Wijze van klachtafhandeling

Reactie ondernemer duurde volgens consument te lang.

Waar gaat de uitspraak over? Tijdens een reis strandde de consument in Amersfoort, vanwege een storing. De consument klaagt erover dat de ondernemer niet, althans niet tijdig, op zijn compensatieverzoek heeft gereageerd. De ondernemer erkent dat de consument recht heeft op terugbetaling van het treinkaartje. Toch is de klacht gegrond. De ondernemer heeft namelijk pas […]

Lees verder

Afhandelduur van compensatieverzoek te lang

Waar gaat de uitspraak over? De consument ondervond vertraging tijdens zijn reis naar Oostenrijk. De consument klaagt erover dat de behandeling van het compensatieverzoek te lang duurt. De verzoeken tot compensatie zijn correct afgehandeld op het moment van beslissen. De klacht is gegrond, omdat de consument pas na de eerste indiening van de klacht is […]

Lees verder

Opgeleverd huis bevat 30 klachtonderdelen; klacht ten dele gegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een opgeleverde woning die waarvan de consument meerdere gebreken aan/rondom zijn woning heeft geconstateerd. De consument houdt de ondernemer hiervoor aansprakelijk en wil (aanvullende) schadevergoeding en herstel. Voor dit geschil zijn twee deskundigen ingeschakeld die de omstandigheden van de woning beoordeeld hebben. Hier hebben zij […]

Lees verder

Ondernemer is tekortgeschoten in de uitvoering van de schilderwerkzaamheden

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer zou schilderwerkzaamheden bij het huis van de consument verrichten. Een half jaar na de werkzaamheden heeft de consument contact met de ondernemer opgenomen, omdat verf begon af te bladeren. Ook zouden er barsten in de verf zijn ontstaan. Tevens zou de ondernemer beloftes hebben gemaakt die niet zijn […]

Lees verder