Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 1-10 van de 176 uitspraken
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Prijs
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
10027/17503
Waar gaat de uitspraak over De consument vindt dat bij het verlengen van een abonnement de ondernemer geen rekening heeft gehouden met het feit dat de consument 65 jaar is geworden en recht heeft op een lager tarief. De consument vindt het de verantwoordelijkheid van de ondernemer om hier op te letten. De ondernemer vindt […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Prijs en betaling
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
57876
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het aanbieden van een goedkope reis zonder dat deze te boeken is. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. In de zeer vroege morgen van 3 november 2010 kreeg de consument van de ondernemer een interessante actie per e-mail om […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Staking
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
OPV09-0018
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het aanbieden van vouchers bij een staking. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Er was geen busvervoer voor de leerplichtige dochter van de consument in verband met de staking. Er zijn veel reiskosten voor brengen en halen […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Vervoerbewijs
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
50548
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het – volgens de consument – ten onrechte opleggen van een boete op 6 oktober 2010. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument heeft ruim 20 jaar geleden voor het laatst een treinreis gemaakt. Voor de treinreis op 6 oktober 2010 […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Algemene voorwaarden
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
198887/201490
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een klacht ingediend tegen de ondernemer over de wijze waarop de ondernemer is omgegaan met de haar abonnementsaanvraag. De ondernemer heeft de aanvraag geweigerd, omdat een geraadpleegd kredietbureau negatief adviseerde. De commissie is van oordeel dat de ondernemer de aanvraag conform de geldende algemene voorwaarden heeft afgewezen. […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Kwaliteit vervoer
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
OPV01-0060
Onderwerp van het geschil Dit betreft de mate waarin ‘naam vervoerbedrijf’ verweten kan worden dat toegelaten werd dat passagiers van een nachtbus in deze bus rookten. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument komt erop neer dat ten onrechte door de chauffeur niet is ingegrepen toen hij bemerkte dat werd gerookt. Verder bestrijdt […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Kosten
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
189565/190062
Waar gaat de uitspraak over? Door het niet rijden van treinen kon de consument geen gebruik maken van zijn abonnement, waarmee hij gratis had kunnen reizen. De consument verlangt compensatie. Hoewel de ondernemer hier, naar eigen zeggen, niet toe verplicht is, zullen zij het treinkaartje van de consument vergoeden. Andere kosten, zoals een hotelovernachting, worden […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Kosten
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
24809/27245
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over het te veel betaalde abonnementsgeld. De consument is van woonplaats verhuist, waardoor ze haar traject van het abonnement heeft gewijzigd. Echter, het bleek dat deze wijziging niet is doorgevoerd en de consument nog steeds voor het oude abonnement betaalt. De consument geeft aan nooit een reminder […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Betaling / Schade
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
196854/206351
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een betalingsregeling getroffen met de ondernemer. De consument is het niet eens met de ingangsdatum van de getroffen regeling. De consument heeft met de ondernemer gebeld over een nieuwe betalingsregeling met een ingangsdatum die de consument beter bevalt. De consument kreeg echter een brief waaruit blijkt dat […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Kosten
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
21926/26748
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft aanmaningen voor haar moeder van de ondernemer ontvangen op een oud adres. De consument heeft als gemachtigde van haar moeder onder dreiging van een deurwaarder betaald. De consument verlangt vergoeding. De ondernemer heeft betalingsherinneringen verstuurt omdat automatische incasso niet lukte. Ook heeft de ondernemer de consument voldoende […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.