Vervoer

Reisorganisator aansprakelijk voor onnodige eisen vervoerder aan bench voor meereizende hond.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 19 februari 2004 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 2 personen naar Catania in Italië, waarvan heenvlucht op 28 augustus 2004 en de terugvlucht op 25 september 2004, […]

Lees verder

Minibus in plaats van touringcar.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 3 augustus 1999 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee volwassen personen naar Zuid-Afrika en Zimbabwe met verblijf in hotels op basis van logies met ontbijt […]

Lees verder

Verkeerde terugvluchtdatum. Boekingskantoor had bescheiden moeten controleren. Matiging vergoeding.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 2 januari 2002 met het boekingskantoor totstandgekomen overeen­komst, waarbij de boekingskantoor zich verplicht heeft tot het leveren van vliegtickets voor 3 perso­nen naar Mombassa in Kenia voor de som van € 2511,03. Standpunt van klager   Het standpunt van klager luidt in hoofdzaak als volgt. […]

Lees verder

Boeking terugvlucht bij andere luchtvaartmaatschappij dan bij heenvlucht door fout reisorganisator.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 juli 2012 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 2 personen naar Monastir in Tunesië met verblijf in een hotel op basis van all inclusive, voor de periode van 28 juli 2012 t/m 4 augustus 2012 voor de som […]

Lees verder

Vliegticket, reisorganisator hoeft niet altijd te informeren omtrent wijziging vertrektijd.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 27 september 2000 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegarrangement voor 1 persoon naar Curaçao voor de periode van 5 oktober t/m 2 november 2000 voor de som van ƒ 1.089,– in […]

Lees verder

Onjuiste terugkeerdatum doorgegeven door boekingskantoor.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 25 oktober 2003 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Isla Margarita in Venezuela met verblijf in Hotel Hesperia el Agua op basis van all inclusive, […]

Lees verder

Geen overmacht bij uitvallen bus door technische mankementen.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 8 augustus 2000 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot standgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een busreis voor twee volwassenen naar Lloret de Mar in Spanje met verblijf in appartementen- complex Fenals Park op basis van […]

Lees verder

Wijziging vluchtnummer; boekingskantoor aansprakelijk.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 5 april 2001via het boekingskantoor met een reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. Het boekingskantoor heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor zes personen naar Dalaman in Turkije met heen- en terugvlucht op diverse data in de periode 10 juli 2001 en […]

Lees verder