Opzeggen en annuleren

Datum zoals mondeling afgesproken is einddatum

Onderwerp van het geschil In overleg besluiten gastouder, consument en gastouderbureau de opvang stop te zetten, zodra er  andere opvang is gevonden. Drie dagen later heeft de consument opvang geregeld, bij een andere gastouder, via een ander bureau. De consument stuurt een mail aan het bemiddelingsbureau, dat hij de opvang volgens mondelinge afspraak per direct […]

Lees verder

Vergoeding voor schade voor ondernemer.

Onderwerp van het geschil De consument heeft de opvang 4 dagen voor de start opgezegd vanwege een incident tijdens een wendag. Partijen hebben niets afgesproken over annulering van de overeenkomst voor aanvang van het contract. Volgens de commissie was er geen reden voor opzegging met onmiddellijke ingang. De ondernemer heeft schade geleden door de directe […]

Lees verder

Consument moet maand opzegtermijn betalen, geen aanleiding om overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.

Onderwerp van het geschil Na een voorval heeft de ouder de kinderopvang per direct beëindigd. De commissie ziet geen reden om de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen, daarom moet de ouder zich houden aan de overeenkomst. Echter, de opzegtermijn in de overeenkomst van 2 maanden en opzegbaar per 1e of 15e van de maand, […]

Lees verder

Berekende annuleringskosten zijn terecht

Onderwerp van het geschil De consument moet de annuleringskosten betalen, zoals staat in de Algemene Voorwaarden bij de plaatsingsovereenkomst. Het geschil betreft de vraag of de ondernemer bij de consument annuleringskosten ter hoogte van € 390,– in rekening heeft mogen brengen.   De consument heeft op 5 maart 2011 de klacht schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   De […]

Lees verder

Opzeggen na overgang van horizontale naar verticale groepen

Onderwerp van het geschil Na een overgang van verticale naar horizontale groepen heeft het kind het niet meer naar zijn zin. De ouder zegt op, ondanks alternatieve mogelijkheden vanuit ondernemer. De opzegtermijn moet in dit geval in acht worden genomen.   Het geschil betreft de door de consument te hanteren opzegtermijn, in het bijzonder nu […]

Lees verder