Treinreis

Volgens consument is de trein vertrokken zonder mogelijkheid om in te stappen

Waar gaat de uitspraak over De consument stelt dat na de aankomst van een sprintertrein, de passagiers uit konden stappen, maar de consument en andere passagiers niet konden instappen. De consument wil compensatie voor de vertraging en (immateriële) schadevergoeding. De ondernemer stelt dat het gezien de verklaringen en de registratie niet aannemelijk is dat de […]

Lees verder

Consument krijgt boete voor regelmatig niet uitchecken

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de ontvangen boetes vanwege het niet uitchecken bij de ondernemer. Het kortingsabonnement van de consument is stilgezet, waardoor volgens de consument alle ritten zijn uitgecheckt tegen de hoogst mogelijke waarde. Op het betalingsvoorstel van de consument wordt niet gereageerd. De ondernemer geeft aan dat de consument […]

Lees verder

Vertraging op verschillende trajecten van verschillende vervoerders, consument wil compensatie voor gehele treinreis

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft op de terugweg vanuit het buitenland meer dan een uur vertraging gehad en de ondernemer heeft de consument hierover op geen enkel moment geïnformeerd. De consument heeft zelf zijn terugreis samengesteld. De consument wil schadevergoeding voor zijn ticket en het ongemak. De ondernemer heeft het verzoek tot […]

Lees verder

Consument reist verder met andere vervoersmaatschappij vanwege treinvertraging en wil schadevergoeding

Waar gaat de uitspraak over De consument wil compensatie van de ondernemer voor vertraging op een bepaald traject. Het verzoek om geld terug te krijgen bij vertraging is door de ondernemer afgewezen, omdat de consument verder heeft gereisd met een trein van een andere vervoersmaatschappij. De ondernemer stelt dat er een boom op het spoor […]

Lees verder

Vertragingsschade levert niet meteen vergoeding voor consument op

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over vertragingsschade. Door vertraging miste de consument zijn aansluiting in Brussel om naar Lille te komen. In de opvolgende trein werd de consument niet toegelaten met zijn treinkaartje, waardoor hij om heeft moeten reizen en in totaal twee uur vertraging heeft opgelopen. De ondernemer weigert een vergoeding […]

Lees verder