang, zodat een consument vervoersalternatieven kan afwegen.

Onderwerp van het geschil  Het geschil vloeit voort uit een in de nacht van 5 op 6 maart 2005 door ondernemer voor consument uitgevoerde taxirit met de Schipholtaxi op basis van de vaste ritprijs van € 35,– waartoe een overeenkomst was gesloten op 28 april 2005.   De consument heeft op 6 en 12 maart […]

Print/PDF Lees verder

Bakoven technisch gezien in orde. Consument had zich vooraf kunnen oriënteren.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 15 december 2003 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van [een fornuis] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 194,–. De levering vond plaats op of omstreeks 19 december 2003.   De consument heeft op 30 januari 2004 […]

Print/PDF Lees verder

Consument mag ondernemer niet voor een voldongen feit plaatsen door een nieuwe pannenset aan te schaffen zonder eerst de ondernemer te informeren van het advies dat de monteur heeft gegeven.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 15 november 1999 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een fornuis/oven tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 2.463,–. De levering is geschied op of omstreeks 16 november 1999.   De consument heeft op 22 mei 2000 […]

Print/PDF Lees verder

Als hoofdregel geldt dat de chauffeur de route bepaalt op zo klantvriendelijk mogelijke wijze. Indien de reistijd langer duurt dan verwacht, dient de chauffeur de consument hierover in te lichten.

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft het zonder overleg eerst naar Den Helder en dan naar Schagen terugrijden, waardoor de consument 50 minuten langer in de (taxi)bus heeft gezeten.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Dit komt erop neer dat de consument […]

Print/PDF Lees verder

Ondernemer heeft geen onjuist dan wel ondeskundig advies gegeven.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in februari 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een koelkast, tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van € 3.999,–. De levering heeft aanvankelijk op 3 maart 2010 plaatsgevonden.   De consument heeft in maart 2010 […]

Print/PDF Lees verder

Ondeugdelijke oven. Mededelingsplicht ondernemer.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 februari 2003 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst.   De ondernemer verplichtte zich daarbij tot het leveren van een fornuis tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 421,50.   De levering vond plaats op 17 februari 2003.   De consument legde de klacht in februari 2003 voor […]

Print/PDF Lees verder