(On)deugdelijke levering/reparatie/onderhoud

  • Home >>
  • (On)deugdelijke levering/reparatie/onderhoud

ANWB-koerslijst niet toegepast bij vaststelling vergoeding voor ondeugdelijke levering.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 21 februari 2000 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van nieuwe personenauto, [merk en type] benzinemotor, tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 17.989,10 (excl. BTW). De levering vond plaats op of omstreeks 6 juni 2000.   De […]

Lees verder

In principe is een distributieketting onderhoudsvrij.

Behandeling van het geschil De Geschillencommissie Voertuigen (verder te noemen: de commissie) heeft bij tussenadvies d.d. 6 november 2012 de eindbeslissing aangehouden. De inhoud van dit tussenadvies moet als hier ingevoegd worden beschouwd.   De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken, waaronder een aanvullend rapport van [naam deskundige].   Partijen hebben niet te kennen gegeven […]

Lees verder

Voorbehoud afwijking kleurstaal en autolak

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 7 december 2001 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe auto, merk [merk] type [type en model] , kleur [kleur] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 36.285,66.   De levering vond plaats op […]

Lees verder

Inwerking vogelpoep risico consument

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 21 maart 2006 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. Het autobedrijf heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe [merk auto], type [type en model], tegen de door de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 16.219,27. De aflevering heeft op 21 maart 2006 plaatsgevonden. […]

Lees verder

Auto had volgens BOVAG garantievoorwaarden een onderhoudsbeurt moeten krijgen

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 28 november 2006 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte [merknaam] [type] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 18.950,–. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 28 november 2006.   Standpunt van de consument   […]

Lees verder

Lakschade door vogelpoep. Voor risico consument nu hij niet direct de uitwerpselen van de lak heeft verwijderd

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 maart 1997 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot levering van een nieuwe auto tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van f 53.000,–, exclusief inruil van een andere auto. De levering is geschied op of omstreeks 25 april 1997. […]

Lees verder

Showroommodel is ook een nieuwe auto, nu er slechts 13 kilometer op de teller stond.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 29 augustus 2007 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe auto, merk [merknaam] [type] automaat, tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 11.250,–. De levering van de auto vond plaats […]

Lees verder

Inwerking vogelpoep op lak is risico consument

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 april 2005 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe auto, merk [merknaam], type [model] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 14.442,20. De levering vond plaats op of omstreeks 22 april 2005. De […]

Lees verder