Ondeugdelijke levering/(non)conformiteit

  • Home >>
  • Ondeugdelijke levering/(non)conformiteit

Badkamertegels vertonen kleurverschil. Ervaren tegelzetter had de verschillen moeten zien en had direct moeten stoppen met verwerking.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 23 juli en 3 augustus 2012 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van Wand tegels, wit gecallibreerd 30×60. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks voornoemde data.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in […]

Lees verder

Consument had schade kunnen voorkomen indien hij gehandeld had zoals in de handleiding was aangeraden

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 30 maart 2011 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een tuinpaviljoen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 299,–. De levering heeft op dezelfde datum plaatsgevonden.   De consument heeft op 15 december 2011 de […]

Lees verder

Zonnescherm wel juist gemonteerd

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 juni 2009 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en monteren van een zonnescherm tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 897,– + 200,– aan bijkomende kosten. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks […]

Lees verder

Oorzaak beschadiging tegels niet aan de ondernemer te wijten

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 februari 2008 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van badkamertegels tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 450,–. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks augustus 2008 . Standpunt van de consument Het […]

Lees verder

Gebrekkige laminaatvloer. Welke kosten komen voor vergoeding in aanmerking

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 3 december 2012 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van laminaat met bijbehorende ondervloer en materialen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 608,85. De levering vond plaats op 3 december 2012. De consument heeft op […]

Lees verder

De oorzaak van de klachten is niet de kwaliteit van de door de ondernemer geleverde wandtegels, maar de wijze waarop de door de consument ingeschakelde aannemer zijn werkzaamheden heeft uitgevoerd.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 mei 2008 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van wandtegels tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 189,–. De levering vond plaats op of omstreeks 20 mei 2008.   Standpunt van de consument   Het standpunt van […]

Lees verder

Niet aannemelijk dat het product in het algemeen gebrekkig is. Consument is verplicht schade te beperken/voorkomen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in maart 2008 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van onder andere een douchebak en een douchekop met houder. De levering vond plaats in april 2008.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak […]

Lees verder

Niet het product is ondeugdelijk maar de verwerking ervan.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een tussen partijen tot stand gekomen koopovereenkomst van 13 mei 2010. De consument heeft van de ondernemer een aantal pakken [voegmiddel] gekocht. De consument heeft een derde ingeschakeld om met behulp van dit voegmiddel een vloer te leggen. Het voegmiddel heeft volgens de consument een verkeerde kleur en […]

Lees verder

Onvoldoende verankeren en het gebruiken van onvoldoende lijm worden aangenomen als mogelijke oorzaken van de instabiliteit van de muur. Beide oorzaken zijn gebruikersfouten en geen materiaalfouten

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 14 oktober 2010 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een snelbouwsysteem tezamen met een sanitair/siliconenkit. De levering en de overeengekomen werkzaamheden vonden plaats op of omstreeks 14 oktober 2010.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument […]

Lees verder