Vervoer

Reisagent niet aansprakelijk voor juiste uitvoering van de via hem gereserveerde dienst

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt dat de ondernemer haar heeft laten betalen voor businessclass terwijl er geen businessclass gedeelte in het vliegtuig was. De ondernemer geeft aan dat de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk is. De commissie stelt dat op de overeenkomst de ANVR-boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten van toepassing zijn. Daarin staat in artikel 1 […]

Lees verder

De reizigers zijn op de vlucht geweigerd omdat de paspoortnummers onjuist waren ingevoerd verkeerd waren ingevoerd. Het boekingskantoor valt dat niet te verwijten.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 8 mei 2017 via het boekingskantoor totstandgekomen overeenkomst betreffende een vlucht vier personen van Shanghai naar Singapore met als vertrekdatum 26 mei 2017 en als terugkomstdatum 1 juni 2017 voor de som van € 1.147,– Klager heeft op 5 juni 2017 de klacht voorgelegd […]

Lees verder

Wijziging vluchttijd heenreis na ontvangst vliegtickets: was 07.00 uur, werd 17.00 uur. Vergoeding verschuldigd.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 10 maart 2017 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis voor 9 personen naar [plaatsnaam] in Turkije met verblijf in een hotel op basis van all inclusive voor de periode van 10 augustus 2017 […]

Lees verder

Klager tekort geschoten in zijn verplichting om zijn schade zo veel mogelijk te beperken door kwetsbare elektronica als ruimbagage aan te bieden.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 februari 2017 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 4 personen naar Bodrum in Turkije met verblijf in een hotel op basis van all inclusive, voor de periode van 6 juli t/m […]

Lees verder
  • 27 februari 2018
  • Reizen

Boekingskantoor heeft voorbehoud gemaakt ten aanzien van zitplaatsenreserveringen trein. Desondanks heeft klager boeking toch doorgezet en heeft daarmee risico aanvaard dat het uiteindelijk niet mogelijk zou zijn de zitplaatsreserveringen via het boekingskantoor te ontvangen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 23 maart 2017 tot stand gekomen overeenkomst betreffende door tussenkomst van het boekingskantoor ten behoeve van klager te boeken treintickets en zitplaatsreserveringen, voor treinreizen in Roemenië in de periode van 14 tot en met 18 mei 2017, voor de som van € 465,–. Standpunt […]

Lees verder
  • 22 november 2017
  • Reizen

In beginsel is reisorganisator verantwoordelijk voor het vervoer van bagagestukken. Wanneer koffer niet aankomt en klager beslist de koffer zelf op te laten in plaats van de reisorganisator het op te laten lossen, is er geen recht op vergoeding gederfd vakantiegenot.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 9 augustus 2015 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 2 personen naar Side in Turkije met verblijf in een hotel op basis van all inclusive, voor de periode van 11 augustus t/m […]

Lees verder
  • 24 september 2016
  • Reizen

Transfer van en naar vliegveld niet in geboekte reis inbegrepen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 8 september 2015 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis naar Oostenrijk voor een persoon en verblijf in een hotel op basis van halfpension in de periode van 2 tot en met 9 januari […]

Lees verder
  • 19 augustus 2016
  • Reizen

Missen aansluitende vlucht. Reisorganisator verwijst in eerste instantie naar de luchtvaartmaatschappij. Ten onrechte.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 april 2015 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis naar en een rondreis door Moldavië voor 1 persoon met verblijf in hotels op basis van logies en ontbijt, gedurende de periode van […]

Lees verder
  • 17 december 2015
  • Reizen

Niet uitgevoerde reis vanwege onterechte instapweigering. Klacht gegrond nu klager heeft aangetoond dat door reisorganisator gebruikte informatie niet strookt met de werkelijkheid.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 juli 2014 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis naar Cyprus, voor twee personen, met verblijf in Hotel [naam hotel] te Paphos op basis van logies en ontbijt, gedurende de periode van […]

Lees verder
  • 22 augustus 2015
  • Reizen

Gemiste pelgrimsreis omdat klager te laat bij vertrekpunt bus was. Reisorganisator heeft er voldoende aan gedaan om desondanks klager aan de reis deel te laten nemen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 januari 2014 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een pelgrimsreis naar Rome, Italië, voor twee personen, per vliegtuig en met verblijf in [naam verblijf] te Rome, gedurende de periode van 9 tot en […]

Lees verder
1 2 3 7