(On)deugdelijke levering/reparatie/onderhoud

  • Home >>
  • (On)deugdelijke levering/reparatie/onderhoud

Distributieketting is in principe onderhoudsvrij. Kostenloze vervanging voor rekening ondernemer. Geen vergoeding consument nieuw voor oud.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een eind mei 2006 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte auto, merk Opel, type Zafira 2.2i Elegance, d.e.t. januari 2002, kilometerstand onbekend, tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 12.800,– inclusief vervanging van […]

Lees verder

Bij de BOVAG reparatiegarantie is sprake van een resultaatsverbintenis.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 21 augustus 1999 tussen partijen tot stand gekomen reparatie overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van een reparatie aan een Renault 19 D van 1993, tegen de door de consument aanvankelijk overeengekomen (door de ondernemer begrote) prijs tussen ƒ […]

Lees verder

In principe is een distributieketting onderhoudsvrij.

Behandeling van het geschil De Geschillencommissie Voertuigen (verder te noemen: de commissie) heeft bij tussenadvies d.d. 6 november 2012 de eindbeslissing aangehouden. De inhoud van dit tussenadvies moet als hier ingevoegd worden beschouwd.   De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken, waaronder een aanvullend rapport van [naam deskundige].   Partijen hebben niet te kennen gegeven […]

Lees verder

Lakschade door vogelpoep. Voor risico consument nu hij niet direct de uitwerpselen van de lak heeft verwijderd

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 maart 1997 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot levering van een nieuwe auto tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van f 53.000,–, exclusief inruil van een andere auto. De levering is geschied op of omstreeks 25 april 1997. […]

Lees verder

Showroommodel is ook een nieuwe auto, nu er slechts 13 kilometer op de teller stond.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 29 augustus 2007 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe auto, merk [merknaam] [type] automaat, tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 11.250,–. De levering van de auto vond plaats […]

Lees verder

Inwerking vogelpoep op lak is risico consument

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 april 2005 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe auto, merk [merknaam], type [model] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 14.442,20. De levering vond plaats op of omstreeks 22 april 2005. De […]

Lees verder

Voorbehoud afwijking kleurstaal en autolak

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 7 december 2001 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe auto, merk [merk] type [type en model] , kleur [kleur] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 36.285,66.   De levering vond plaats op […]

Lees verder

Inwerking vogelpoep risico consument

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 21 maart 2006 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. Het autobedrijf heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe [merk auto], type [type en model], tegen de door de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 16.219,27. De aflevering heeft op 21 maart 2006 plaatsgevonden. […]

Lees verder

Auto had volgens BOVAG garantievoorwaarden een onderhoudsbeurt moeten krijgen

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 28 november 2006 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte [merknaam] [type] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 18.950,–. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 28 november 2006.   Standpunt van de consument   […]

Lees verder