Zorgvuldigheid

Arts kan soms genoodzaakt zijn om in gevallen van een richtlijn af te wijken; dit betekent niet dat er onjuist is gehandeld

Waar gaat de uitspraak over? De echtgenoot van klaagster heeft in de periode 2013-2014 een behandeling ondergaan bij de zorgaanbieder vanwege alvleesklierkanker. Klaagster verwijt de zorgaanbieder een tekortkoming in deze behandeling die zij in 10 klachten heeft verwoord. De commissie is alles overziende van oordeel dat het, gelet op de stukken (waaronder de verslaglegging) en […]

Lees verder

Zolder is geen eigendom van verkoper woning, had niet in advertentie opgenomen mogen worden

Waar gaat de uitspraak over? Klager is van mening dat beklaagde onjuist heeft gehandeld bij de verkoop van een appartement. Klager voert daartoe aan dat beklaagde het appartement heeft aangeboden inclusief de zolder, terwijl de zolder volgens klager geen eigendom is van de verkoper. De zolder is namelijk eigendom van de Vereniging van Eigenaren. De […]

Lees verder

Conducteur heeft onvoldoende zorgvuldig gehandeld bij opleggen boete

Waar gaat de uitspraak over? Tijdens een treinreis kreeg de consument een boete. De consument is van mening voldoende te hebben aangetoond dat hij was ingecheckt op het juiste traject. De consument verlangt dan ook dat de boete ongeldig wordt verklaard. De ondernemer heeft aangevoerd dat de consument verantwoordelijk is voor een OV-chipkaart die elektronisch […]

Lees verder

Zorgaanbieder kon redelijkerwijs niet tot besluit komen

Waar gaat de uitspraak over? De zorgaanbieder heeft besloten om woongroep De Stalhouderij op te heffen en de zes cliënten te verplaatsen. Het geschil betreft de vraag of de zorgaanbieder redelijkerwijs tot dit besluit kon komen. Ook ligt de vraag voor of de zorgaanbieder in het besluitvormingsproces gezien de tijdsdruk, termijnen, communicatie en informatieverstrekking zorgvuldig […]

Lees verder

Zorgaanbieder kon redelijkerwijs niet tot dit besluit komen

Waar gaat de uitspraak over? De zorgaanbieder heeft besloten om woongroep De Stalhouderij op te heffen en de zes cliënten te verplaatsen. Het geschil betreft de vraag of de zorgaanbieder redelijkerwijs tot dit besluit kon komen. Ook ligt de vraag voor of de zorgaanbieder in het besluitvormingsproces gezien de tijdsdruk, termijnen, communicatie en informatieverstrekking zorgvuldig […]

Lees verder

Zorgaanbieder kon redelijkerwijs niet tot beslissing komen

Waar gaat de uitspraak over? De zorgaanbieder heeft besloten om woongroep De Stalhouderij op te heffen en de zes cliënten te verplaatsen. Het geschil betreft de vraag of de zorgaanbieder redelijkerwijs tot dit besluit kon komen. Ook ligt de vraag voor of de zorgaanbieder in het besluitvormingsproces gezien de tijdsdruk, termijnen, communicatie en informatieverstrekking zorgvuldig […]

Lees verder

Zorgaanbieder kon niet redelijkerwijs tot besluit komen

Waar gaat de uitspraak over? De zorgaanbieder heeft besloten om woongroep De Stalhouderij op te heffen en de zes cliënten te verplaatsen. Het geschil betreft de vraag of de zorgaanbieder redelijkerwijs tot dit besluit kon komen. Ook ligt de vraag voor of de zorgaanbieder in het besluitvormingsproces gezien de tijdsdruk, termijnen, communicatie en informatieverstrekking zorgvuldig […]

Lees verder

Zorgaanbieder kon redelijkerwijs niet tot opheffing woongroep besluiten

Waar gaat de uitspraak over? De zorgaanbieder heeft besloten om woongroep De Stalhouderij op te heffen en de zes cliënten te verplaatsen. Het geschil betreft de vraag of de zorgaanbieder redelijkerwijs tot dit besluit kon komen. Ook ligt de vraag voor of de zorgaanbieder in het besluitvormingsproces gezien de tijdsdruk, termijnen, communicatie en informatieverstrekking zorgvuldig […]

Lees verder