Vervoer

Niet uitgevoerde reis vanwege onterechte instapweigering. Klacht gegrond nu klager heeft aangetoond dat door reisorganisator gebruikte informatie niet strookt met de werkelijkheid.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 juli 2014 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis naar Cyprus, voor twee personen, met verblijf in Hotel [naam hotel] te Paphos op basis van logies en ontbijt, gedurende de periode van […]

Print/PDF Lees verder
  • 22 augustus 2015
  • Reizen

Gemiste pelgrimsreis omdat klager te laat bij vertrekpunt bus was. Reisorganisator heeft er voldoende aan gedaan om desondanks klager aan de reis deel te laten nemen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 januari 2014 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een pelgrimsreis naar Rome, Italië, voor twee personen, per vliegtuig en met verblijf in [naam verblijf] te Rome, gedurende de periode van 9 tot en […]

Print/PDF Lees verder

Commerciële redenen geen gewichtige omstandigheid voor wijziging vlucht.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 30 september 2011 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis naar Lacacao (Kaapverdië) met verblijf in een hotel op basis van all inclusive voor de periode van 1 april 2012 t/m 12 april 2012 voor de […]

Print/PDF Lees verder

Wijziging vluchttijden voor risico reisorganisator.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 4 september 2010 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis voor 6 personen naar Colakli in Turkije met verblijf in een hotel op basis van all inclusive voor de periode van 23 oktober 2010 t/m […]

Print/PDF Lees verder

Verkeerde terugvluchtdatum. Boekingskantoor had bescheiden moeten controleren. Matiging vergoeding.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 2 januari 2002 met het boekingskantoor totstandgekomen overeen­komst, waarbij de boekingskantoor zich verplicht heeft tot het leveren van vliegtickets voor 3 perso­nen naar Mombassa in Kenia voor de som van € 2511,03. Standpunt van klager   Het standpunt van klager luidt in hoofdzaak als volgt. […]

Print/PDF Lees verder

Boeking terugvlucht bij andere luchtvaartmaatschappij dan bij heenvlucht door fout reisorganisator.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 juli 2012 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 2 personen naar Monastir in Tunesië met verblijf in een hotel op basis van all inclusive, voor de periode van 28 juli 2012 t/m 4 augustus 2012 voor de som […]

Print/PDF Lees verder

Vliegticket, reisorganisator hoeft niet altijd te informeren omtrent wijziging vertrektijd.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 27 september 2000 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegarrangement voor 1 persoon naar Curaçao voor de periode van 5 oktober t/m 2 november 2000 voor de som van ƒ 1.089,– in […]

Print/PDF Lees verder

Onjuiste terugkeerdatum doorgegeven door boekingskantoor.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 25 oktober 2003 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Isla Margarita in Venezuela met verblijf in Hotel Hesperia el Agua op basis van all inclusive, […]

Print/PDF Lees verder

Geen overmacht bij uitvallen bus door technische mankementen.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 8 augustus 2000 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot standgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een busreis voor twee volwassenen naar Lloret de Mar in Spanje met verblijf in appartementen- complex Fenals Park op basis van […]

Print/PDF Lees verder