Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 31-40 van de 176 uitspraken
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
121608
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft vergoeding van vertragingsschade. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument heeft een vlucht geboekt naar New York en nam op de dag van vertrek de trein naar Schiphol. Zij is op 29 mei 2018 om 9.11 uur uit Rotterdam […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Algemene voorwaarden
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
4888-9266
Waar gaat de uitspraak over Vanwege een landelijke staking van het openbaar vervoer kon de consument niet met de trein reizen. Omdat de trein niet reed deed de consument een beroep op de GTBV-regeling. De consument heeft een Traject Vrij Abonnement en wil een compensatie van 2 keer €11,-. De commissie is het niet eens met de […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: (On)zorgvuldigheid
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
1108/2599
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de klachtafhandeling door de ondernemer. De consument zat in de tram en stond 10 minuten stil op het station. De reizigers werden niet geïnformeerd door de bestuurder of controleur met wat er aan de hand was. De consument vindt dat de ondernemer vaag en niet antwoord […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Begeleiderskaart
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
61377
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de weigering van de ondernemer om aan de consument een OV-Begeleiderskaart te verstrekken. De consument heeft op 11 augustus 2011 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Ik lijd aan een erfelijke spierziekte. […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Annulering / Non conformiteit / Staking
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
185709/191021
Waar gaat de uitspraak over? De consument kon geen gebruik maken van zijn bustickets in verband met een staking. De ondernemer voert aan dat op het moment dat de consument zijn tickets kocht al was aangevoerd dat er mogelijk een staking zou zijn. De consument kende het risico. De klacht is ongegrond. De uitspraak Behandeling […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Onheuse bejegening
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
24024/27586
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt erover dat een medewerkster van de ondernemer hem onheus heeft bejegend. De consument vond dat zijn volgnummer te snel werd weggedrukt. Toen hij hier iets van zei werd gezegd dat er met nummers wordt gewerkt en dat de consument op zijn beurt moest wachten. Hierna ontstond er […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Kosten
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
5590/17955
Waar gaat de uitspraak over De consument stelt dat de ondernemer hem het recht ontnomen heeft om een restitutie aanvraag van een mislukte uitcheck in te dienen. Ook stelt de consument dat de ondernemer vermoedt dat hij ten onrechte gebruik maakt van hun dienstverlening, namelijk dat de consument vaak niet kon uitchecken wegens een defecte […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Vervoerbewijs
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
56928
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een niet-geactiveerde OV-chipkaart. De consument heeft op 27 maart 2011 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Als gevolg van een gebrekkige interactie tussen drie gemeentelijke administraties is het bedrag van mijn jaarabonnement […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Kosten
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
1850/23887
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de ontvangen boetes vanwege het niet uitchecken bij de ondernemer. Het kortingsabonnement van de consument is stilgezet, waardoor volgens de consument alle ritten zijn uitgecheckt tegen de hoogst mogelijke waarde. Op het betalingsvoorstel van de consument wordt niet gereageerd. De ondernemer geeft aan dat de consument […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
121850
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een beëindiging van een abonnement. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument wilde haar abonnement verlengen, enkele dagen vóór de einddatum dd. 12 oktober 2018. Dat lukte niet in verband met onvoldoende saldo op haar rekening. Toen zij dat […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.