Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 11-20 van de 176 uitspraken
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Vertraging / Wijze van klachtafhandeling
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
191106/201487
Waar gaat de uitspraak over? De consument ondervond vertraging tijdens zijn reis naar Oostenrijk. De consument klaagt erover dat de behandeling van het compensatieverzoek te lang duurt. De verzoeken tot compensatie zijn correct afgehandeld op het moment van beslissen. De klacht is gegrond, omdat de consument pas na de eerste indiening van de klacht is […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Aansprakelijkheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
127923/130571
Waar gaat de uitspraak over? Volgens consument heeft hij betaald voor een abonnement voor de vervoerdienst van de ondernemer. Het abonnement is volgens hem onrechtmatig afgesloten. De ondernemer stelt dat het bankrekeningnummer van de consument geblokkeerd is voor automatische incasso van ondernemer. Het heeft meerdere keren plaatsgevonden dat de consument heeft betaald zonder daarbij het […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: -
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: onbevoegd
Referentiecode:
11294/21896
Waar gaat de uitspraak over? Een consument diende een klacht in bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer vanwege het niet ontvangen van een vergoeding via de regeling ‘Geld terug bij vertraging’. Hij reisde voor zijn werk regelmatig met de Intercity Direct van Amsterdam naar Breda en ondervond op twee momenten vertraging van meer dan 15 minuten. […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Criminaliteit
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
OPV01-0024
Onderwerp van het geschil Dit betreft de vraag of (naam ondernemer) aansprakelijk kan worden gehouden voor vermissing van pinpas en pincode ter gelegenheid van de door de consument ondernomen treinreis. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak: Het komt erop neer dat de wijze waarop de kaartautomaten […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
92294
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de teruggave van een reissaldo op een anonieme ov-chipkaart. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt, kort samengevat en voor zover relevant, als volgt. De consument heeft op 10 december 2014 zijn anonieme ov-chipkaart verloren. Het saldo hierop bedroeg nog € 7,47. De klantenservice ov-chipkaart [naam […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Vervoerbewijs
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
109157
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de blokkering van een studentenreisproduct. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Het stopzetten van het studentenreisproduct is administratief niet verwerkt en ook niet geregistreerd. De ondernemer weigert om ongegronde redenen de stopdatum aan te passen. Van het mislukken van het […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Kosten
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
39391/43860
Waar gaat de uitspraak over De consument zegt dat hij tijdens het gebruik van het OV in bezit was van een geldig vervoersbewijs en dat hij deze ook aan de controleur heeft getoond maar dat hij toch een boete heeft gekregen. Hij vindt de dat de boete nietig is omdat deze op de verkeerde buslijn […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Overig
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
675192/743274
Waar gaat de uitspraak over? De consument kreeg op 8 augustus 2024 een boete omdat hij volgens de conducteur niet was ingecheckt. De consument stelt dat hij wel had ingecheckt, maar dat er iets misging toen hij de toeslag voor de Intercity Direct annuleerde. De commissie bekeek de gegevens van de OV-chipkaart en zag dat […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: bejegening
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
184532/189500
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt erover dat hij een boete heeft gekregen tijdens een tramreis, omdat zijn ov-chipkaart niet voldoende leesbaar zou zijn. De ondernemer is van mening dat de kaartcontroleur juist heeft gehandeld. De ov-chipkaart zou volgend de ondernemer onleesbaar zijn, waardoor deze geen dienst kon doen als geldig vervoerbewijs. De […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: schadevergoeding/ bejegening
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
199622/212198
Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een vervoersovereenkomst tussen consument en aanbieder. Consument stapte in een bus van aanbieder en werd volgens hem onjuist behandeld. Consument had voor het instappen een epileptische aanval gehad en weigerde het verzoek van de buschauffeur. De buschauffeur belde vervolgens de politie. Consument werd door de […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.