Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 31-40 van de 176 uitspraken

Consument heeft vliegtuig gemist door vertraging trein. Ondernemer niet aansprakelijk, geen sprake van opzet of bewuste roekeloosheid en geen bijzondere omstandigheden

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 121608

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft vergoeding van vertragingsschade. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument heeft een vlucht geboekt naar New York en nam op de dag van vertrek de trein naar Schiphol. Zij is op 29 mei 2018 om 9.11 uur uit Rotterdam […]

Print/PDF

Consument hoeft bij staking niet te voldoen aan in- en uitcheckeis om beroep te doen op GTVB regeling

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Algemene voorwaarden    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 4888-9266

Waar gaat de uitspraak over Vanwege een landelijke staking van het openbaar vervoer kon de consument niet met de trein reizen. Omdat de trein niet reed deed de consument een beroep op de GTBV-regeling. De consument heeft een Traject Vrij Abonnement en wil een compensatie van 2 keer €11,-. De commissie is het niet eens met de […]

Print/PDF

Consument is ontevreden over dienstverlening en wil inzage in bedrijfsprocessen van ondernemer

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 1108/2599

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de klachtafhandeling door de ondernemer. De consument zat in de tram en stond 10 minuten stil op het station. De reizigers werden niet geïnformeerd door de bestuurder of controleur met wat er aan de hand was. De consument vindt dat de ondernemer vaag en niet antwoord […]

Print/PDF

Consument kan niet zonder begeleiding naar de toilet in de trein; alsnog verstrekken van begeleiderskaart

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Begeleiderskaart    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 61377

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de weigering van de ondernemer om aan de consument een OV-Begeleiderskaart te verstrekken.   De consument heeft op 11 augustus 2011 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Ik lijd aan een erfelijke spierziekte. […]

Print/PDF

Consument kende het risico op een staking bij aanschaf van tickets

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Annulering / Non conformiteit / Staking    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 185709/191021

Waar gaat de uitspraak over? De consument kon geen gebruik maken van zijn bustickets in verband met een staking. De ondernemer voert aan dat op het moment dat de consument zijn tickets kocht al was aangevoerd dat er mogelijk een staking zou zijn. De consument kende het risico. De klacht is ongegrond. De uitspraak Behandeling […]

Print/PDF

Consument klaagt over onheuse bejegening door servicemedewerkers

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Onheuse bejegening    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 24024/27586

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt erover dat een medewerkster van de ondernemer hem onheus heeft bejegend. De consument vond dat zijn volgnummer te snel werd weggedrukt. Toen hij hier iets van zei werd gezegd dat er met nummers wordt gewerkt en dat de consument op zijn beurt moest wachten. Hierna ontstond er […]

Print/PDF

Consument klaagt over restitutieaanvraag bij mislukte uitcheck door defecte OV-chipkaart

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Kosten    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 5590/17955

Waar gaat de uitspraak over De consument stelt dat de ondernemer hem het recht ontnomen heeft om een restitutie aanvraag van een mislukte uitcheck in te dienen. Ook stelt de consument dat de ondernemer vermoedt dat hij ten onrechte gebruik maakt van hun dienstverlening, namelijk dat de consument vaak niet kon uitchecken wegens een defecte […]

Print/PDF

Consument kon geen gebruik maken van abonnement; ondernemer heeft OV-chipkaart niet-geactiveerd, komt voor rekening van ondernemer.

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Vervoerbewijs    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 56928

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een niet-geactiveerde OV-chipkaart.   De consument heeft op 27 maart 2011 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Als gevolg van een gebrekkige interactie tussen drie gemeentelijke administraties is het bedrag van mijn jaarabonnement […]

Print/PDF

Consument krijgt boete voor regelmatig niet uitchecken

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Kosten    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 1850/23887

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de ontvangen boetes vanwege het niet uitchecken bij de ondernemer. Het kortingsabonnement van de consument is stilgezet, waardoor volgens de consument alle ritten zijn uitgecheckt tegen de hoogst mogelijke waarde. Op het betalingsvoorstel van de consument wordt niet gereageerd. De ondernemer geeft aan dat de consument […]

Print/PDF

Consument maakte binnen drie dagen geld over om het saldo op te hogen

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 121850

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een beëindiging van een abonnement. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument wilde haar abonnement verlengen, enkele dagen vóór de einddatum dd. 12 oktober 2018. Dat lukte niet in verband met onvoldoende saldo op haar rekening. Toen zij dat […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.