niet-ontvankelijk

Cliënt niet-ontvankelijk in zijn klacht, heeft interne klachtenprocedure niet doorlopen

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt stelt dat hij ten onrechte en zonder goede voorlichting onder bewind is geplaatst. Cliënt heeft geen vrije beschikking over zijn geld meer en moet maandelijks aanzienlijke kosten betalen voor bewindvoering. Cliënt verlangt opheffing van het bewind. De zorgaanbieder stelt dat de cliënt zich nimmer tot de zorgaanbieder heeft […]

Lees verder

Gebrek aan digitale vaardigheden is geen reden om 12-maanden termijn te overschrijden

Waar gaat de uitspraak over De klaagster heeft een klacht ingediend over hoe de zorgaanbieder haar verhuizing heeft uitgevoerd en eist een schadevergoeding. De zorgaanbieder stelt dat de klaagster niet-ontvankelijk is in haar klacht omdat zij de klacht niet binnen 12 maanden, na het indienen bij de zorgaanbieder, aan de commissie heeft voorgelegd. Volgens de […]

Lees verder

Ondernemer is geen partij bij overeenkomst

Waar gaat de uitspraak over De commissie beoordeelt in deze zaak of de consument, die een jacuzzi bij de ondernemer heeft besteld, ontvankelijk is in zijn klacht. De ondernemer stelt zich op het standpunt dat zij geen partij is bij de overeenkomst, maar slechts bemiddelaar. De commissie beaamt dat de ondernemer geen partij is bij […]

Lees verder

Niet-ontvankelijkheid wegens te late indiening klacht

Waar gaat de uitspraak over? De klacht is te laat ingediend. De cliënt is niet-ontvankelijk in zijn klacht. De uitspraak Onderwerp van het geschil De cliënt heeft de klacht voorgelegd aan de advocaat. Het geschil betreft de kwaliteit van de rechtsbijstand. Standpunt van de cliënt Voor het standpunt van de cliënt verwijst de commissie naar […]

Lees verder

Klager heeft niet eerst klachtenprocedure zorgaanbieder doorlopen: klacht is niet-ontvankelijk

Waar gaat de uitspraak over De klager stelt dat de zorgaanbieder hem verkeerde medicijnen heeft voorgeschreven waardoor hij schade heeft geleden. De klager heeft zijn klacht ingediend bij de klachtenfunctionaris van de zorgaanbieder en heeft hierbij direct een schadevergoeding geëist. De zorgaanbieder heeft de klager gewezen op de mogelijkheid om het aansprakelijkheidstraject te volgen en […]

Lees verder

Klacht gaat over beleid zorgaanbieder, maar Wkkgz gaat daar niet over

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft een klacht ingediend tegen de zorgaanbieder omdat zij vindt dat de herziening van de uitspraak van de klachtencommissie van de zorgaanbieder ongewenste gevolgen heeft voor de eerdere uitspraak. Zij eist dat de herziene uitspraak wordt aangevuld met een duidelijke uitspraak over de wenselijkheid van het plaatsen van […]

Lees verder